Onko ketään muita, keiden sisarus tai sisarukset ovat saaneet enemmän rahallista tukea vanhemmilta?
Onko muita, jotka vanhemman/vanhempien kuoltua näkevät, että toinen sisarus tai sisarukset ovat saaneet huomattavasti enemmän lahjoja ja/tai rahallista tukea?
Olen selvittänyt pesää ja siinä törmännyt epäsuhtaan. En ole odottanut lahjoja, koska ajattelin vanhempieni olevan vähävaraisia. Huomaan kuitenkin, että vanhempani ovat tukeneet sisarustani ja hänen lapsiaan vuosittain EUR5000-6000 edestä.
En ole sisarukselleni katkera, hän ei ole pyytänyt vaan saanut pyytämättä rahaa.
Mutta jos joku isoäiti/isoisä tätä lukee, niin mikä saa teidät antamaan yhdelle lapselle huomattavasti enemmän kuin toiselle? Haluaisin oikeasti ymmärtää.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Työssäkäyvänä kai väitökset tehdään ja jos viedään kukka tai pieni lahja juhliin se on sinusta väärin. Meidän perheen sinkku ei ehkä väitöskirjaa tee vaikka hyvätuloista akateemista työtä tekeekin.
Miksi ajattelet että sinkku olisi joku köyhä Työtön rupukkA?
Olen AP.
En ymmärrä yhtään tätä kommenttia. En ole moista väittänyt.
Kysyin, miksi vanhemmat, jotka ovat myös isovanhempia, antavat enemmän rahaan yhdelle tai useammalle sisaruksille, kuitenkin niin, että yhtä ei suosita.
Hyvin vähän olen saanut vastauksia tältä viiteryhmältä. Ilmeistä on, että olisit hyvä avaamaan asiaa.
Näen, että juurikin vanhemmat omalla ajattelemattomalla toiminnallaan voivat kiristää sisarusten välejä, sitten kun aika heistä jättää.
Sitä yritän y
Jonkun elämässä on enemmän merkkipäiviä kuin toisen. Esim olen yhden lapsen viiskymppiset juhlinut, pitäiskö minun jotenkin etukäteen hyvittää kahdelle muulle tuo 200 euroa jonka hänen kimppalahjaansa, matka, annoin? Heidän synttäreitään en ehkä näe.
Tälläiset avaukset laittaa pohtimaan.
Ehkäpä niin. Mutta itse olen saanut niin hyvät eväät elämään että pärjään muutenkin, hyvä että tukivat tukea tarvinneita sisaruksia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on saanut. Hänelle maksettiin autokoulu, annettiin rahaa auton ostoon, opiskeluun ja mihin ikinä keksi pyytää. Minä jouduin maksamaan kaiken itse. Ikävintä tässä oli että vanhemmat valehtelivat koko elämänsä ajan ettei kumpaakaan suosittu. kokonaissumma liikkuu 500 000 kieppeillä. