Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (8509)

Vierailija
6381/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan aikoihin pentujen hauskuus imurointi alkaa

Vierailija
6382/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ettei ne pelänneet tuota imuriakaan ollenkaan. Vai onko se niin että tuon ikäinen pentu ei osaa vielä oikein pelätä. Jos ei ole vielä huonoa kokemusta mistään niin mites pelkäät mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6383/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mukava katsella tuota imurointiakin kun se jatkuu pienen tauon jälkeen. Joitakin pentuja härpäke kiinnostaa kovasti, osa katselee pienen matkan takaa ja osa leikkii ja touaa muuta. 

Vierailija
6384/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:24 nyt kävi jo hiukan kipeää kun Kaste pureskeli kasvattajaa kyljestä

Vierailija
6385/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8:24 nyt kävi jo hiukan kipeää kun Kaste pureskeli kasvattajaa kyljestä

lisään, kasvattaja sanoo: auts, vaikka se makkara olisikin hyvää siellä niin jos ei kuitenkaan elävältä haukattais 😁

Vierailija
6386/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöjä kun ne juoksee ja korvat lepattaa.

Vierailija
6387/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:29 yks pentu menee kurmuuttaan nukkuvaa pentuja joka ilmeisesti säikähtää ja alkaa itkemään ihan tosissaan,pentu joko pääsee itse irti tai kurmuuttaja irottaa. 

Tämä on just sitä että leikin tohinassa tällä tavoin pennut pikkuhiljaa oppivat mikä on sallittua ja mikä ei. Eli loppu hyvin kaikki hyvin.

Vierailija
6388/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenpä koko porukka ottaa nokosia että kohta taas jaksaa pistää hyrskyn myrskyn.  

Vierailija
6389/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Maili Murun sisko?

Ylen sivuilla olen nähnyt lukevan, että Maili on Murun "pikkusisko". Se on heittomerkeissä laitettu, joten ei liene biologista yhteyttä.

Joku sanoi että Muru ja Maili on serkkuja, mutta onko totuus? 

Vierailija
6390/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun päivitätte

Vierailija
6391/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vahva totuus on nyt se, että Molemmat Muru ja Maili ovat adoptoituja 🙂

Vierailija
6392/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde? 🤔

Vierailija
6393/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Maili Murun sisko?

Ylen sivuilla olen nähnyt lukevan, että Maili on Murun "pikkusisko". Se on heittomerkeissä laitettu, joten ei liene biologista yhteyttä.

Joku sanoi että Muru ja Maili on serkkuja, mutta onko totuus? 

Olen ymmärtänyt, että Maili on "vain" perheen toinen springeri, eli ei olisi sisko Murulle. Ja se vähäinen ikäerokin sotisi sitä vastaan, kun Murukin on vielä varsin nuori.

Vierailija
6394/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? 🤔

En ole edellinen, mutta chatissa on näistäkin kyselty ja kasvattaja ja assistentti vastanneet. Ovat kertoilleet minkälaista oli silloin, kun Muru heille tuli ja miten Muru suhtautui sitten myöhemmin Mailiin, kun Maili haettiin heille. Kyllä siis molemmat koirat on muualta haettu, niiden sukulaisuudesta mulla ei kyllä ole tietoa. Laitapa itse tämänillan chattiin kysymys, jospa siihen tulisi vastaus.

Vierailija
6395/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? 🤔

Päättelykyky. Murun noutoreissusta on kerrottu ja Murulassa ei ole emää joka olisi Mailin emo joten dadaaaa .....mutta en nyt taas kovin vakavasti suhtaudu tähän aiheeseen koska mulle on oikeasti ihan sama 😅

Vierailija
6396/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? 🤔

En ole edellinen, mutta chatissa on näistäkin kyselty ja kasvattaja ja assistentti vastanneet. Ovat kertoilleet minkälaista oli silloin, kun Muru heille tuli ja miten Muru suhtautui sitten myöhemmin Mailiin, kun Maili haettiin heille. Kyllä siis molemmat koirat on muualta haettu, niiden sukulaisuudesta mulla ei kyllä ole tietoa. Laitapa itse tämänillan chattiin kysymys, jospa siihen tulisi vastaus.

Eiköhän kaikki koirat ole adoptoituja 🤭

Vierailija
6397/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ettei ne pelänneet tuota imuriakaan ollenkaan. Vai onko se niin että tuon ikäinen pentu ei osaa vielä oikein pelätä. Jos ei ole vielä huonoa kokemusta mistään niin mites pelkäät mitään.

Kasvattajan kuuluu opettaa pennut sietämään normaaleja kodin ääniä, kuten imurointia. Tietty voihan tuolla muutenkin olla imurointi tarpeen.

Vierailija
6398/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa on näitä hauskoja videoita joissa omistaja vakavalla äänellä kertoo lemmikille että" kuule minun on kerrottava sinulle että olet adoptoitu". Äänensävy saa eläimen ilmeen näyttämään hämmentyneeltä tms ja joskus ne on hauskoja.

Vierailija
6399/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pennut oli vasta syntyneet, oli Ylen sivuilla klippi isoäidistä, joka katseli lapsenlapsiaan ruudulta. Kuvassa näkyi vanhempi Spingleri, joka jossain sohvalla istuen tosiaan näytti katsovan pentuliveä. Murun "äiti" ilmeisesti siinä oli kyseessä.

Vierailija
6400/8509 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? 🤔

Eiköhän kaikki koirat ole adoptoituja 🤭

Älkää pliis käyttäkö koirasta sanaa adoptoitu. Adoptio = lapseksi ottaminen. Koira on hankittu, koira on ostettu, koira voi olla saatu. Ihmisen lapsi se ei ole.