Piditkö juhlat kun täytit tasavuosia? Miksi, miksi ei?
Eli siinäpä se. Juhlien järjestäminen olisi toisaalta kivaa, toisaalta taas se säätämisen määrä mietityttää ja houkuttelisi vaan lähteä reissuun. Piditkö siis juhlat ja kuinka suuret?
Kommentit (44)
En pitänyt. 50 v. synttäreillä kävin perheen kanssa ravintolassa syömässä lounaan ja matkalla sinne ajoin ylinopeutta tolppakameraan. Siinä oli päivän kohokohta.
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppiset jäi, samalla viikolla kun piti vähän juhlia niin koronakiellot astu voimaan 2020. Jos sitten kuuskymppisiä juhlis vähän.
Kolmekymppiset pidin melko isot. Hyvään aikaan, suurin osa tutuista ei ollut vielä lisääntynyt. Viisikymppiset piti ensin pitää omana syntymäpäivänä, mutta korona, sitten samana vuonna syntyneen kaveri syntymäpäivänä yhteisinä juhlina, mutta edelleen korona.
Kuusikymppisenä juhlin vain sitä, että olen hengissä, jos olen, kavereita tai sukua alkaa olla mahdoton saada paikalle samaan aikaan, kaikkia ei enää saa ollenkaan, joten saa jäädä juhlimatta.
En ole koskaan sen kummemmin juhlinut pyöreitä. Nyt täytän tulevalla viikolla 50v ja kuulema töissä on työnantajan taholta "muistaminen" ja ensikuussa lähdemme matkalle kauas. Siinä on muutakin juhlan aihetta matkan aikana.
Matkoilla pyrin olemaan ainakin pyöreinä merkkipäivinä. Mitä kauempana sen parempi. Saa nähdä, onko tulevaisuudessa edelleen mahdollista. Toivottavasti on, ellei maailma lopu ennemmin.
Nelikymppiset pidin, mutta ei niistä juuri iloa itselle ollut, kun emännöin. Boolia olin varannut liian vähän, itse en saanut ollenkaan. Miehen sisko sammui sohvalle kaaduttuaan sitä ennen olohuoneen pöydälle, joka hajosi. Kaikki kakut menivät, joten ei ollut edes rääppiäisiä.
Pidän kai silti viisikymppiset. Harmi, ettei ole rahaa lähteä vaikka matkoille. Nyt kuitenkin aion pitää puoleni tarjoilujen kanssa.
Kolmekymppiset perhepiirissä saunoen ja syöden, nelikymppiset perhepiirissä vuokramökillä. Kivaa oli. Viisikymppisiä en viettänyt, sillä läheiseni oli tehnyt itsemurhan. En ollut juhlatuulella.
Pidin. Suuret puutarhajuhlat puutarhassamme. Eivät olleet mitkään överit ryyppyjuhlat. Suurin osa ei ottanut edes maljaa. Me juhlimme siististi.
Ja kyllä, ilman hauskaakin voi olla viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiset pidin, mutta ei niistä juuri iloa itselle ollut, kun emännöin. Boolia olin varannut liian vähän, itse en saanut ollenkaan. Miehen sisko sammui sohvalle kaaduttuaan sitä ennen olohuoneen pöydälle, joka hajosi. Kaikki kakut menivät, joten ei ollut edes rääppiäisiä.
Pidän kai silti viisikymppiset. Harmi, ettei ole rahaa lähteä vaikka matkoille. Nyt kuitenkin aion pitää puoleni tarjoilujen kanssa.
Tai mitä jos vaan varaisin tarpeeksi juomaa ja ruokaa, niin ei tarvitse alkaa pitämään puoliaan ja tappelemaan tarjoiltavista.
Suunnittelin vuosikausia pitää kivat viisikymppiset. Sitten k-epidemia pilasi kaiken. Yritetään kuuskymppisillä uudestaan.
Pienen mittakaavan kahvittelut, kuten myös joka välivuosi. Tänä vuonna tulee täyteen 50, enkä paljon tuota enempää meinaa siis nytkään juhlia. Tarjottaviin panostan vähän enemmän kuitenkin, vaikla juhliin tulee lähinnä vain ihan lähimmät (alle 10 ihmistä).
Mutta käyn juhlistamassa itsekseni pienellä staycationilla kuitenkin.
EN. Koska ei ole ketään, jota voisin kutsua. Itsellenikö nämä juhlat järjestäisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä jos vaan varaisin tarpeeksi juomaa ja ruokaa, niin ei tarvitse alkaa pitämään puoliaan ja tappelemaan tarjoiltavista.
Niin kai. En ollut varautunut siihen, että yksi henkilö kittaa koko boolikulhollisen tai siihen, että vieraat pyytävät lisää jo jääkaappiin siivottuja kakkuja. No, nyt ajattelin olla viisaampi ja ehkä tarjota jotain yöpalaa ja varautua siihen, että boolia kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kai. En ollut varautunut siihen, että yksi henkilö kittaa koko boolikulhollisen tai siihen, että vieraat pyytävät lisää jo jääkaappiin siivottuja kakkuja. No, nyt ajattelin olla viisaampi ja ehkä tarjota jotain yöpalaa ja varaut
Ei kannata laittaa niitä kakkuja kesken juhlien jääkaappiin. Varaa sitten seuraavaksi päiväksi erikseen jotain ruokaa, niin ei tarvitse kesken juhlien alkaa nuukailemaan ja siirtämään tarjottavia jemmaan jääkaappiin. Aika vähän oli myös sitä boolia jos vain yksi ihminen sen sai juotua.
Pidin hyvin pienet ja kutsuin vain muutaman kahdessa erässä.
Pakkohan ne kakut on laittaa kylmään, ei kai kukaan pidä kakkuja huoneenlämmössä tuntikausia?
Vierailija kirjoitti:
Pidin. Suuret puutarhajuhlat puutarhassamme. Eivät olleet mitkään överit ryyppyjuhlat. Suurin osa ei ottanut edes maljaa. Me juhlimme siististi.
Ja kyllä, ilman hauskaakin voi olla viinaa.
Ilman hauskaakin voi olla viinaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kai. En ollut varautunut siihen, että yksi henkilö kittaa koko boolikulhollisen tai siihen, että vieraat pyytävät lisää jo jääkaappiin siivottuja kakkuja. No, nyt ajattelin olla
Ei kannata laittaa niitä kakkuja kesken juhlien jääkaappiin. Varaa sitten seuraavaksi päiväksi erikseen jotain ruokaa, niin ei tarvitse kesken juhlien alkaa nuukailemaan ja siirtämään tarjottavia jemmaan jääkaappiin. Aika vähän oli myös sitä boolia jos vain yksi ihminen sen sai juotua.
Toisaalta jättäisin jatkossa tuollaisen loppasuun kutsumatta ja valikoisin vieraat muutenkin vähän tarkemmin. Mutta olen eri, enkä siis ko. juhlia järjestänyt. Aina ei kai voi lähipiiriään valita, ainakaan ihan kokonaan.
-eri-
En, pidin, en.