Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla paino nousi vähän tai meni miinukselle raskausaikana...

Vierailija
11.04.2007 |

Mikä oli bmi ennen raskautta?

Jotkut näkyy saavan älyttömän vähän kiloja (alle 8kg) ja menevän miinuksellekin. Joten mitkä oli lähtömitat...? Ylipainoa kenties reilustikin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja tuli 4 ja lähti synnytyksen jälkeen 8. Vauva painoi 4045g.

Vierailija
2/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa Vauvassa oli juttua, et kova univaje muuttaa sokeriaineenvaihduntaa ja aiheuttaa helposti lihoamista. Mulla selvästi käynyt näin, koska imetyksen lopetettuani paino on pudonnut tosi nopeesti takasin ennen raskautta olleeseen painoon ilman elämäntapamuutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi.

Vierailija
4/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa olet laihtunut raskauden aikana, eikä sitä noilla lukemilla saisi tapahtua... Joten sinuna en ylpeilisi ainakaan vähäisellä painonnousulla! Siitähän on tehty tutkimuksiakin, että jos laihan äidin paino nousee liian vähän, niin vauva on kohdussa koko ajan liian vähällä ravinnolla.

Vierailija
5/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miksi mutta aina olen välittömästi lapsen synnyttyä " miinuspainolla" .

Olin siis se jolle kiloja tuli 1. raskaudessa 6g, 2. 900g ja 3. 4kg.

Vierailija
6/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja tuli 4 kg

tilanen oli -5 kg kun tulin pois sairaalasta vauva mukana

Vierailija
7/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en tiedä miksi mutta aina olen välittömästi lapsen synnyttyä " miinuspainolla" .

Olin siis se jolle kiloja tuli 1. raskaudessa 6g, 2. 900g ja 3. 4kg.

Vierailija
8/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kun siitä on aikaa tuo vajaat 2 vuotta, vaaka näyttää 53 ja bmi 19,3. en nyt jaksa sitä bmi:tä noille muille luvuille laskeakaan

Vierailija
9/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka viimeisessä raskaudessa tuli vain 6 kiloa, kehittyi vauva ihan normaalisti, syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa ja painoi 3740 g. Ei neuvolassa eikä äitipolilla koskaan moitittu, että paino olisi noussut liian vähän. BMI 21 on normaalipaino, ei minkään laihan paino. Ihan normaalisti myös söin raskausaikoina enkä herkkujakaan kaihtanut. t. 4

Vierailija
10/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huomaathan itsekin, että vauvan paino, istukka, lapsivesi, verimäärän lisääntyminen jne. seikat ei mitenkään mahdollista tuota, että sulle olisi tullut vain 6kg painoa. Raskausaikana ei saa laihtua noilla painoindekseillä.

t. 9

Vierailija
11/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisin laihtunut 3 kiloa raskausaikana, olisin edelleen normaalipainoinen. Toistan vielä, että olen ollut raskauden alussa normaalipainoinen, 61,5 kiloa, 171 cm, raskauden lopussa 67,5 kiloa. Kävin äitipolilla varmaan 10 kertaa raskauden aikana eikä koskaan sanottu, että paino nousee liian vähän. Äitipolilla on asiantuntemus, ei tällä palstalla, ainakaan tässä asiassa. t. 4

Vierailija
12/12 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidillä ei ole ns. vararavintoa kehossaan, niin niukka painonnousu/laihtuminen vie lapselta osan hänen tarvitsemastaan ravinnosta. Lapsi ei siis kasva kohdussa kuten kasvaisi, jos äiti saisi tarpeeksi energiaa.

Vierailija:

Vaikka olisin laihtunut 3 kiloa raskausaikana, olisin edelleen normaalipainoinen. Toistan vielä, että olen ollut raskauden alussa normaalipainoinen, 61,5 kiloa, 171 cm, raskauden lopussa 67,5 kiloa. Kävin äitipolilla varmaan 10 kertaa raskauden aikana eikä koskaan sanottu, että paino nousee liian vähän. Äitipolilla on asiantuntemus, ei tällä palstalla, ainakaan tässä asiassa. t. 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä