Auttakaa! Vaimo haluaa tauon 22v jälkeen
Auttakaa miestä ongelmassa!
Olemme olleet yhdessä 22v ja vaimo kokee, että "tunnetta" suhteessa ei ehkä ole tarpeeksi. Ei kuitenkaan osaa tarkemmin eritellä mistä tunteen puuttuminen voisi johtua, eli ei ehkä täysin tunnista omia tunteitaan tai tarpeitaan.
Olemme olleet yhdessä 22v, 17-vuotiaasta asti. Ei juuri muita suhteita kummallakaan.
Olen pyrkinyt viimeisen neljän vuoden aikana itse panostamaan tosi paljon suhteeseen ja oma tunne suhteemme jatkosta on vahvistunut. Aiemmin epävarmuus ja nuoruuden kokemusten puute oli enemmän minun puolella, mutta nyt koen paremmin saavani suhteesta sen mitä tarvitsen ja uskon, että suhteemme voi kehittyä ilman ulkopuolisia kokemuksia.
Miten minun kannattaisi suhtautua muutaman kuukauden taukoon?
Kannattaako hyväksyä molemminpuolista lupaa satunnaisille suhteille tauon aikana? Vai pitäisikö hyväksyä tauko vain täysin ilman suhteita ja seksiä muiden kanssa?
Toki itseäkin vapaus kiinnostaa, mutta en tiedä onko se ratkaisu vaimon tunteen kasvattamiseksi minua kohtaan. Vaimo on suorapuheinen, mutta ei silti osaa tarkasti kertoa suurempia ongelmia tai toiveita suhteessamme. Sanoo myös arvostavansa panostustani. Tästä syystä pelkään, että uudet satunnaissuhteet eivät ehkä edistä hänen tunteiden lisäystä meitä kohtaan.
Miten voisin lisätä hänen tunnetta ja arvostusta minua kohtaan?
Kommentit (32)
Itsekin veikkaan toista miestä tai ainakin se on kiikarissa. Tauon aikana katsoo tuleeko mitään ja luvan kanssa. Tuhoon tuomittu ajatus, vaikka päätyisitte takaisin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa hyvän neuvon; suostu taukoon ja anna naisellesi kuva, että olet onnellinen. Olen näitä tilanteita muutamia seurannut sivusta elämäni aikana, ja tuo on ollut sellainen asenne, mikä saa yleensä taukoa haluavan pakittamaan asiassa, ennen kuin edes mitään muiden tapailuja tapahtuu. Kai se luo menetyksen pelon epävarmassa hetkessä. Jos ei luo, niin silloin tyyppi on kyllä päättänyt jo erosta, eikä mistään pelkästä tauosta.
Minäkin suostuisin taukoon tiedostaen sen, että puolison halutessa mahdollisesti palata takaisin vaatisi se minulta suhteen uudelleenrakentamista, aiempaa suurempaa panostusta ja anteeksi antamista. En usko, että on kolmatta osapuolta. Toinen voi olla vain todella väsynyt arkeen. Esimerkiksi metatöiden määrästä ja niiden epätasaisesta jakautumisesta kodeissa puhutaan nyt aiempaa enemmän.
Tauko on aina askel eroon. Jos parisuhde jatkuu sen jälkeenniin niin luottamus on murentunut, tulevaisuus on täysin epävarmaa ja kaikenlaista on hampaankolossa. Ero on lopulta vääjäämätön.
Luin että "auttakaa, vaimo haluaa 22 vuoden tauon jälkeen" 😄
Mutta asiaan, vaikea keksiä muuta ratkaisua kuin se tauko - tunteita on lähes mahdoton herättää millään toiminnalla, jos toinen on ikään kuin päättänyt jo että haluaa omaa aikaa. Tapailkaa vaikka muitakin ja jos teidät on yhteen tarkoitettu niin huomaatte sen kyllä ennen pitkää eikä muut enää kiinnostakaan. Toisinkin voi käydä kumman tahansa päätöksestä, mutta elämää se vain on ja voi tuoda jotakin parempaakin tullessani jos niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin antaa hyvän neuvon; suostu taukoon ja anna naisellesi kuva, että olet onnellinen. Olen näitä tilanteita muutamia seurannut sivusta elämäni aikana, ja tuo on ollut sellainen asenne, mikä saa yleensä taukoa haluavan pakittamaan asiassa, ennen kuin edes mitään muiden tapailuja tapahtuu. Kai se luo menetyksen pelon epävarmassa hetkessä. Jos ei luo, niin silloin tyyppi on kyllä päättänyt jo erosta, eikä mistään pelkästä tauosta.
Minäkin suostuisin taukoon tiedostaen sen, että puolison halutessa mahdollisesti palata takaisin vaatisi se minulta suhteen uudelleenrakentamista, aiempaa suurempaa panostusta ja anteeksi antamista. En usko, että on kolmatta osapuolta. Toinen voi olla vain todella väsynyt arkeen. Esimerkiksi metatöiden määrästä ja niiden epätasaisesta jakautumisesta kodeissa puhutaan nyt aiempaa enemmän.
Tuollainen asia on helppo sanoittaa: Olen väsynyt arjen pyöritykseen ja kaipaan taukoa. Se ettei osaa kertoa ongelmaa, tarkoittaa suomeksi ettei halua. Voin melkein lyödä pääni pantiksi, että on ihastunut toiseen mieheen.
Jos ehdotetaan taukoa, niin ero. Vaimosi ei rakasta sinua enää.
Rakkaudessa ei ole tuollaisia taukoja. Etsi uusi nainen, niitä järkeviä on jo tuossa iässä enemmän.
On tainnut lukea naistenlehtiä ja todennut että ansaitsee enemmän. Todellisuudessa ap sinä ansaitset enemmän kuin tauon.
N
Noinhan siinä useimmiten käy, kun teinistä asti ollaan oltu yhdessä eikä muita ihmisiä ole koettu. Viimeistää neljänkympin kriisissä jompi kumpi lähtee. Ja tehän olette just nyt 39 v.
Jätä se emakko, ansaitset parempaa