Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (11289)

Vierailija
11161/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, ohjelman päätyttyä pääsin vielä selailemaan 4 tuntia taaksepäin, mutta nyt kun suljin selaimen, niin ei enää pääse ollenkaan sivuille, lukee "ei katsottavissa". Siis pitäkää auki selain, jos mielitte vielä hyvästejä kertailla.

Mitä v.... 🤬  Rupesin nyt katsomaan päätöslähetystä ja mitä helev.. ei katsottavissa! Ei voi olla totta. Missasin siis koko homman 😭

Ylen sivulle tulee koko homma pian nähtäväksi.

Ei kai sentään, vaan se puolen tunnin koostevideo kuluneesta kaudesta, joka näytettiin Murun ja kasvattajan poistuttua lopullisesti laatikosta. On jo katsottavissa.

Vierailija
11162/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murula = 🐕🐈🐑🐇🐎= 💖

Murun mamma, lapset ja mummi = 💖💖💖💖💖💖

Ylen toimitus 👍💖

Hui, unohdin kukot ja kanat, anteeksi 💖

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11163/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana että Sumu menee lapsiperheeseen. Niin toivoin.

Itse taas toivoin, että kaikilla pennuilla olisi ollut uudessa kodissa koirakaveri ennemmin kuin pieni lapsi. Koska tulevat isosta pentueesta. Mutta tärkeintä, että pentu on rakastettu, sitä kohdellaan hyvin ja sen kanssa puuhaillaan kaikkea kivaa.

Vierailija
11164/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, ohjelman päätyttyä pääsin vielä selailemaan 4 tuntia taaksepäin, mutta nyt kun suljin selaimen, niin ei enää pääse ollenkaan sivuille, lukee "ei katsottavissa". Siis pitäkää auki selain, jos mielitte vielä hyvästejä kertailla.

Mitä v.... 🤬  Rupesin nyt katsomaan päätöslähetystä ja mitä helev.. ei katsottavissa! Ei voi olla totta. Missasin siis koko homman 😭

Ei kai sentään, vaan se puolen tunnin koostevideo kuluneesta kaudesta, joka näytettiin Murun ja kasvattajan poistuttua lopullisesti laatikosta. On jo katsottavissa.

Ai no sitten on tylsä. Miten minusta viime vuonna ainakin se lopetusjuhla vai mikä tää nyt on niin oli nähtävissä Ylen sivuilla jälkikäteen.

Vierailija
11165/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kattonu 3 kautta eli Sinin, Loimun ja nyt Murun, ja kaikki kasvattajat on ollu rentoi, huumorintajusii ja tosi kivoi. Ihan turha alkaa pskaa hämmentämään ku sitä ei ole. 

Minä muistan Akankin ajan ja ne pentuset.  Sekin kasvattaja oli  hyvä. Sitä loppuvaiheen ahtautta kritisoitiin, mutta se oli lyhyt aika ja siitä on otettu opiksi. 

Vierailija
11166/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana että Sumu menee lapsiperheeseen. Niin toivoin.

Itse taas toivoin, että kaikilla pennuilla olisi ollut uudessa kodissa koirakaveri ennemmin kuin pieni lapsi. Koska tulevat isosta pentueesta. Mutta tärkeintä, että pentu on rakastettu, sitä kohdellaan hyvin ja sen kanssa puuhaillaan kaikkea kivaa.

Sumu rakastaa ihmisiä. Ja kyllä koirakavereita voi olla lähipiirissä aina hyvinkin päivittäin monilla.

Vierailija
11167/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vai? 😭

Vierailija
11168/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murula = 🐕🐈🐑🐇🐎= 💖

Ylen toimitus 👍💖

Kävikö ilmi oliko Murun mammalla lainkaan puolisoa? Aikamoista, jos yksin aikuisena hoitaa lapset, koko farmin eläimet (niitä paljon), ison koiranpentueen liveineen ja varmaan vielä oman palkkatyönkin siihen päälle. Toki lapset jo siinä iässä, että heistä iso apu eläintenhoidossa. Viime kauden kasvattaja taisi olla samaan aikaan äitiyslomalla ja se ehkä vähän helpotti arjen pyöritystä.

