Miksi nuuskaajat ja tupakoitsijat hakevat apua lääkäriltä?
Eikös se tupakointi ja nuuskaaminen ole oma valinta, joiden seuraukset pitäisi selkärankaisen ihmisen itse kantaa? Miksi kuitenkin ongelmien kasaantuessa lähdetään lääkäriin hakemaan apua vakaviinkin ongelmiin? Menoeriähänctuollaiset ihmiset ovat, eikö kannattaisi kuunnella hyvissä ajoin, jos joku kehottaa lopettamaan käytön. Mutta ei, käytetään niin kauan kunnes ongelmia ilmenee ja odotetaan ammattilaisten antavan aikansa ongelmien hoitamiseen. Tekopyhää...
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ongelmien kasaantuessa??? Joillakin lopetus ei onnistu. On hyvä että saa apua siihen.
Lopettamisaikeissa on toki hyvä hakea apua, mutta jos naapuri tai läheinen sanoo, että kannattaa lopettaa, eikä käyttäjä silti lopeta vaan jääräpäisesti jatkaa polttamista. Se on tekopyhää hakea sen jälkeen apua, kun on itselleen ongelmia tieten tahtoen hankkinut.
Ihan o.k. saavat hakea apua lääkäriltä. Ei kuitenkaan verorahoilla maksetulta julkisen terveydenhuollon lääkäriltä. Luulisi olevan varaa maksaa lääkäri omista rahoista jos on varaa johonkin noin turhaan ja typerään.
Miksi oi miksi. Miksi ja mihin unohtui "JOTKUT" tuosta alusta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi oi miksi. Miksi ja mihin unohtui "JOTKUT" tuosta alusta?
Uskoisin, että siitä unohtui myös "ihmisjoukot".
Vierailija kirjoitti:
Ihan o.k. saavat hakea apua lääkäriltä. Ei kuitenkaan verorahoilla maksetulta julkisen terveydenhuollon lääkäriltä. Luulisi olevan varaa maksaa lääkäri omista rahoista jos on varaa johonkin noin turhaan ja typerään.
Tupakan hinnasta yli 90 % on veroa. Kyllä he ovat veroa maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmien kasaantuessa??? Joillakin lopetus ei onnistu. On hyvä että saa apua siihen.
Lopettamisaikeissa on toki hyvä hakea apua, mutta jos naapuri tai läheinen sanoo, että kannattaa lopettaa, eikä käyttäjä silti lopeta vaan jääräpäisesti jatkaa polttamista. Se on tekopyhää hakea sen jälkeen apua, kun on itselleen ongelmia tieten tahtoen hankkinut.
Ei hitto. 😂
Miksi kee ne rit ja abdullahit tulevat tänne meille pienen veronmaksaja ryhmän elätettäviksi ? Eikö nämäkin miljoonat ohjattaisi omille köyhille ? Ja saataisiin suomi nousuun. Ja heidän viemät työpaikat suomalaisille takaisin.Vieraat menkööt omaan maahansa sitä rakentamaan, näinhän mekin teimme. Tämä nikotiinikorvaus-hoitoko on mielestäsi ongelmista suurin ? He ovat sentään sotineiden jälkipolvia, eli omia. Mietihän asioita uusiksi ja suhteuta ne.
Miksi ihmiset hakevat lääkäriltä apua sydän- ja verisuonitauteihin, luun murtumiin, niveltikkoihin, synnytykseen ym ym. Eikös ne ole omista valinnoista aiheutuneita, joiden seuraukset pitäisi selkärankaiset ihmisen itse kantaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan hinnasta yli 90 % on veroa. Kyllä he ovat veroa maksaneet.
Tupakoinnista kerätty veromäärä ylittää reilusti tupakoinnista johtuvat terveyskustannukset. Kyllä ovat ansainneet hakea apunsa lääkäriltä.
Mun mt-ongelmat ei johdu tupakoinnista, vaan siitä etten apua tajunnut hakea ajoissa ja siitä, että sitä ei ole haettaessa saanut.
Mietin tuossa just tänään lenkillä, että miksi esim diabetikot ja verenpainepotilaat saa sitä apua, vaikka moni olisi ratkaistavissa elintapojen muutoksella?
