Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (10580)
Puron ponnistelu oli hatunnoston arvoinen! Reuhkaa oli vaikea kantaa suussa ilman, että samalla seisoi sen päällä. Saalis saatiin onneksi kuitenkin petiin jemmaan.
Vierailija kirjoitti:
Puron ponnistelu oli hatunnoston arvoinen! Reuhkaa oli vaikea kantaa suussa ilman, että samalla seisoi sen päällä. Saalis saatiin onneksi kuitenkin petiin jemmaan.
Kuuliko joku mitä kasvattaja sanoi, kun huomasi reuhkan pedissä? Oli varmaan iloinen, että oli vaan reuhka, eikä esim. alushousut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusnarttutoiminta on vähän kuin pyramidihuijaus. Anna narttuja sijoitukseen, kerää sen pennuista tulevat rahat itsellesi.
Esim. 6 narttua, jotka saa parin vuoden päästä jokainen 8 pentua, eli 48 pentua, á 2500 e. Tekee 120 000 e!
Lisäksi myyntirahat uroksista, noiden 6 nartun sisaruksista.
sille koiran 1. omistajalle tosin sitten tulee myös koiran pennuttamiseen liittyvät kulut ja hän maksaa myynnistä verotkin
Lisäksi rokotukset, eläinlääkäri palkkiot, rekisteröinit ja muut juoksevat kulut kennel mukaan lukien, pentujen luovutukseen asti.
Pienkin virhe pennuissa pudottaa hintaa puolella.
pentuliven sivulla on todisteaineistoa leluvarkaiden jengistä, jos joku on nämä missannut, niin sieltä näkee. Myös Muru on kunnostautunut leluvarkaana.
"Leluvarkaiden jengi piinaa pentupesää, mutta Puro salakuljettaa tavaraa myös toiseen suuntaan"
Vierailija kirjoitti:
"Rajua tappelua"? Huokaus. Ne leikkii, ei tappele. Se on koiranpentujen työtä. Huolestuttavaa olisi, jos ei leikkisi.
Ole eri, muttet selvästi ymmärtänyt kommenttia johon viittaat. Siinä ei puhuttu koirista vaan palstan keskustelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusnarttutoiminta on vähän kuin pyramidihuijaus. Anna narttuja sijoitukseen, kerää sen pennuista tulevat rahat itsellesi.
Esim. 6 narttua, jotka saa parin vuoden päästä jokainen 8 pentua, eli 48 pentua, á 2500 e. Tekee 120 000 e!
sille koiran 1. omistajalle tosin sitten tulee myös koiran pennuttamiseen liittyvät kulut ja hän maksaa myynnistä verotkin
Täällä kommentoitiin jonkun ns. kasvattaneen (tuskin itse) peräti 3000 pentua. Vaikka nettotulot kulujen jälkeen olisi vain 1000 euroa/pentu, niin tekee yhteensä 3 miljoonaa euroa. Tuottoisa bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pennut on kyllä monessa kuten lapsetkin. Niiden kanssa saa olla usein tarkkana, että missä ne juurisyyt missäkin tilanteessa on. Monesti lastenkin kanssa se syyllinen saattaa istua sädekehä pään päällä ja hymyillä vienosti, kun taas joku toinen istuu syytetyn penkillä 😅
Tämä. Olen seurannut kun toinen lapsi saa aina syyt niskaansa ja häntä rangaistaan kun joskus vastaa jopa fyysiseen kiusaamiseen. Kuitenkin se todellinen ilkiö on pikkuveli kullannuppu ja lellipentu, joka koko ajan härkkii, kiusaa ja tekee muutenkin pahojaan niin kotona kuin esim. mummolassa. Ei auta minunkaan sanomiset. Pikkuveli on se hyvä lapsi ja isompi se tuhma 😡. Tuo vienosti hymyily, kuin myös ipanasta huokuva 😇 on niin tuttua, mutta pelkkää pintaa. Sorry ohis.
Menee voin myös aikuisten maailmassa. Kun on koolla joukko i
Miten tämä liittyy koiranpentuihin? Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuliko joku mitä kasvattaja sanoi, kun huomasi reuhkan pedissä? Oli varmaan iloinen, että oli vaan reuhka, eikä esim. alushousut :D
Totta tosiaan, nyt kun pennut saavat pyöriä muissakin huoneissa, niin perheen onkin syytä olla tarkkana, ettei mitään ylimääräistä päädy yllättäen Ylen livelähetyksiin meidän kaikkien nähtäville..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kommentoitiin jonkun ns. kasvattaneen (tuskin itse) peräti 3000 pentua. Vaikka nettotulot kulujen jälkeen olisi vain 1000 euroa/pentu, niin tekee yhteensä 3 miljoonaa euroa. Tuottoisa bisnes.
