Onko katoamistemput normaalia käytöstä alkoholiongelmaiselle?
Todella stressaavaa kun ei yhtään tiedä mitä toinen tekee.
Kommentit (34)
On todella! Ennen kännykkäaikaa katoamiset olivat erityisen piinallisia. Onneksi pääsin juoposta eroon.
Kaikkia ketjuja mäkin haksahdan avaamaan. Tulin kai katsomaan, oletko totaaliviaton vai totaalityhmä. Juu, juopot katoilee jos kotona ei kehtaa rauhassa juoda, ja välillä katoilevat muuten vain. Eli katoilevat juomaan tai juodessaan, tai muuten vain kun alkaa ahdistaa ja selvin päin ei osaa ratkoa ongelmia ollenkaan. Saa olla tavallisen vakaa tissuttelija tai tavattoman huonojalkainen, jos siitä yksinomaan kotona suoriutuu.
Kyllähän ne ovat, katoamiset ja kaikenlaiset tempaukset alkoholistille ominaisia. Kokemusta on ja kyllä kaduttaa ja hävettää.
T. Nykyään raittiina jo 22 vuotta🙂
Alkoholisti on luonteeltaan varsin arka.
Krapulassa varsinkin.
Jos sinulla Aloittaja on seurustelukumppanina tai peräti puolisona tuollainen katoileva alkoholisti, lähde menemään. Et sitä raittiiksi pysty parantamaan, etkä tapojaan muuttamaan. Hän hakeutuu sinne kaltaistensa seuraan rymyämään sinusta välittämättä. Halu lopettaa juopottelu lähtee aina itsestä, omasta tahdosta tehdä asialle jotain. Muiden maanittelut ja järjen puhuminen on pelkkää merkityksetöntä vikinää.
"Todella stressaavaa kun ei yhtään tiedä mitä toinen tekee. "
No addiktiin sä voit luottaa vain tuossa, että et tosiaan voi luottaa mihinkään mitä se sanoo.
Vierailija kirjoitti:
No, todellakin on!
Näin on, kun korkki aukeaa ja putki lähtee päälle, niin saatetaan häipyä ryyppyreissuille päiväkausiksi.
Eiköhän se elämä addiktin kanssa ole stressaavaa jokatapauksessa, vaikka dokaisi kotonakin.
Kauhee stressi ja huoli vaan. Kuuluispa pian jotain kun en jaksa tätä kauan enää.
Ap
Minä puolestaan olen ihmetellyt tätä alkoholistien puolisoiden tarvetta vainota puolisoitaan.
Miksette laita aikuiselle ihmiselle vaikka metsästyskoiran GPS pantaa, kun kerran pitää tietää 24/7 missä toinen liikkuu?
Mikä siinä on että puolison pitää jatkuvasti olla siinä talutushihnan ulottuman päässä?
Ettekö te ole eläneet aikana ennen matkapuhelimia? Silloin oli ihan normaalia ettet välttämättä saanut jotain kiinni viikkoon, koska hän ei sattunut päivystämään kotona puhelimen ääressä sinua odottaen.
Olen ikäni ollut alkoholiongelmainen. Silti olen ollut parisuhteessa viimeiset 25 vuotta. Olemme puolisoni kanssa sopineet että kun otan, niin otan jossain muualla kuin kotona, kunhan ilmoitan lähtiessäni. Joskus se reissu kestää päivän, joskus viikon. Sitten kun palaan kotiin, olen selvinpäin. Meillä on siitä hyvää suhde, että ei tarvitse olla toisen valvovan silmän alla kylki kyljessä ihan jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestaan olen ihmetellyt tätä alkoholistien puolisoiden tarvetta vainota puolisoitaan.
Miksette laita aikuiselle ihmiselle vaikka metsästyskoiran GPS pantaa, kun kerran pitää tietää 24/7 missä toinen liikkuu?
Mikä siinä on että puolison pitää jatkuvasti olla siinä talutushihnan ulottuman päässä?
Ettekö te ole eläneet aikana ennen matkapuhelimia? Silloin oli ihan normaalia ettet välttämättä saanut jotain kiinni viikkoon, koska hän ei sattunut päivystämään kotona puhelimen ääressä sinua odottaen.
Olen elänyt. Lapsena etsin isääni putkasta, sairaalasta, roskiksista ja välillä viikkoon ei löytynyt. Ja huom äiti ei asunut meidän kanssa. Ehkä haluan nyt elää sen sitten uudestaan ja siksi valitsin alkoholistin
Sittenhän hyvin tiedät että katoamistemput ovat tavanomaista alkoholistin ja hänen läheistensä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän hyvin tiedät että katoamistemput ovat tavanomaista alkoholistin ja hänen läheistensä elämää.
No niin totta. Mutta on tää vaan myös niin kuormittavaa että yritän hakea apua täältä ennenkuin sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt. Lapsena etsin isääni putkasta, sairaalasta, roskiksista ja välillä viikkoon ei löytynyt. Ja huom äiti ei asunut meidän kanssa. Ehkä haluan nyt elää sen sitten uudestaan ja siksi valitsin alkoholistin
Miksi etsit? Anna olla kadoksissa, kyllä se kotiin tulee jos on tullakseen.
Alkoholistin kanssa elävän tulee ymmärtää että sinä et voi toisen elämää hallita, vaikka kuinka haluaisit. Mitä enemmän yrität hallita, sitä kauemmaksi alkoholisti karkaa. T. Itsekin kateissa oleva juoppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin totta. Mutta on tää vaan myös niin kuormittavaa että yritän hakea apua täältä ennenkuin sekaan.
Hän ei välitä tunteistasi, ja on vastuussa itsestään. Älä kanna hänen taakkojaan. Hae apua itsellesi.
Toisille on, toisille ei. Mua ei juuri saisi kotoani minnekään.