Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ansiosidonnainen loppuu - mistä rahaa?

Vierailija
22.09.2025 |

Tipun pois anskalta muutaman kuukauden päästä ja koittaa työmarkkinatuki. Mistä saan rahaa, koska tuo noin 600 euroa kuukaudessa ei riitä kuin nippa nappa vuokraan ja muihin pakollisiin maksuihin? Minulla on vanhuutta varten säästöjä sen verran, etten saa asumistukea. Olisi karmea tilanne syödä noita vähäisiä säästöjäni jo tässä vaiheessa (35-vuotiaana), ja sillä tavoin varmistaa köyhä ja ikävä vanhuus, jolloin ihmisen pitäisi kuitenkin saada rauhoittua elämässään edes sitten.

Kuitenkin olen maksanut niitä veroja jo vähäisistä työsuhteistanikin aivan saatanasti, niin kyllä odotan saavani niille nyt merkittävästi vastinetta.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin hops!

Vierailija
102/108 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko kannattaa aina. Eli hopsista töihin vaan!

Mutta kun ei töitä riitä kaikille!!!!! Tottakai esim minä meniskn töihin jos töitä olisi!!!!

Jos on osaamista niin voi ehkä työllistää itsensä yrittäjänä. Keksii vaan sellaisen jutun mistä ihmiset ovat valmiita maksamaan niin alkaa tulla rahaa ovista ja ikkunoista.

🤣🤣🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit nostanut säästöt käteiseksi. Huolellisuutta toki vaatii niiden kanssa mutta parempi niin kuin tuo sun tilanne.

Hmm, mitähän pankki tuumaisi kun kävisin nostamassa 200t käteiseksi yhtäkkiä.

Siirrä kryptoihin usealle eri tilille selaisille toimijoille, jotka eivät raportoi Suomeen omistuksiasi. 

Vierailija
104/108 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuokralla ja säästöjä. No ne säästöt on käytettävä ekana. Itselläni 20 000 salkku ja tiedän että se on käytettävä ensin. Onneksi asun vuokralla ja puoliso töissä, siis vielä.

Vierailija
105/108 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki ja toimeentulotuki.

Ap ei todellakaan säästöjen vuoksi saa toimeentulotukea. Ei tainnut ap kertoa paljonko säästöjä on, mutta säästöt alkaa vaikuttamaan asumistukeen 10 000€:n kohdalla. Se nyt vain on pakko käyttää niitä säästöjä kuten joutuu moni muukin tekemään.

Vierailija
106/108 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten sulle tuli useamman kuukauden pätkä, jolloin et saanut mitään tukea Kelan hylättyä sairauspäivärahan? Itse olen pitkähköllä sairaslomalla, mutta jos Kela hylkäisi hakemuksen, saisin ansiopäivärahan, koska työnhakuni on voimassa. Oliko niin, ettei sun työnhaku ollut voimassa? Mulla työkkäri nimenomaan kehoitti pitämään työnhaun voimassa juuri tämän takia, mutta velvollisuutta hakea työpaikkoja ei ole (olen tällä hetkellä kuntoutuksessa ja slomalla). 

Vierailija
107/108 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit nostanut säästöt käteiseksi. Huolellisuutta toki vaatii niiden kanssa mutta parempi niin kuin tuo sun tilanne.

Ei mitään. Sanot vaan että pidät ne mieluummin patjan alla. Ei niillä ole siihen mitään sanomista.

Vierailija
108/108 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kerralla pidäkään nostaa eikä varsinkaan enää tuossa vaiheessa missä ap nyt on. Kyllä niiden perään kysellään jos nostot näkyy kun tukia hakee.

Itse olen jo vuosia nostanut joka kuukausi säästöön koska pelkään työttömyyttä niin kovasti. En halua elää pelkkien tukien varassa ja tiedän kyllä ettei näin saisi tehdä.

Mistä syystä kuvittelet, että et saa nostaa omia rahojasi? Viiraako kaalissa?