Yle: Hallitus vaatii tavallisia kuluttajia lisäämään kulutusta
"Syytä talouskasvun puutteesta sysätään nyt tavallisten kuluttajien niskoille, kirjoittaa taloustoimittaja Janne Toivonen".
"VM:n viesti oli, että talouskasvun jarru numero yksi on nyt se, etteivät suomalaiset kuluta."
Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin Orpo keksii jonkun kostoveron talletuksille kun ihmiset reagoivat jatkuviin leikkauksiin "väärin".
Säästöjä omaavaa henkilöä paljon vaikeampi painostaa ties mihin "kuntouttaviin" orjahommiin myös, ja se syö kokoomuslaista.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen määritelmä omalle mieleiselle ihmiselle on: hyvä status, paljon materiaa, paljon rahaa. Jos joku näistä puuttuu, ei ole kokoomuksen silmissä tarpeeksi arvokas, huom. vaikka kokoomus puhuu "jakamattomasta ihmisarvosta". Viesti kokoomukselle: ihmiset rikastuvat kun he säästävät, luulisi sen olevan teille mieleen. On hallituksen vastuulla luoda vakaat olot kuluttaa. Säästämisasteen kasvu merkitsee epävarmuuden kasvua. Se ei ole kansalaisen vika, ja siihen hallituksen pitää tarttua enemmän, eli omalla toiminnalla voi asiaa edistää.
Ja "hyvä ihminen" joka on "onnistunut" keräämään materiaa, kuten ostamaan oman kodin ja säästämään, onkin sitten entistä pahemmin kusessa joutuessan työttömäksi: asumistukea ei heru omistusasuntoon ja tulevaisuudessa voipi olla, ettei työttömälläkään voi olla säästöjä vaan ne on käytettävä ensin pois, ennenkuin on oikeutettu
Itse taidan jo ostaa runsaasti, kun teinille on pitänyt hankkia uutta vaatekokoa monta kertaa tänä vuonna. Kaikki on ostettu kauppakeskuksen kivijalkakaupasta.
Lisäksi ostan kaiken mahdollisen ruoan kotimaisena ja alkuperäisiä brändejä suosien.
Luulen että tämä riittää meidän perheeltä.
VM on täysin vieraantunut tavallisen ihmisen elämästä. Tässä mukamas pitäisi oikeen palkalla saada enemmän kuin aikaisemmin ja ostovoima on huikea. Todellisuudessa kaikki hinnat ovat tapissaan ja palkat laahaavat. Mutta ehkä VM:n virkahenkilöllä on niin hyvä palkka, että luulee muidenkin tuosta vain sormia napsauttamalla ostavan uusia juttuja. Palkka nousi 1,5 %, hinnat nousi 8 %. Silti tässä kuulemma on palkansaajalla tosi hyvä tilanne ja ostovoimaa pukkaa nyt kunnolla ja pitäisi kuluttaa. Ärsyttää.
Hallituksen ja eduskuntapuolueiden kansantaloustieteen vastaiset toimet eivät ole kansalaisten syy.
Tyhmistä päättäjistä maksaa koko kansakunta, kiitos Orpopurra.
Ulosotossa ollaan minä ja 600 000 muuta. Ja kuluttaa pitäisi...
Hyvät veronalennukset saaneet kuluttaa ne rahat ulkomailla. Minä kulutan lähi Alepassa entistä vähemmän.
En ymmärrä miksi hallitus tekee kaiken, jotta suomalainen kulutus loppuisi. Ehkä siinä sitten saadaan samalla täytettyä päästövaatimukset.
Hah itkettäis jos ei naurattais. Koko ajan on vedetty inflaatiolla ja sähkölaskuilla ym. korotuksilla rahat pois, niin milläs kulutat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät veronalennukset saaneet kuluttaa ne rahat ulkomailla. Minä kulutan lähi Alepassa entistä vähemmän.
