Vyötärönympärys ja paino. Pitäisikö silti laihtua?
Kuulemma vyötärön ympäryksen mitta on se tärkein mitta ja saisi olla naisilla max. 80 cm. Minulla vy on 83 eli vain pari senttiä ylimääräistä. Olen tiimalasi ja lantio on 116cm. Ongelmana onkin paino, jota on paljon. Olen itse asiassa taulukoiden mukaan jopa hieman lihava, en pelkästään ylipainoinen.
Kommentit (70)
Nivelten kannalta kaikki kilot ovat tosiaan kiloja, jopa lihakset. Sikäli kannattaisi kyllä laihtua. Toinen syy on, että iän myötä tiimalasivartalo kyllä häviää, ei kellään 80-vuotiaalla enää ole sellaista. Harvalla viisikymppiselläkään.
Pituus ei anna armoa vyötärön suhteen, yhtä haitallista se viskeraalirasva on pitkällekin ihmiselle, ja sinne pitkän vatsan sisään ne sisäelimet nyt ainakin mahtuvat ilman, että tarvitsee olla paksu. Vyötärön ympärystä ei voi selittää millään luuston rakenteella, kun siinä kohtaa ei ole luita.
Minulla on vyötärö 118 ja lantio 132 ja laihtua pitäisi, ei kysymystäkään.
Ei hyvä vyötärö-lantiosuhde vielä takaa mitään. Ylipainosta on aina haittaa. Minä olen 175 pitkä ja vyötärö 90 cm ja lantio 132 cm ja painoa enemmän kuin uskoisittekaan. Se alkaa tuntumaan jalkojen ja selän kipeytymisenä ja isot rinnat rasittaa selkää lisää.
Painat 110 kiloa ei siinä ole mitään uskomatonta.
No onhan tuo vyötärö valtava, jos se on 83 cm. Ei siinä tiimalasit auta
Rinta 92
Vyötärö 78
Lantio 94
N 50v
Pituus 173
Paino 92
M-L koko 40-42
Pitkät raajat, lihastakin on. 87 on minulle paras paino, tai omasta mielestä näytän parhaalta ja voin parhaiten siinä painossa.
Mistä kohtaa te mittaatte vyötärön?
Jos mä mittaan 5 cm navan yläpuolelta, saan todella paljon pienemmän lukeman, kuin jos mittaan tasan navan kohdalta. Mulla on läskiä mahassa. Mitä ylempää mittaan, sitä kapeampi tulos.
Mistä se siis kuuluu mitata?
Jos ei ole viskeraalirasvaa ei tarvitse välttämättä laihduttaa. Viskeraalirasvan tilanteen saa selville vaikka kehon koostumusmittauksessa (kehon koostumusmittauslaitteita on ainakin monilla kuntosaleilla ja joskus mittauksia on tarjolla ilmaiseksikin vaikka jonkun apteekin hyvinvointipäivillä jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että mittaat vyötärös väärin, sen kanssa todella helppoa huijata itseään vetämällä vatsaa sisään tai mittaamalla kapeammasta kohdasta kuin kuuluisi
Vyötäröhän on se kapein kohta! Tai no niin, ehkei lihavilla ole. 😂
Meillä ompuilla ei ole vyötäröä hoikkanakaan. Tasapaksu plutku ja vyötärö lähinnä leveämpi, kuin (hoikka) lantio. Painoin 42 kg, eikä silti vyötäröä.
Vierailija kirjoitti:
Rinta 92
Vyötärö 78
Lantio 94
N 50v
Pituus 173
Paino 92
M-L koko 40-42
Pitkät raajat, lihastakin on. 87 on minulle paras paino, tai omasta mielestä näytän parhaalta ja voin parhaiten siinä painossa.
Ei voi olla mitenkään mahdollista nuo mitat tuolla painolla.
Jännä, mutta näin on.
Kun painoin 20kg enemmän oli mitat 108/98/112. Olen painanut myös 67kg joskus ja olin xs kokoa ja aivan liian laiha. Ennen lapsia painoin 78-87 johon nyt tähtään.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, mutta näin on.
Kun painoin 20kg enemmän oli mitat 108/98/112. Olen painanut myös 67kg joskus ja olin xs kokoa ja aivan liian laiha. Ennen lapsia painoin 78-87 johon nyt tähtään.
Olet mitannut jotenkin väärin?
Mulla 88-72-98, pituus 175 cm ja paino 59-60 kg. Missä ne sun kilot on?
Jalat on aika lihaksikkaat ja mahassa on kaikki ylimääräinen.
Ei ole pakko uskoa. Mittanauha ja vaatekoko kertoo totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että mittaat vyötärös väärin, sen kanssa todella helppoa huijata itseään vetämällä vatsaa sisään tai mittaamalla kapeammasta kohdasta kuin kuuluisi
Vyötäröhän on se kapein kohta! Tai no niin, ehkei lihavilla ole. 😂
Meillä ompuilla ei ole vyötäröä hoikkanakaan. Tasapaksu plutku ja vyötärö lähinnä leveämpi, kuin (hoikka) lantio. Painoin 42 kg, eikä silti vyötäröä.
Minä olen nainen enkä ole täydellinen esimerkki mistään vartalotyypistä, mutta lähinnä kaiketi olen hoikka omppu (pituus 165 cm, paino 60 kg, lantio 93 cm, vyötärö 80 cm, rinnan ympärys 85 cm ja kuppikoko jotain B:n ja C:n väliltä). Lantioni ja vyötäröni suhde saisi olla suurempi, mutta laihduttamalla se ei miksikään muutu, mutta peppua saattaisi saada vähän muhkeammaksi tehokkaalla kuntosalitreenillä jolloin vyötärö näyttäisi lantioon nähden kapeammalta. Jos tästä laihduttaisin niin painoa lähtisi aika lailla tasaisesti ympäri kehoa ja niin ei todellakaan olisi tarvis koska minulla ei ole kapeissa raajoissani senttiäkään ylimääräistä. Onhan se hieno katsella kuntosalilla treenaamalla muokattuja vartaloita, mutta jaksaako kukaan läpi elämänsä sitä vartaloaan muokata ja jos ei jaksa, niin aika äkkiä ne treenatut muodot häviää ja ihminen palautuu siihen muotoon mihin on luoja hänet luonut.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa te mittaatte vyötärön?
Jos mä mittaan 5 cm navan yläpuolelta, saan todella paljon pienemmän lukeman, kuin jos mittaan tasan navan kohdalta. Mulla on läskiä mahassa. Mitä ylempää mittaan, sitä kapeampi tulos.
Mistä se siis kuuluu mitata?
Oikea mittauskohta on suoliluun harjun ja alimman kylkiluun puolivälissä, yleensä noin 1-2 senttimetriä navan yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Jalat on aika lihaksikkaat ja mahassa on kaikki ylimääräinen.
10 kg ylipainoa per jalka?
Yrittäisin ainakin saada bmi:n alle 30 eli lievän ylipainon puolelle.