Minua ei haittaa pätkääkään, että joku tekee tuottoisaa bisnestä, kunhan homma on eettistä. Suomella menisi paremmin, jos meillä olisi enemmän tuottoisia bisneksiä.
Pentutehtailu koirien terveydestä välittämättä on väärin, mutta niin kuin nyt tästä ohjelmasta näkee, toimintaa on mahdollista tehdä myös todella eettisesti. Jos joku teettää kolmetuhatta pentua eri sijoituskodeissa tällaisella systeemillä, niin siitä vaan.
Mikä idea sijoituskoirassa on sille, jolle se koira on sijoitettu? Koira ei ole oma, on pakko teettää sillä pennut ja hyöty menee kasvattajalle vaikka itse tekee kaiken työn. Eikö ole vain helpompaa ottaa oma koira?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa pätkääkään, että joku tekee tuottoisaa bisnestä, kunhan homma on eettistä. Suomella menisi paremmin, jos meillä olisi enemmän tuottoisia bisneksiä.
Pentutehtailu koirien terveydestä välittämättä on väärin, mutta niin kuin nyt tästä ohjelmasta näkee, toimintaa on mahdollista tehdä myös todella eettisesti. Jos joku teettää kolmetuhatta pentua eri sijoituskodeissa tällaisella systeemillä, niin siitä vaan.
Onhan se mukava itselleen ja muille uskotella ja antaa ymmärtää, että aivan kaikilla pennuilla on yhtä hyvät oltavat kuin näillä televisiossa seuratuilla.
Onkohan Mailikin sitten sijoituskoira? Pentue tiedossa reilun vuoden päästä?
Js Mailihan on Murun biologinen serkku, kotona toki kuin sisko.
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea sijoituskoirassa on sille, jolle se koira on sijoitettu? Koira ei ole oma, on pakko teettää sillä pennut ja hyöty menee kasvattajalle vaikka itse tekee kaiken työn. Eikö ole vain helpompaa ottaa oma koira?
No eniten ideaa varmaan silloin jos sekä koiran omistaja että sijoituskasvattaja ovat yhteistyössä esim rodun jalostuksen kanssa. Silloin he tukevat toisiaan. Ja saahan sijoituskoiran ottaja käytännössä ilmaisen koiran ja esim ilmaiset mahdolliset eläinlääkäri kulut kunnes omistajuus kokonaan siirtyy hänelle.
Sopimusehdot on sovittava tarkkaan että homma toimii hyvin. Itse en ottaisi sijoitukseen kuin vain juurikin edellä mainituista syistä ja täysin luotettavaksi tietämältäni kasvattajalta.
Ystäväni hankki muutama vuosi sitten kissan tällä tavoin. Siis rotukissan. Ovat kovin aktiivisia nyt tässä kissa-asiassa tämän alkuperäisen kasvattajan kanssa. Käyvät näyttelyissä yms..
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Mailikin sitten sijoituskoira? Pentue tiedossa reilun vuoden päästä?
Ei vielä vuoden päästä. Vasta kaksi vuotiaana saa astuttaa. Maili on vielä alle vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eniten ideaa varmaan silloin jos sekä koiran omistaja että sijoituskasvattaja ovat yhteistyössä esim rodun jalostuksen kanssa. Silloin he tukevat toisiaan. Ja saahan sijoituskoiran ottaja käytännössä ilmaisen koiran ja esim ilmaiset mahdolliset eläinlääkäri kulut kunnes omistajuus kokonaan siirtyy hänelle.
Sopimusehdot on sovittava tarkkaan että homma toimii hyvin. Itse en ottaisi sijoitukseen kuin vain juurikin edellä mainituista syistä ja täysin luotettavaksi tietämältäni kasvattajalta.
Ystäväni hankki muutama vuosi sitten kissan tällä tavoin. Siis rotukissan. Ovat kovin aktiivisia nyt tässä kissa-asiassa tämän alkuperäisen kasva
Täytyy kyllä olla tosi paljon sairastava koira, jos kahdessa vuodessa sairastaa puoleksikaan niin isolla rahalla mitä koiranpentujen myynnistä saa. Lisäksi on ikävää, että koiran omistajuus sidotaan pentujen teettämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni hankki muutama vuosi sitten kissan tällä tavoin. Siis rotukissan. Ovat kovin aktiivisia nyt tässä kissa-asiassa tämän alkuperäisen kasva
Ja lisään vielä että ottaisin vain jos sopimuksen mukaan pennut syntyisivät kodissani ja kasvaisivat siellä. En antaisi emoa synnyttämään takaisin kasvattajalle.Koska ei sydämeni sallisi.
Hakeeko se Muru lapsukaisilleen, jotka on muualla kuin laatikossa, leluja laatikosta?
Onko Maru samoin motiivien liikkeellä, vai omaksi ilokseen?
III hanajuttu