Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (8404)
Vierailija kirjoitti:
Torstaina tulee Pirjo syötäväksi.
Se onkin hyvä. Edellisinä vuosina pennut joutui reissamasn Yleen. Nyt YLE joutuu tulemaan pentujen tykö.
Tatilleko trimmattiin lettukorvat?
Pidin cockerini kesällä aika nakuna eli lyhyessä turkissa sillä jos se ei ollut märkä, niin se oli kurainen ja märkä. Syksyn tullen annoin talviturkin kasvaa ja nyt se on yltä päältä pörröinen. Sain sellaisen ohjeen, että pidä korvalehden sisäpuoli ja korvakäytävän ympäristö lyhyenä jotta se tuulettuu. Pitäisikö sillekin tehdä lettukorvat, siis ajella myös lurpan ulkopuoli? Ehkä, mutta en taida. Näyttelytrimmissä olevat cockerit ja springerit ovat niin tyystin eri näköisiä kuin tuo omani joka taitaa olla trimmaajan kauhukuva.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse pyöriskelee joskus unettomana pitkiä aikoja , niin käy vähän kateeksi näiden helppo nukahtaminen mihin tahansa milloin tahansa sattuu uuvahtamaan.
On vähän erilainen nukkumisrytmi näillä ihmisiin verrattuna. Onneksi meidän ei tartte nukkua pätkissä kellon ympäri, se olisi vähän epäkäytännöllistä haha. En tiedä koirista (aikuisista) paljoa, että nukkuuko ne sitten yleensä sen ajan kuin omistajansakin vai ovatko hereillä yöllä?
Englanninspringerspanielin trimmasohje
https://springerspanielit.fi/ess-turkinhoito-trimmaus/
Kuka keksi että noin tehtävä? Makuasia onko kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi koiria, joille on jalostettu epäkäytännöllinen turkki jota vielä trimmataan ja laitetaan mielivaltaisten sääntöjen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi koiria, joille on jalostettu epäkäytännöllinen turkki jota vielä trimmataan ja laitetaan mielivaltaisten sääntöjen perusteella.
Jos ei käytä koiraansa näyttelyissä, voi turkin pitää sellaisena kuin haluaa kunhan ei anna sen takkuuntua.
Kuulinko oikein kun chatin jälkeen puhuttiin kanoista niin kasvattaja heitti jotain että..mitähän sitten kun mennään hevosia katsomaan 😮.....siis..jos ne menee pentujen kanssa hevosten lähelle niin minä en kyllä uskalla katsoa. Ei se varmaan tarkoittanut, eihän..
Vierailija kirjoitti:
Kuulinko oikein kun chatin jälkeen puhuttiin kanoista niin kasvattaja heitti jotain että..mitähän sitten kun mennään hevosia katsomaan 😮.....siis..jos ne menee pentujen kanssa hevosten lähelle niin minä en kyllä uskalla katsoa. Ei se varmaan tarkoittanut, eihän..
Valistunut veikkaus, pennut on sylissä 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin 🥺
Hevoset on kyllä ihania. Ja kauniita. Voisin katsella niitä päivän. Mutta mennä niiden lähelle. En oikein luota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin 🥺
Usko pois, se on turvallisinta niin pentujen kuin hopotienkin kannalta 😃
Vierailija kirjoitti:
Itse odotan innolla. 🐎
Toivottavasti myös lampaita menevät katsomaan pentujen kanssa. Ne ainakin on säyseitä yleensä. 🐑
Jos ne laitetaan johonkin koirien kuljetushäkkiin autoon. (Varmaan noilla on koska kuljettavat koiria harrastuksiin). Sitten peruutetaan vain auto niin että pennut voi katsella hevosia autosta häkin läpi. :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti myös lampaita menevät katsomaan pentujen kanssa. Ne ainakin on säyseitä yleensä. 🐑
Pupulaan myös 🐇🐇🐇
Vierailija kirjoitti:
Säyseitä yleensä 😳
Tuossa härvelissä roikkuu joku tiputirppa kaulasta ja ihan kuin joku naama kattelis pentuja hui kamalaa
tiputirppa on vasemalla taaimmaisen pystypuun vieressä ja naama oikealla 😯😯 klo 22:21
Ja löytyi se hukkaan mennyt kurpitsa, ei siitä tehtykään pikkelsiä, sekin roikkuu tuossa härvelissä klo 22:40
Vierailija kirjoitti:
Ja löytyi se hukkaan mennyt kurpitsa, ei siitä tehtykään pikkelsiä, sekin roikkuu tuossa härvelissä klo 22:40
Kovin kuivunut ja kasaan kutistunut
Kun itse pyöriskelee joskus unettomana pitkiä aikoja , niin käy vähän kateeksi näiden helppo nukahtaminen mihin tahansa milloin tahansa sattuu uuvahtamaan.