Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (11904)

Vierailija
11781/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en haluaisi että joku tuo tilejäni vauvapalstalle vaikka kuinka avoin olisi

🥱 Sinä tai koirasi ei olekaan Pentulive-julkkis.

Eivät ole pentulivessä syntyneet koiratkaan. Ellei omistaja itse halua. Ääliö.

Väitinkö muuta. Älykkyytesi tasosta kertoo paljon se, ettet osaa kommunikoida asiallisesti haukkumatta toisia. Jos Pentuliven uusi koti tekee pennulle julkisen somen, niin kyllä sen tänne voi linkata.

Etkö itse osaa? Miksi sulle pitäisi kuljettaa tänne tietoja ja linkkejä? 

Vierailija
11782/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitinkö muuta. Älykkyytesi tasosta kertoo paljon se, ettet osaa kommunikoida asiallisesti haukkumatta toisia. Jos Pentuliven uusi koti tekee pennulle julkisen somen, niin kyllä sen tänne voi linkata.

Ei minulle tarvitse kuljettaa mitään, koska en aio seurata. Voin vilkaista, jos linkki tulee vastaan. Mutta ihmetyttää yleisesti miksi jotkut yrittää kieltää muilta linkittämisen.  🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11783/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle tarvitse kuljettaa mitään, koska en aio seurata. Voin vil

Hah hah

Vierailija
11784/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tää Kuurafani olla pahin provoaja.

En tiedä.. Meitä on useampikin Kuura-fani.

Niin on. 💪🏻🐶

Vierailija
11785/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden kasvattaja vaikuttikin poikkeuksellisen rakastavalta kaikkia pentuja kohtaan. Sitä oli mukavaa seurata.

En tänä vuonna huomannut suosikkia olevan. 🐕

Vierailija
11786/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI-yhteenveto kertoo näin:

Kuura on uros-pentu 

Vuoden 2025 pentueen emo oli whippet nimeltä Muru 

Alalaidassa lukee "Tekoälyn antamat vastaukset voivat sisältää virheitä" 

No ei kai 😂

Tekoäly on helvetistä. Ylen jossain ohjelmassa oli selkeästi käytetty suomenkielisten tekstitysten tekoon tekoälyä, huomasin virheitä siinä jne. jne.

Vierailija
11787/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noilla kasvattajilla ole yhtenäkään vuonna ollut suosikkeja. Kaikki on selvästi olleet rakkaita

Vierailija
11788/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noilla kasvattajilla ole yhtenäkään vuonna ollut suosikkeja. Kaikki on selvästi olleet rakkaita

Ei ole.

Vierailija
11789/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Siis tarkoitan ei ole ollut mitään suosikkeja.

Vierailija
11790/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoi Eka vuoden kaikki jaksot. Kiva oli nähdä kasvu pennusta junioriksi. Sylissä pentua haettaessa niin pieni, niin pieni. Mukavasti juoksivat yhteistapaamisessa. Kovasti on koulutusta ja harrastamista jo. Kasvattajalla varmaan ihana nähdä mitä jo nyt pennuista on tullu. Ja 10 uutta tuttavaomistajaa pennuilla, kontakteja on paljon, kuin perhe.

Vierailija
11791/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33b6e0b2-1a3c-48a3-b942-b930c9d666c0

Siinäpä teille seurattavaa ja pohdittavaa. Oisko viihdyttävän koiranpentulässytyksen sijaan aika puhua näistä koiraongelmista.

Ei ole koiraongelma vaan ihmisongelma.  Sitten meneekin suu kiinni.

Vierailija
11792/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta huolen voisi poistaa että onhan kaikki hyvin Kuuralla?"

Oletko nyt ihan tosissasi? Miksi ei olisi? Kasvattaja on valinnut Kuuralle parhaan mahdollisen kodin joten huoli pois ja lakkaa hössöttämästä.

Karseat eläinkohtalot vaan kummittelee taustalla jossain.  Eipä tietenkään nyt ole aihetta.  Hössöttämistä se oli. 

Vierailija
11793/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä huolestuja se sama joka näki viiltoja, kuivumista ja hylkimistä? 11 tervettä ja iloista pentua ei kelpaa vaan pitäisi olla aina jotain dramaattista.

Vierailija
11794/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä huolestuja se sama joka näki viiltoja, kuivumista ja hylkimistä? 11 tervettä ja iloista pentua ei kelpaa vaan pitäisi olla aina jotain dramaattista.

Itse näin sen viillon (ja sellainen oli kyllä ja oli muitakin, jotka näki sen), en ole noista muista kirjoittanut. Hauskaa, kun jollakin/joillakin on pakkomielle sumputtaa kirjoittajia samaksi henkilöksi. 🤭

Vierailija
11795/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viilto" joka katosi heti kun pentu vaihtoi asentoa. Mystinen juttu.

Vierailija
11796/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna ketju suljettiin kun linkkejä alettiin kuljetella.

Viime vuonna ketju suljettiin kesäkuussa (!!) kun oli jo liikaa trollauksia ja linkkejä johta johtivat muualle kuin koirasivuille eli suoranaiseen 😠 Seurasin ketjua loppun saakka ja viimeisin viesti on minun. 

Vierailija
11797/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa kevät-Pentulive. 🌿 🍀

Vierailija
11798/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna ketju suljettiin kun linkkejä alettiin kuljetella.

Viime vuonna ketju suljettiin kesäkuussa (!!) kun oli jo liikaa trollauksia ja linkkejä johta johtivat muualle kuin koirasivuille eli suoranaiseen 😠 Seurasin ketjua loppun saakka ja viimeisin viesti on minun. 

Huh, onneksi itse lopetin viime kauden ketjun seuraamisen joulukuussa, kuten varmaan teen nytkin. Täällä on niin sietämättömiä syyttelijöitä ym. 😅 t. Eri

Vierailija
11799/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näin sen viillon (ja sellainen oli kyllä ja oli muitakin, jotka näki sen), en ole noista muista kirjoittanut. Hauskaa, kun jollakin/joillakin on pakkomielle sumputtaa kirjoittajia samaksi henkilöksi. 🤭

mitään viiltoja ei ole ollut. koiranpennulla oli vain turkissa jälki. Sellaista ei voi sanoa viilloksi.  viillon määritelmä: "viilto (1 - I) viiltämisestä syntynyt vahinko, mahdollisesti avohaava"

Vierailija
11800/11904 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväinen pentulive 👍 mutta mieluummin tammikuussa, sillä itselleni kevät on aikaa jolloin eläinten kanssa muutan kauas kaupungista ja alan nauttimaan luonnosta suhteellisen alkeellisissa olosuhteissa. Joka päivä on täynnä elämää, luonto herää ja kaikki on niin mielenkiintoista. Tammikuun voisin skipata, myös helmikuun eli tuolloin pentulive olisi oikeinkin tervetullutta. 

Tänään paistoin piparkakkuja äitini kanssa hänen vanhalla ohjeellaan "paraisten piparkakut". En kyllä parempiakaan tiedä. Maanantaina teen joulutorttuja, mutta en tähden vaan puolikuun muotoisia. Mahtuu enemmän luumuhilloa 😄 Taatelikakkua himoitsen, olisiko kellään hyvää ohjetta? On ohis, tiedän, kyllä mä tiedän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän