Vinkkejä viimeisten kilojen pudottamiseen?
Aloitin 86 kilosta, nyt 74. Aikaa on kulunut vajaa vuosi. Haluaisin painon alkavan kutosella eli tavoitteenani on 69kg, jolloin olisin normaalipainoinen. Tuntuu vain nämä 4 kiloa istuvan tiukassa. Miten laihduttaisit 4 kg? Aikaa on marraskuun puoleen väliin, jolloin mulla on lääkärintarkastus ja haluaisin olla normaalipainoinen siellä. Otetaan verenkuva, sydänfilmi, verenpaine ja punnitaan. Olen toiveikas, että on ihan hyvät arvot verrattuna viime vuoteen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole syömishäiriötä - luitko ollenkaan kirjoitustani?? Terveellistä hyvää monipuolista kotiruokaa vatsa täyteen.
Vain herkut ja välipalat puuttuu sekä limut joita en ole muutenkaan koskaan juonut. Ei niistä kieltäytyminen ole syömishäiriö vaa viisautta!
Mun on pakko terveydellisistä syistä pudottaa painoni alle 70 kilon ja tämä + runsas liikunta on ainoa vaihtoehto. Nyt 71kg, ylimmillään ollut 75kg. Tavoite 68-65kg
Olen eri enkä alkaisi ketään nimitellä syömishäiriöiseksi noin vain. Mutta kirjoitit itse, että 74-kiloisen ihmisen on laihtuakseen pudotettava syötävä energiamäärä alle koomakulutuksen laihtuakseen. Ei se kyllä niin mene ja vaikka sinä olet pieniruokainen, niin ei kaikki ole. Kyllä 74-kiloinen kuluttaa liikkuessaan ihan ok määrän energiaa ja jos on pitkäjänteinen ja johdonmukainen, niin yleensä voi kyllä syödä 1500 - 1700 kcal ja enemmänkin ja laihtua, kunhan ei tosiaan koomassa ole kaiken aikaa vaan liikkuu aktiivisesti. Eli jos sanot olevasi kylläinen jne. omalla ruokavaliollasi niin uskotaan, mutta useimmille varmasti ei toimi.
Oho, hieno pudotus. Multa on lähtenyt noin 7 kg, vielä reilu 10 kg normaalipainoon. Paino on laskenut nopeasti ja helposti näin alussa, mutta voin hyvin kuvitella, että ne viimeiset kilot on työläimpiä. En valitettavasti osaa vinkkejä antaa. Mutta sen olen jo huomannut, että paino jää välillä jumittamaan pariksikin viikoksi samaan mutta lähtee sitten kyllä taas putoamaan.
Totta, olen aina ollut pieniruokainen ja syönyt terveellisesti mutta vähästä on vaikeampi pudottaa kuin isoista annoksista!
Itseasiassa nyt kun syön harvemmin annoskokoni on kasvanut vähän. Esim tuo mainitsemani bologneseannos oli iso, eihän siinä soosissa juurikaan ole kaloreja kun on tomaattipohjainen. Pastan määrä ratkaisee