Onko katoamistemput normaalia käytöstä alkoholiongelmaiselle?
Todella stressaavaa kun ei yhtään tiedä mitä toinen tekee.
Kommentit (34)
No on todellakin. Me tunnemme niin suurta häpeää itseämme kohtaan. Sitä miten me käyttäydymme ja miten läheisiämme kohtelemme. Silloin on helpointa eristäytyä täysin ja vihata itseään. En nyt puhu muuta kuin itsestäni. Mutta uskon, että moni muukin päihdeongelmainen kokee näin.
Alkoholisti etsii omaa rauhaa, kun ympäröivä yhteiskunta tarjoaa samalla vain pelkkää kärsimystä.
Tätini mies katoaa säännöllisen epäsäännöllisesti viikoksi tai pariksi juopotteluretkilleen.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti on luonteeltaan varsin arka.
Krapulassa varsinkin.
Ja katoaa myös silloin
Vierailija kirjoitti:
Tätini mies katoaa säännöllisen epäsäännöllisesti viikoksi tai pariksi juopotteluretkilleen.
Anna hänen juopotella rauhassa.
Kunhan vain tuo horsman kotiin rapakosta krapulassa herättyään.
Alkoholisti kokee, että maailma on liikaa, sitä ei jaksa käsitellä selvin päin. Siinä on vain liikaa kaikkea, eikä sitä jaksa. Huumeaddikti taas kokee, että maailma on ihan liian vähän. Sitä ei pysty käsittelemään selvin päin, kun se ei riitä. Sit kun olet molempia, kuten minä, alkaa elämä olla sietämätöntä.
Ei kannata toivoa mitään eikä odottaa. Tulet pettymään. Riippuvuudelle häviät aina.
En ymmärrä miten jotkut jaksaa valittaa ja uhriutua jonkun juomisesta. Antakaa ihmisten juoda.
Ihan perusjuttu. Kuuluu alkoholistin peruskoulutukseen ja työnkuvaan. Katoaminen muutamaksi päiväksi on alkkiksen ammattitaidon ensimmäisiä tehtäviä, jotka pitää hallita taiten.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti kokee, että maailma on liikaa, sitä ei jaksa käsitellä selvin päin. Siinä on vain liikaa kaikkea, eikä sitä jaksa. Huumeaddikti taas kokee, että maailma on ihan liian vähän. Sitä ei pysty käsittelemään selvin päin, kun se ei riitä. Sit kun olet molempia, kuten minä, alkaa elämä olla sietämätöntä.
No tämä oli hienosti sanottu! Olet ehkä oikeassa. En ole itse osannut ajatella näin.
Kunnon vanhat pulsut ovat kadonneet. Nykyään kaikki ovat sekakäyttäjiä. Ja ne ovat arvaamattomia. Puliveivarit olivat yleensä aina kilttejä ja sympaattisia.
No mutta moni vastannut on oikeassa. Aikuinen mies varmaan löytää kotiin kun hän haluaa. Mitä ihmettä mä siitä huolehdin ja stressaan.
No joo totta. Mennyt vaan jo pari päivää mutta toisaalta sitä on sattunut ennenkin