Vyötärönympärys ja paino. Pitäisikö silti laihtua?
Kuulemma vyötärön ympäryksen mitta on se tärkein mitta ja saisi olla naisilla max. 80 cm. Minulla vy on 83 eli vain pari senttiä ylimääräistä. Olen tiimalasi ja lantio on 116cm. Ongelmana onkin paino, jota on paljon. Olen itse asiassa taulukoiden mukaan jopa hieman lihava, en pelkästään ylipainoinen.
Kommentit (41)
Paljonko ap sulla on pituutta? Mulla on 167 ja muuten lähes samat mitat ja painoa 85 kg. Kuulemma pitäisi laihduttaa.
Varmaan olisi hyvästä hieman pudottaa painoa, mutta jos sinusta itsestä tuntuu hyvältä niin ei se koskaan mikään pakko ole pelkästään numeroiden takia.
Näytät varmasti sopusuhtaiselta mutta kyllähän paino rasittaa tukijalkoja.
Tuolla ruumiin rakenteella painoa on paljon.
Mitä sinä oikein kysyt?
Kyllä, BMI:n mukaan sinun pitäisi laihduttaa.
Kyllä, vyötärönympäryksesi perusteella sinun pitäisi myös laihduttaa.
Vyötärön ympärysmitta saisi olla puolet pituudesta. 160 cm pitkän vyötärön olisi hyvä olla 80 cm ja 180 cm pitkän vastaavasti 90 cm.
Veikkaan että mittaat vyötärös väärin, sen kanssa todella helppoa huijata itseään vetämällä vatsaa sisään tai mittaamalla kapeammasta kohdasta kuin kuuluisi
Tiimalasi kerää painoa. Mun on pakko käydä säännöllisesti vaa'alla muuten painoa voi tulla huomaamatta paljonkin jos seuraan vain vyötäröä. Olen pitkä 178 cm ja vähän lihastakin on. Käytän yleensä melko löysiä ja mukavia vaatteita ja huomasin taannoin että vyötärö oli kasvanut kymmenen senttiä. Paino jakautuu tasaisesti muualle kuin vyötäröön. Painoa olikin yli 10 kiloa enemmän kuin ennen ja bmi oli noussut 29 stä 33 n.
No miksi tuossa tilanteessa ei pitäisi laihtua?
Paljonko apeella sitten on pituus ja paino?
Kuulostaa että on valtava perä ja reidet.
No jos ei siihen 80cm pääse, niin vastaus on että pitäisi. Sen jälkeen olet entistä enemmän tiimalasi, mutta terve sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että mittaat vyötärös väärin, sen kanssa todella helppoa huijata itseään vetämällä vatsaa sisään tai mittaamalla kapeammasta kohdasta kuin kuuluisi
Vyötäröhän on se kapein kohta! Tai no niin, ehkei lihavilla ole. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vyötärön ympärysmitta saisi olla puolet pituudesta. 160 cm pitkän vyötärön olisi hyvä olla 80 cm ja 180 cm pitkän vastaavasti 90 cm.
Ei ihminen pituutta saadessaan leviä ympärilleen, muuten kuin läskiä keräämällä.
Olet lihava, mutta tulit etsimään vauvalta tukea että ei hätää, älä vaan laihduta. Sattuuhan se totuus mutta tuo ihrasi määrä on sinulle terveysriski ja tiedät sen kyllä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
No mistäs sinä tuon keksit? Ihminen ei ole sellainen laji, jolla pienikokoiset yksilöt olisivat joka suunnasta pienempiä kuin isokokoiset yksilöt. Lyhyt ihminen on vain lyhyempi pätkä samaa putkea kuin pitkäkin. Lyhyellä ei siis ole mitään velvoitetta olla sirompi leveyssuunnassa kuin pitkällä.
Vierailija kirjoitti:
Kapeammasta kohdasta kuin kuuluisi? Vyötäröhän just ON se kapein kohta.
Ei varmaan muutaman kilon tiputtaminen haittaa tee.