Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (10105)
Tärkeimmät opetettavat asiat koiranpennulle? Luoksetulo, istu, maahan, paikka (olisiko vaikka joku oma paikka, johon koira menisi lepäämään) ja mitä muuta? Miten saa haukkumisen loppumaan?
Olen kyllä eri mieltä katsojien havainnoista Sumun ja etenkin Kuuran osalta. "Kuura tykkää leikkiä, joskus turhan kovaakin". Mitä ihmettä? Kuurahan on muiden pentujen vinkulelu, joka on useimmiten selällän muiden pentujen ollessa sen päällä, niin että kukahan siinä leikkii turhan kovaa?
Mulle ihan sama mitä mieltä katsojat on mistäkin pennusta 😅. Mitä väliä. Sillä on väliä mitä mieltä niiden uudet omistajat on niistä
Tulkaa pian hakemaan pennut pois.
10.37 Siellä on tänään taas näköjään Mummi lapsenvahtina, toi pienille ruoan :)
Kuura on härkkääjä, se nimenomaan menee muiden kimppuun ja välillä selättää isomman, välillä on itse koivet kattoon. Ihan turha väittää muuta, sillä mulla on live päällä aina ellen nuku.
Chatti 3 kertaa viikossa on ok jos kasvattaja itse niin haluaa ja hälle vieraat on ok. Tykkään kasvattajan jutustelusta, ja joku asiantuntijakin on hyvä olla jos hänellä ihan asiaa sanottavana ja mielenkiintoinen aihe, mutta ei tarpeellinen joka chatissa. Asiantuntijavieras voisi kirjoitella ja vastailla kysmyksiin muuallakin kuin pentulaatikossa eli läsnäolo livekuvassa ei ole välttämättömyys.
Chatti vieraineen 3 x viikossa on aika paljon ja vie kasvattajalta aikaa, joten esim. yksi viikkochatti voisi olla nykyisten lounaschattien tapainen asiantuntijalla tai ilman. Toki kasvattajan ääntä haluaisi kuulla päivittäinkin, mutta se ei saisi olla vaatimus vaan kasvattajan oma valinta. Toivon pentulivelle jatkoa, mutta toivittavasti mennään kasvattajan ehdoilla, ei Ylen tai meidän katsojien. Meille pitäisi riittä ihan vain sekin, että näemme pentujen syntymän ja kasvun.
Jossain oli juttu koiran jätöksistä. Kuulemma sama määrä mikä menee etupäästä sisään tulee takaluukusta ulos.
Klo 10.45 Kuura leikkii lelulla, kolem muuta pentua Kuuran kimpussa. Kuura menetti lelun (sellainen rahiseva).
Iso härpäkr meinasi kaatua, kun yksi pennuista veti voimakkaasti banaanista. Onneksi ei kaatunut, muute olis jäänyt kolme pentua alle.
Mummi yrittää siivota ja herhiläiset kimpussa.
11.03 Voi Mummi, pulassa pentuvyöryn seassa :)
Klo 11:07 pennut piirittäneet mummon.
Mummi mietti Mailin pyytämistä avuksi.
Tuntuu, että jätin ohjelmalle jo lauantaina henkiset hyvästit, kun kolmikko lähti. Kyynel vierähti, mutta nopeasti haikeus katosi. Olin valmis luopumaan ja iloinen pentujen uudesta elämästä :-) Nyt tämä viimeinen viikko tuntuu jotenkin oudon turhalta.
Ei tunnu tämä viimeinen viikko ollenkaan turhalta. Ihana katsoa lempipentuni Tuprun menoa pentulaatikossa, tietysti myös muiden pentujen touhuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että jätin ohjelmalle jo lauantaina henkiset hyvästit, kun kolmikko lähti. Kyynel vierähti, mutta nopeasti haikeus katosi. Olin valmis luopumaan ja iloinen pentujen uudesta elämästä :-) Nyt tämä viimeinen viikko tuntuu jotenkin oudon turhalta.
Ihan sama. YLE tekee ehkä virheen nyt venyttäessään tätä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme niin erilaisia. Minä taas tuijotan pentuja silmä kovana kun ne ovat päivä päivältä aktiivisempia ja niiden puuhailut on viihdyttävää katseltavaa. Toki se on iloinen asia että pennut saavat uudet (toivon mukaan) hyvät kodit, mutta itsekkäästi haluaisin niiden seuraa vielä pitkän aikaa. Ensi viikolla tuijotan, niin, mitä?
Miten joku voi kyllästyä koiranpentujen katselemiseen? 🤷
Kun Pentulive loppuu, niin voi siirtyä Poroliveen, kanava 24.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. YLE tekee ehkä virheen nyt venyttäessään tätä viikolla.
Ohjelman katsominen on vapaaehtoista. Kukaan ei pakota katsomaan sitä.
Tosin eilen huomasin että oli vähän tuskaista kun yksi pentu kerrallaan ja muut vinkui sisään portin takana.