Vyötärönympärys ja paino. Pitäisikö silti laihtua?
Kuulemma vyötärön ympäryksen mitta on se tärkein mitta ja saisi olla naisilla max. 80 cm. Minulla vy on 83 eli vain pari senttiä ylimääräistä. Olen tiimalasi ja lantio on 116cm. Ongelmana onkin paino, jota on paljon. Olen itse asiassa taulukoiden mukaan jopa hieman lihava, en pelkästään ylipainoinen.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa te mittaatte vyötärön?
Jos mä mittaan 5 cm navan yläpuolelta, saan todella paljon pienemmän lukeman, kuin jos mittaan tasan navan kohdalta. Mulla on läskiä mahassa. Mitä ylempää mittaan, sitä kapeampi tulos.
Mistä se siis kuuluu mitata?
Oikea mittauskohta on suoliluun harjun ja alimman kylkiluun puolivälissä, yleensä noin 1-2 senttimetriä navan yläpuolella.
Miksi se on oikea kohta eikä se kapein kohta?
Koska vyötärö ei sijaitse rintakehän päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä mittaan 5 cm navan yläpuolelta, saan todella paljon pienemmän lukeman, kuin jos mittaan tasan navan kohdalta. Mulla on läskiä mahassa. Mitä ylempää mittaan, sitä kapeampi tulos.
Oikea mittauskohta on suoliluun harjun ja alimman kylkiluun puolivälissä, yleensä noin 1-2 senttimetriä navan yläpuolella.
Missä niin sanoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin sanoin?
Mistä sitten meinasit sen mitata? Ei jää juurikaan vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niin sanoin?
Mistä sitten meinasit sen mitata? Ei jää juurikaan vaihtoehtoja.
Kapeimmasta kohtaa.
Kannattaa pudottaa painoa ja ala treenata lihaskuntoa. Jos et saa painoa pois niin esim. polvesi kestävät paremmin liikapainon kun ne lihakset on kunnossa. Nyt todellakin terveys eikä ulkonäkö edellä!
Vierailija kirjoitti:
Rinta 92
Vyötärö 78
Lantio 94
N 50v
Pituus 173
Paino 92
M-L koko 40-42
Pitkät raajat, lihastakin on. 87 on minulle paras paino, tai omasta mielestä näytän parhaalta ja voin parhaiten siinä painossa.
Oikeasti? Minulla suunnilleen samat mitat, pituutta 3 cm enemmän ja lantionympärys muutama sentti enemmän. Ja painoa 68 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinta 92
Vyötärö 78
Lantio 94
N 50v
Pituus 173
Paino 92
M-L koko 40-42
Pitkät raajat, lihastakin on. 87 on minulle paras paino, tai omasta mielestä näytän parhaalta ja voin parhaiten siinä painossa.
Oikeasti? Minulla suunnilleen samat mitat, pituutta 3 cm enemmän ja lantionympärys muutama sentti enemmän. Ja painoa 68 kg.
"Oikeasti? Minulla suunnilleen samat mitat, pituutta 3 cm enemmän ja lantionympärys muutama sentti enemmän. Ja painoa 68 kg."
Hänellä on lihaksikkaat jalat :D
No vyötärösi on vaarallisen leveä. Kolme senttiä yli (varsin korkean) rajan. Painoindeksillä 23 vyötäröni on 67 cm enkä ole mitenkään laiha, läskiä löytyy myös vyötäröltä. Eli tuo on tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
No vyötärösi on vaarallisen leveä. Kolme senttiä yli (varsin korkean) rajan. Painoindeksillä 23 vyötäröni on 67 cm enkä ole mitenkään laiha, läskiä löytyy myös vyötäröltä. Eli tuo on tosi paljon.
Ymmärrätkö, että ihmiset on ruumiinrakenteeltaan erilaisia? Mun vyötärö on yli 70 cm eikä siinä ole grammaakaan läskiä. Jos mun bmi olisi 23, niin varmasti menisi reilusti yli 80 cm:n tuo mitta.