Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11912)
Vierailija kirjoitti:
9:26 Lakka menee itsenäisesti pisille vessaan.
9:28 jo toinen jalkapaloilijaeontu, vai lieko sama kuin edellinen vahingonlaukaisia
9:35 Sumu ja kuka lie opettelee pentupainia livekuvan oikeassa ylä nurkassa
korjaus: jalkapalloilijapentu
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen ja ujo ihminen voi olla mitä parhain koiran omistaja.
Mina olen hiljainen ja enkä tarvitse niin paljon ihmisten seuraa. Minun ainoa kiintymisen kohde on minun koirani💙 Hän on onnellinen ja uskon että Aidosti rakastaa minua. Täta maailmaa ei Ole rakennettu vain sosiaallisille ihmisille myös hiljaisia tarvitaan ja Niitä jotka eivät koko ajan hypi Toisten silmille ! En Ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä jotka eivät koskaan Ole hiljaa vaan haluavat koko ajan näkyä ja kuulua,
Kiitos niille jotka noita aikaleimoja tuo. Monta kohtaa nähnyt niiden johdosta
Täytyy kyllä edelleen sanoa että kamerat ovat päin prinkkalaa, ainakin puolet liian kauan pennut on kameroiden ulottumattomissa. Pienellä säädöllä saataisiin enemmän katsottavaa eikä perheen yksityisyys vaarantuisi.
Kyllä, palautetta voi ja pitäisikin antaa YLElle mutta eipä siitä ennenkään ole ollut mitään hyötyä. Joten sillä mennään mitä meille annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos niille jotka noita aikaleimoja tuo. Monta kohtaa nähnyt niiden johdosta
Kiitos sinulle 🌞
Minäkin katselen suurimman osan/lähes kaiken kelaamalla. Laitan aikaleimoja jos kerkiin salitussa ajassa bongata jotain. Varmaan hyvin paljon hauskaa ja mielenkiintoista jää näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mina olen hiljainen ja enkä tarvitse niin paljon ihmisten seuraa. Minun ainoa kiintymisen kohde on minun koirani💙 Hän on onnellinen ja uskon että Aidosti rakastaa minua. Täta maailmaa ei Ole rakennettu vain sosiaallisille ihmisille myös hiljaisia tarvitaan ja Niitä jotka eivät koko ajan hypi Toisten silmille ! En Ole koskaan ymmärtänyt tyyppejä jotka eivät koskaan Ole hiljaa vaan haluavat koko ajan näkyä ja kuulua,
Ihan totta. Enkä usko että tässä ketjussa on tarkoitettu että pitäisi olla sosiaalinen voidakseen pitää koiraa. Varmaankin lähinnä sitä että ihminen on sosiaalinen sen koiran kanssa eli kykenee ja haluaa täyttää koiran tarpeet.
Kun minä olin nuori niin olin yksinäinen ja ujo. Meillä oli koira. Luulen että sekä minä että tää koira olimme vähän poikkeavia, ei kovin oikealla tavalla sosiaalisia tai vähän ongelmallisia. Mutta minä ymmärsin koiraa ja uskon koirankin ymmärtäneen minua. Yksi elämäni tärkein elävä olento silloin ja ehkä aina.
Kiitos!
Lelulive. Enemmän olen nähnyt sitä akkuporakonetta kuin pentuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattajaa ei kiinnosta muu kuin se, millaisen kodin pystyt tarjoamaan koiralle. Mistä ihmeestä tämä höpinä edes on lähtenyt? Introverttius ei ole mikään tekosyy olla vastaamatta kysymyksiin, jotka koskevat koiran hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta. Enkä usko että tässä ketjussa on tarkoitettu että pitäisi olla sosiaalinen voidakseen pitää koiraa. Varmaankin lähinnä sitä että ihminen on sosiaalinen sen koiran kanssa eli kykenee ja haluaa täyttää koiran tarpeet.
Kun minä olin nuori niin ol
Ujous ei estä ihmistä vastaamasta kasvattajan kysymyksiin. Tuskin itsekään antaisit koiraa ihmiselle, josta et tiedä mitään. Vai kuinka? Jos myisit koiranpennun, myisitko kenelle tahansa kysymättä mitään? Koska siitä tässä on kyse.
Lakka kävi hienosti itsenäisesti pissalla vessassa. Tatti sai kakkakyydityksen ja tuotos tupsahtikin vessaan :)
Hei nyt oikeasti. Koiran voi ottaa kuka tahansa jolla on resurssit siitä huolehtia ja haluaa jakaa elämänsä sen kanssa.
Vastuullinen kasvattaja haluaa varmistua mm. siitä, että tulevalla omistajalla on realistiset tiedot ja odotukset koiran omistamiseen liittyvistä seikoista. Esim. juuri ESS:lla turkinhoito ja trimmaus on pakollisia asioita. Lisäksi kyseessä on aktiivinen rotu, jonka vuoksi pelkkä sohvakoirana olo ei ole ideaalia jne. Ja perustottelevaisuuskasvatuksen opettaminen on välttämätöntä, koska ESS on kuitenkin suhteellisen isokokoinen koira (aikuisena esim. uros 51-55 cm korkea, 23-30 kg). Näitä asioista ainakin oman koirani kasvattaja halusi varmistua. Joissakin roduissa on vielä tarkemmat kriteerit ja esim. käyttölinjaisille springerspanieleille metsästys/työkäyttö jne. Vastuullinen kasvattaja haluaa myös tavata potentiaalisen omistajan varmuuden vuoksi. Me menimme tapaamaan kasvattajan ja pennut ja tuolloin tiesimme, että saatavilla oli urospennuista yksi. Pentuja rapsutellessani yksi pennuista jämähti syliin ja siihen jäi. Kasvattaja totesi, että pentu taisi valita itse.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt oikeasti. Koiran voi ottaa kuka tahansa jolla on resurssit siitä huolehtia ja haluaa jakaa elämänsä sen kanssa.
Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Keskustelu lähti siitä, että ujo ihminen kertoi kokevansa vaikeaksi sen, että pitäisi mennä pentua etukäteen katsomaan ja näyttäytymään samalla kasvattajalle, joka sitten arvioi onko senkaltainen ihminen, että on valmis pennun tälle luovuttamaan. Tämä ujo ihminen arveli, ettei introvertti voi tästä syystä koiraa saadakaan, kun ei ujouttaan täytä kasvattajan vaatimuksia. Näin ei tietenkään ole. Toki tiedämme, että jokainen jolla on resursseja koiraa kasvattaa, ja myös aikaa sille, voi ottaa koiran. Se on sitten toinen asia, että ihan kaikki koirarodut ei välttämättä sovi kenelle tahansa. Jokainen koirasta haaveileva ei välttämättä osaa ottaa kaikkea huomioon.
No jos minä olisin kasvattaja niin haluaisin kyllä tietää myös että miten tuleva omistaja on ajatellut järjestää eläimen hoidon kun on poissa esim matkoilla. Aikoinaan jouduttiin antamaan äidin kissa pois kun hän sairastui. Kissan otti ihana nuori nainen joka muuten varmaan huolehti ja hoiti hyvin mutta jälkikäteen paljastui että hän matkusti usein ja kissa olisi joutunut olemaan usein yksin niin että vain joku kävisi katsomassa ehkä kerran päivässä. Ei ollut ajatellut varmaan tätä riittävän pitkälle. Koska oli puolituttu niin sovittiin sitten että kissa muutti meille.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja kasvattajan on siksi kysyttävä ja selvitettävä, että se kuka tahansa, joka koiran haluaa, omaa riittävät resurssit ja ymmärryksen, mihin on ryhtymässä. Se on vastuullisen kasvattajan velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
No jos minä olisin kasvattaja niin haluaisin kyllä tietää myös että miten tuleva omistaja on ajatellut järjestää eläimen hoidon kun on poissa esim matkoilla. Aikoinaan jouduttiin antamaan äidin kissa pois kun hän sairastui. Kissan otti ihana nuori nainen joka muuten varmaan huolehti ja hoiti hyvin mutta jälkikäteen paljastui että hän matkusti usein ja kissa olisi joutunut olemaan usein yksin niin että vain joku kävisi katsomassa ehkä kerran päivässä. Ei ollut ajatellut varmaan tätä riittävän pitkälle. Koska oli puolituttu niin sovittiin sitten että kissa muutti meille.
Minusta tämä liittyy myös oleellisesti siihen, että jos koiran ottaa, pitää olla aikaa sille. Jos koiran omistaja on jatkuvasti reissussa ja koira joutuu olemaan vähän väliä hoidossa, niin sitten pitää ainakin olla hyvä hoitopaikka. Ja muutenkin voisi miettiä, että onko järkeä ottaa koiraa, jos olet paljon poissa kotoa niin, ettet voi kuljettaa koiraa mukana. Koira on laumaeläin, ja se viihtyy oman ihmislaumansa kanssa, ei yksinään.
Koiran ostaminen on vuorovaikutustilanne. Kasvattajan tehtävä on selvittää, että koira menee sille sopivaan kotiin. Ostajan tehtävä on selvittää, että ostaa koiran vain hyvältä kasvattajalta.
Ostajan tehtävä on arvioida, että koiria kasvatetaan hyvissä oloissa eikä hän milloinkaan osta koiraa näkemättä sen kasvuolosuhteita ennen luovutusta.
Täällä liian monessa kommentissa näkyy minä-keskeisyys. Ei haluta kertoa kasvattajalle, millaisiin oloihin koiran on menossa koska se ei ole itsestä kivaa. Jos joskus nostaisi katseen sieltä omasta navasta ja miettisi asiaa koiran kannalta.
Minä haluaisin koirilleni omistajat jotka ovat rauhallisia ja enempi hiljaisia kuin sellaisen jolla on koko ajan läppäri (suu) Auki! Jaksaako se koirakaan sellaisen Kanssa jolla LÄPPÄRI soi koko ajan 😩
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin koirilleni omistajat jotka ovat rauhallisia ja enempi hiljaisia kuin sellaisen jolla on koko ajan läppäri (suu) Auki! Jaksaako se koirakaan sellaisen Kanssa jolla LÄPPÄRI soi koko ajan 😩
Miksi höpötät ostajan luonteesta kun nyt puhutaan siitä, millaiset olot koiralle on tarjota?
Jos itse myisit koiranpennun, selvittäisitkö ostajalta, miten hän aikoo huolehtia koirasta?
Ihan käsittämättömillä sivuraiteilla tämä keskustelu, kun kyse on tärkeästä asiasta, koiran hyvinvoinnista.
Se, että joku on hiljainen, ei vastuulliselle kasvattajalle kerro riittävästi, onko tällä tarjota hyvä koti koiralle.
9:26 Lakka menee itsenäisesti pisille vessaan.
9:28 jo toinen jalkapaloilijaeontu, vai lieko sama kuin edellinen vahingonlaukaisia
9:35 Sumu ja kuka lie opettelee pentupainia livekuvan oikeassa ylä nurkassa