Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan päättänyt jättää sairautta hoitamatta?

Vierailija
07.12.2025 |

Eli olet saanut jonkin diagnoosin ja ehkä lääkkeet/elämäntapaohjeet, mutta syystä tai toisesta olet päättänyt jättää ohjeet noudattamatta? Jos et ole pitänyt diagnoosia oikeana tai hoito-ohjeita oikeana. Tai et ole halunnut nähdä vaivaa asian eteen. Esim. joku voi jättää kolesterolilääkkeet syömättä ja ajatella että elää niin kauan kuin elää ja sillä sipuli.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen. Montakin. En jaksa sellaista joka päivä.

Vierailija
2/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jaksaisi huolehtia itsestäni, en koskaan olisi joutunut tilanteeseen jossa mun pitäsi huolehtia siitä, että otan lääkkeet. Mitä siis en jaksa ottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan mene lääkäriin. Vaikka tiedän olevani sairas. En halua syyllistäämistä. Problem solved 

Vierailija
4/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni sepelvaltimotautiin sairastunut ja jopa sydäninfarktin kokenut ei ota lääkkeitään säännöllisesti.

Vierailija
5/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olen nähnyt kotihoidon avun piirissä olevia diabeetikoita, joilla motivaatio nolla hoitotasolla pysymiseen. Siis vaikka tiedossa että sitten lähtee varpaat amputoinnin seurauksena, en tiedä miten tämä ei pelota tai kiinnosta.

Vierailija
6/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen nähnyt kotihoidon avun piirissä olevia diabeetikoita, joilla motivaatio nolla hoitotasolla pysymiseen. Siis vaikka tiedossa että sitten lähtee varpaat amputoinnin seurauksena, en tiedä miten tämä ei pelota tai kiinnosta.

He ajattelevat, ettei koske heitä eikä varmasti lähde varpaat. Yllättyvät sitten, kun varpaat joudutaankin amputoimaan

Vierailija
7/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä oikein ymmärrä. Se vaan unohtuu. Varmaan sitten henkisiäkin ongelmia. Sehän siinä on taustalla ja juurisyy että koskaan sairastunut.

Vierailija
8/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahempaa on, että parhaimmillaan joutuu dialyysin joka toinen päivä, kun munuaiset ovat poksahtaneet.

Vierailija
9/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jaksa huolehtia itsestäni. Siinä kaikki. Ihan hyvin meni kun olin terve. Nyt vaan jatkan samalla lailla. Vaikka pitäsi enemmän.

Vierailija
10/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainelääkkeet jätin pois.  Sain verenpaineen laskemaan kun jätin margariinin pois.  Voissa paistetut kananmunat aamiaisella tilalle.

Vierailija
11/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni sepelvaltimotautiin sairastunut ja jopa sydäninfarktin kokenut ei ota lääkkeitään säännöllisesti.

Minä otan lääkkeet tarkasti ja päivittäin, mutta ruokavalion kanssa on välillä ongelmia. Vaikka tiedän, mitä pitää ja kannattaa syödä, se on jostain syystä toisinaan niin vaikeaa! On helpompi herkutella ja jättää salaatit tekemättä, kuin syödä terveellisesti..

Vierailija
12/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn unohtamaan ikävät asiat aika helposti. En ota stressiä.

Vierailija
13/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin kerran resepti kortisoniin enkä sitä hakenut. :) olin työtön. opin itse parantamaan iho-oireita lääkkeettömästi

Vierailija
14/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolinut 15 vuoteen lääkkeitä diabetekseen, vaan hoidin itseäni ruokavaliolla ja liikunnalla.

Vierailija
15/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan sydänsairautta, johon kuuluvat pahenevat rytmihäiriöt. Yksi kardiologi ehdotti tahdistinta, toinen sanoi että ei täällä työikäisiä leikellä. Ei sitten, En mennyt enää. Eletään mitä eletään ja kuollaan pois, kun herrojen aikaa ei saa tuhlata.

Vierailija
16/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huolinut 15 vuoteen lääkkeitä diabetekseen, vaan hoidin itseäni ruokavaliolla ja liikunnalla.

Aha. Uskoo ken tahtoo. Itse en ota lääkkeitä. Enkä hoida tautia mitenkään. En minä jaksa. Enkä edes ajattele asiaa. Unohdan sen.

Vierailija
17/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntainen mielialahäiriö. Niitä lääkkeitä en halua syödä.

Olen enemmän masennukseen taipuva. Sinänsä tiedän miten elää oireiden kanssa. Elämä on tasapainoilua. Pidän asiaa enemmän ominaisuutenani kuin sairautena. On mahdollista, että joskus vielä keikahtaa suuntaan tai toiseen. Niistä selviää.

Vierailija
18/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi.

Koitin niitä e-pillereitä syödä, mutta pää ei kestänyt.

Otin sit käyttöön tiukan pätkäpaaston, lisäravinteet ja kaiken maailman hippijuttuja.

Olin jo lähetetty tutkittavaksi tarvitsenko leikkausta mut gyne ei sit enää nähnyt mitään endometrioosin viittavaa.

Vierailija
19/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismia en ole hoitanut. Kohta varmaan maksa poksahtaa. 

Vierailija
20/21 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt moneen vuoteen terveysasemalla, kun lääkärit ovat nykyään täällä Vantaalla ulkomaalaisia, jotka eivät ymmärrä mitään. Lisäksi joka kerralla uusi lääkäri, jolle saa selittää kaiken alusta lähtien. Mittaan verenpaineeni, sokeriarvoni itse. Köyhänä ei ole varaa yksityiselle. Kai se on hallituksen tarkoituksena tappaa vähäosaiset.