En ymmärrä miksi hallitus tekee kaiken, jotta suomalainen kulutus loppuisi. Ehkä siinä sitten saadaan samalla täytettyä päästövaatimukset.
Ei ne mitään kuluta, ne tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää looserit töihin.
Sepä tässä onkin hauskinta, että töissä ollaan ja palkkakin 4000e mutta ei vaan rahat riitä mihinkään. Veroihin menee puolet ja tuoka on helevetin kallista, lapset pitää ruokkia ja sähkölaskut ja muut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Hah itkettäis jos ei naurattais. Koko ajan on vedetty inflaatiolla ja sähkölaskuilla ym. korotuksilla rahat pois, niin milläs kulutat.
Äitis on tainnut vetää parasetamolia.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen ja eduskuntapuolueiden kansantaloustieteen vastaiset toimet eivät ole kansalaisten syy.
Tyhmistä päättäjistä maksaa koko kansakunta, kiitos Orpopurra.
Tyhmästä kansasta maksaa koko kansakunta, kiitos kansa.
"Yle: Hallitus vaatii tavallisia kuluttajia lisäämään kulutusta"
Kun sitten joskus kaikki raha on digitaalisessa muodossa, niin rahalle voi sitten laittaa "parasta ennen" päiväyksen. Niin johan alkaa kulutus raketoimaan. Vaikka -20 % rahan arvosta aina ylimenevästä päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää looserit töihin.
Sepä tässä onkin hauskinta, että töissä ollaan ja palkkakin 4000e mutta ei vaan rahat riitä mihinkään. Veroihin menee puolet ja tuoka on helevetin kallista, lapset pitää ruokkia ja sähkölaskut ja muut maksaa.
Älä puhu paskaa. Veroprosenttisi on 18% jos et kuulu kirkkoon ja asut Espoossa.
Lisätkööt itse kulutusta.
Ei ole minun asiani korjata heidän virheitään.
Nyt pitää lopettaa ja alkaa seuraamaan raveja. 300 ekeä Eskilstunaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valtiota vtuttaa, kun kansa tilaa halpaa roskaa Kiinasta.
Eihän köyhille kuulu tällaiset oikeudet, mutta kun ei voi leikata tukiakaan, koska se porukka, joka ei osaa ostaa temusta tekee itserin, jos leikataan.
Haahaaa kaikki lelut hankittu temusta toimeentulotuella.
"Ei osaa ostaa" Itse en ainakaan halua ostaa. Kantapään kautta oon oppinut, että terveys on tärkein. En todellakaan osta pieneen asuntooni temu-krääsää ja sitten hengittele siellä niitä myrkkyjä joka päivä. Mielummin ostan terveellistä ruokaa. Vaatteitakin saa Suomessa tehtyjä, vaikket ehkä usko. Kun harvoin ostaa niin riittää raha. Pidän kaikki vaatteet aina loppuun asti, kymmeniä vuosiakin samoja.
E ei kuluteta suomessa yhtään enempää kun on pakko. Ulkomaanmatkoilla sit törsäillään. Tähän maahan en rahojani jätä.
Täytyykin tehdä Temuun tilaus, jotta valtio saa ALV-tuloja.
Ja "hyvä ihminen" joka on "onnistunut" keräämään materiaa, kuten ostamaan oman kodin ja säästämään, onkin sitten entistä pahemmin kusessa joutuessan työttömäksi: asumistukea ei heru omistusasuntoon ja tulevaisuudessa voipi olla, ettei työttömälläkään voi olla säästöjä vaan ne on käytettävä ensin pois, ennenkuin on oikeutettu mahdolliseen yleistukeen eli lisää köyhiä. Osasta keskiluokkaisiakin halutaan tarkoituksella köyhiä, miksiköhän? Ehkä jonkun etujen mukaista ei ole se, että yhä useampi opettelee esim.sijoittamaan ja vaurastuu? Rikkaat hyötyy siitä, ettei kaikki ole yhtä rikkaita?