Vierailija
11169/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murula = 🐕🐈🐑🐇🐎= 💖

Ylen toimitus 👍💖

Kävikö ilmi oliko Murun mammalla lainkaan puolisoa? Aikamoista, jos yksin aikuisena hoitaa lapset, koko farmin eläimet (niitä paljon), ison koiranpentueen liveineen ja varmaan vielä oman palkkatyönkin siihen päälle. Toki lapset jo siinä iässä, että heistä iso apu eläintenhoidossa. Viime kauden kasvattaja taisi olla samaan aikaan äitiyslomalla ja se ehkä vähän helpotti arjen pyöritystä.

Asiahan ei meille kuulu, mutta isänpäivänä tyttö sanoi onnittelut isälle. Onko paikalla muttei halua olla esillä tai jotain muuta. Onhan sieltä joskus miehen ääntä kuulunut, ei vain pojan. Mutta joo, turha on tämä minunkin viestini. Sori. 

Vierailija
11170/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärsin että perheessä mies on :) mutta luulen että hän on halunnut rajautuu pentulivestä ulos. Eli hoisi muun talouden ja tilan ja mitä lienee.

Vierailija
11171/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kattonu 3 kautta eli Sinin, Loimun ja nyt Murun, ja kaikki kasvattajat on ollu rentoi, huumorintajusii ja tosi kivoi. Ihan turha alkaa pskaa hämmentämään ku sitä ei ole. 

Juuri näin. Minä olen katsonut myös Möpsön kauden ja kaikki kasvattajat on olleet hyviä. Todella lempeitä ja rakastavia.

Tämän kauden kasvattajassa monia kosketti ehkä jokin mihin ihmiset samaistuu. Tai ehkä joku haavoittuvuus jopa.

Haavoittuvuus, empatia , aitous . Ajat on muuttuneet ja muuttuu , tarvitaan just tämänlaisia aitoa , mihin voi samaistua , itkeä ja tuntea menetystä ja onnea . Tä se on se juttu , uskaltaa olla oma itsensä aitona tuntevana ihmisenä. 

Vierailija
11172/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Minä olen katsonut myös Möpsön kauden ja kaikki kasvattajat on olleet hyviä. Todella lempeitä ja rakastavia.

Tämän kauden kasvattajassa monia kosketti ehkä jokin mihin ihmiset samaistuu. Tai ehkä joku haavoittuvuus jopa.

Haavoittuvuus, empatia , aitous . Ajat on muuttuneet ja muuttuu , tarvitaan just tämänlaisia aitoa , mihin voi samaistua , itkeä ja tuntea menetystä ja onnea . Tä se on se juttu , uskaltaa olla oma itsensä aitona tuntevana ihmisenä. 

Niin ehkä jotain tälläistä. Tässä ajassa ihmiset on menettämässä tietyn aitouden. Sitä jopa pelätään. Ehkä jopa halveksutaan. Tavoitellaan jotain täydellisyyttä mikä ei koskaan toteudu...äh. nyt meni ..joo

Vierailija
11173/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murun mammassa tykkään myös itseironiasta, huumorista ja todellakin tavasta jolla hän eläimille puhuu. Tosin, tytöt ja mummi puhuvat myös niin ihanasti.

Nykyinen maailma on paha ja ahdistavakin paikka, eikä toivoa juurikaan näy. Onneksi Murula toi aimo annoksen valoa ja lempeyttä. Maailman johtajille täytyisi määrätä pentuliven katsomista joskos eräiden kivikovat sydämet sulaisivat. 

Vierailija
11174/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoti menee kohta kiinni. Kiitos näistä viikoista. Ehkä me vielä täällä nähdään? Hyvää yötä, kauniita unia ja koiranpennun kuvia 😴

Vierailija
11175/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä. Ja kiitos kaikille kivoille kirjoittajille. Varmaan tänne vielä jotakin ilmestyy esim monelta pennusta vielä uusien kotien kuulumiset on tulematta.

🤎🖤🤍

Vierailija
11176/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öitä 🤤😴💕

Vierailija
11177/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐶

Vierailija
11178/11289 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wuh wuh

Vierailija
11179/11289 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittiko Maili siis eilen jossakin näyttelyssä jotakin? En kuullut kunnolla, kun oli vieraita ja live auki. 

Mistä Kennelistä Maili on kotoisin? Murun alkuperä tiedetään, mutta mistä muualta löytyy yhtä ihania koiria (Maili?)?

Vierailija
11180/11289 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kenneleistä kiinnostunut niin etköhän edelleenkin löydä tietosi muualta kuin vauvapalstalta. No minä en tiedä.

Maili voitti sertin. Senkin olisit tiennyt ihan lukemalla muutaman viestin taaksepäin. Ehkä luitkin😉