Asiakaspalvelijat joutuvat kestämään ihan liikaa!
Olen tehnyt asiakaspalvelutyötä 30 vuotta. Nyt 3 viimeistä vuotta olen ollut ilman asiakaspalvelua ja sanon vain etten IKINÄ enää mene asiakaspalvelutyöhön.
He joutuvat kuuntelemaan ja kestämään aivan liikaa huonoa käytöstä. Aina sanotaan että älä ota henkilökohtaisesti. En ottanutkaan, mutta en voi sietää enkä hyväksyä huonoa käytöstä yhtään keneltäkään. En asiakkailtakaan.
Joskus jouduin sanomaan etten kuuntele tuollaista puhetta ja suljin puhelimen.
Pitäkää asiakaspalvelijat puolenne, älkääkä koskaan suostuko miksikään likaämpäreiksi! Asiakas ei todellakaan ole aina oikeassa.
N49
Kommentit (3)
Netissä somevaikuttajat ym kuuluttaa koko ajan ettei saa olla vihapuhetta. Entä asiakaspalvelijat? Sama asia.
Kyllä on työnjohdollinen ongelma, jos vaan kohautellaan hartioita ja pyydetään kestämään ja olemaan ottamatta henkilökohtaisesti. Työnantajan on annettava tuollaisiin tilanteisiin toimintaohjeet ja oltava työntekijöidensä puolella, jos joku asiakas on oikeasti täysin asiaton.
Kuluttaja-asiakkaiden kanssa asiakaspalvelussa toimiminen on kammottavinta työtä mitä voi olla. Pidän asiakasrajapinnassa toimimisesta, mutta vain yritysasiakkaiden. Joskus opiskeluaikoina jouduin tekemään työtä jossa joutui palvelemaan kuluttaja-asiakkaita ja se oli aivan hirveää paskaa.