Mulla ei aivokemiat sen sijaan korjaannu "normaaliksi" vuosikymmenien syömishäiriöiden takia vaikka miten lenkkeilen ja syön omega kolmosia.
Tupakoitsijat muuten maksaa niitä veroja ihan hitosti.
Buddha sen aikoinaan sanoi, elämä on kärsimystä. Valaistuneet voivat halutessaan polttavat tupakkaa jotta matkasta tulisi pehmoisampi.
Kuka nikotiiniriippuvainen muka hakeutuu lääkärin vastaanotolle? Korvaustuotteita voi vapaasti ostaa kaupoista ja apteekeista, farmaseutilta saa lisätietoa ja netistä infoa. Eihän lääkäri voi sen enempää tehdä - kirjoittaa samoja tuotteita reseptillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset hakevat lääkäriltä apua sydän- ja verisuonitauteihin, luun murtumiin, niveltikkoihin, synnytykseen ym ym. Eikös ne ole omista valinnoista aiheutuneita, joiden seuraukset pitäisi selkärankaiset ihmisen itse kantaa?
Tottakai, sama homma. Vasta-argumenttisi ei toimi, tupakoitsijat ovat edelleen selkärangattomia
Vierailija kirjoitti:
Kuka nikotiiniriippuvainen muka hakeutuu lääkärin vastaanotolle? Korvaustuotteita voi vapaasti ostaa kaupoista ja apteekeista, farmaseutilta saa lisätietoa ja netistä infoa. Eihän lääkäri voi sen enempää tehdä - kirjoittaa samoja tuotteita reseptillä.
No kyllä lääkäri voi kirjoittaa sellaisia lääkkeitä tupakoinnin lopettamiseen, joita ei ilman reseptiä saa. Miksi höpiset jotakin, mistä et tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Symnytys ja esim. liikunnasta aiheutuneet luunmurtumat eivät lähtökohtaisesti pilaa terveyttä. Tupakoinnilla sen sijaan ei ole yhtään todistettua terveyshyötyä, eikä nuuskalla tai alkoholilla. Ainoastaan haittoja. Siksi onkin ihmeellistä, että pitäisi yhteisestä potista maksaa näiden haitta-aineiden kuluttajien itse aiheuttamat ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, sama homma. Vasta-argumenttisi ei toimi, tupakoitsijat ovat edelleen selkärangattomia
Tietäisit paljon selkärankaa se vaatii vetää kessua siitä huolimatta, että se maistuu alkuun ihan paskalta, yskittää ja siitä tulee huono olo. Et pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Symnytys ja esim. liikunnasta aiheutuneet luunmurtumat eivät lähtökohtaisesti pilaa terveyttä. Tupakoinnilla sen sijaan ei ole yhtään todistettua terveyshyötyä, eikä nuuskalla tai alkoholilla. Ainoastaan haittoja. Siksi onkin ihmeellistä, että pitäisi yhteisestä potista maksaa näiden haitta-aineiden kuluttajien itse aiheuttamat ongelmat.
Ne maksetaan tupakkaverosta, ja yli jää vielä helvetisti massia. Ole hyvä siis, sinunkin lekurikäyntisi maksetaan tupakkaverolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne maksetaan tupakkaverosta, ja yli jää vielä helvetisti massia. Ole hyvä siis, sinunkin lekurikäyntisi maksetaan tupakkaverolla.
Tarkistapa faktat ennen kuin tulet puhumaan tänne. Tupakoinnista aiheutuneet kustannukset ylittävät reilusti tupakkaveron tuotot. Eli iso siivu jää vielä yhteiskunnan maksettavaksi. Toki vaatii kykyä osata lukea tilastoja ja tunnuslukuja, mutta eiköhän ne opiskelemalla avaudu. Pätee muuten myös samalla muihin haitta-aineisiin verojen näkökulmasta, yhteiskunta joutuu maksamaan ylijäävät kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistapa faktat
Tuo luku on helposti googlattavissa. Tupakkavero kattaa hoitokulut ja yli jää reilusti. Älä siis puhu paskaa vaan perehdy asiaan.