Häissä jäi monille nälkä
Monet tulivat pitkän matkan päästä, mutta ruokaa oli vähän. Useat kävivät kesken häiden hampurilaisella...
Ruokana oli vain itse tehtyjä kolmioleipiä (munamajotäyte, lohi ja kinkku) lisäksi tuore viherslaattikulho ja peruna-salaattikulho.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ollut häissä, joissa ruoka ei riittänyt. Miksi ruokaa laitetaan tarjolle, jos se ei kunnolla riitä?
Osa vieraista jäi siis ilman tarjottavia kokonaan. Varmaan joku matematiikkanero ollut laskemassa montako grammaa mitäkin tarjotaan vieraille. Kutsuttujen määrä on kyllä ollut tarkkaan tiedossa.
Tai jotkut matikkanerot rohmunneet ruokaa monen ihmisen edestä jonon alkupäässä.
Menen häihin kahdesta syystä: nauttimaan tarjoilusta ja jos lempipikkuserkkuni on paikalla. Meillä on ollut tapana jo 30 v että harrastetaan seksiä kun nähdään sukujuhlissa.
No jo taas mammoilla laskee verensokeri vaarallisen alas jos ei ole karjalanpaistia tarjolla 2 tunnin välein. Ei kai kukaan häihin mee ahtamaan ruokaa vaan juhlistamaan ystävän suurta päivää! Helvetin korppikotkat.
Se on ihan hyvä välillä olla vähän nälässä.
Onneksi meillä oli sitten pelkät ruokapidot. Ei mitään muuta ohjelmaa, itse vihkimisen lisäksi. Parhaat häät, joista pääsi parissa tunnissa kylläisenä kotiin. Tai jatkoille, tai mihin ikinä kukin halusi.
Eipä surkeammaksi häätarjoilut muutu. Mitä helvettiä nuo olivat olevinaan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Mitä sä haluaisit että me asialle tehdään? Vissiin vähän myöhäistä nyt rutista kun paskat on jo housuissa.
Ehkä hän ystävällisenä ihmisenä haluaa kertoa fiiliksensä mahdollisille häitään suunnitteleville etteivät tee samaa virhettä ruuvan suhteen. Sinä sen sijaan et vaikuta yhtään ystävälliseltä.
MIkä on ruuva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka menee nälkäisenä häihin, vain typerys.
No meilläpäin häät on erittäin runsaat ruokapidot, joten todellakin mennään.
Voin kuvitella ne lihavien maalaisten häät.
Joo mutta hautajaissa vasta ahmitaan kunnolla, siinä haudattu unohtuu kun vedetään ruokaa kitusiin ja päälle pullakahvit.
Ilahun itse aina, jos juhlissa on ruoa-aikana tarjokkeena raikas-salaattia ja ihania täyte-leipäsiä. Ei hän sitä juhlan humistessa ees ehi istua tuntitolkulla ruoa pöydän äärellä kun on ihmiset kierreltävänä ja paljon kuulumis-vaihtoja tiedossa! Leipänen kädessä on helppo vaihtaa paikkaa tarveen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Seuraamme on liittynyt kolmioleivät ja salaatit juhlatarjoiluna provoilija. Tervetuloa, kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on.
Älä puhu paskaa.
Suomalainen on niin ahne, että juhlissa pitää syödä viikon edestä, ei siksi kannata luottaa normaaleihin ruokamääriin, jos haluaa ruuan riittävän kaikille. Pitää tilata tupla-annokset kaikille, tai puolittaa vierasmäärä.
Naudanliha, porsaankyljykset, makkarat ym. ovat normaalia hääruokaa. Kolmioleipiä ei tarjoilla häätilaisuuksissa. ChatGPT
Jos viettäisin häitä niin tarjoilu olisi cocktail-tyyppinen. En haluaisi tuntitolkulla syömistä ja juomista jostain "pitopöydästä".
Ristiäisten ja rippijuhlien kutsuun olen laittanut tarjoilun, siis kahvit, suolaista ja makeaa syötävää. Jos aikuisen täytyy saada runsas lämmin ruoka keskellä päivää niin hän voi sitten käydä ennen juhlia syömässä. Pikkulasten purkeille on kyllä ollut lämmitysmahdollisuus.
Itsekin tykkään juhlia ja kyläillä niin että on kahvit ja jotain pientä makeaa. Ystävien häissä söin alkupalat ja pari lasia viiniä sekä kahvin ja palan hääkakkua.
Vierailija kirjoitti:
Naudanliha, porsaankyljykset, makkarat ym. ovat normaalia hääruokaa. Kolmioleipiä ei tarjoilla häätilaisuuksissa. ChatGPT
Tämä.
ChatGPT
Sivusuhde syntyy kun nälkäiset kohtaa - pidetään ne häävieraat kylläisinä.
Olen ollut häissä joissa runsaat ja hyvät tarjoilut, mutta myöskin häissä joissa sai nälkäisenä lähteä kotiin.Toisissa tarjottiin pelkkiä voileipiä, juomana lämminnyttä maitoa, piimää ja kotikaljaa ja niitäkin oli niukasti tarjolla.Kahvin kanssa oli kakkua, sitäkin ohut siivu että riitti kaikille.
Toisissa häissä,sai lähteä kotiin syömättä ja juomatta, kun oli sellaiset häät ettei kukaan muu kuin pappi ja hääpari mennyt ottamaan tarjottavaa, jota kyllä riitti.Kaikki kursailivat ja kahvit jäähtyi kuppiin.Parin tunnin päästä lähdettiin sitten kuivin suin pois.Tämä tapahtui 70- luvulla, vieläkin muistan tarkalleeen notkuvan juhannushääpöydän ja ihmiset kun kukaan ei todellakaan mennyt ottamaan ruokaa .Ja tämä on ihan tosi juttu.
Mikai ihmeessä tarjosit jotain tuollaista vain?! Onhan tuo nyt selvää, ettei noilla nälkä lähde!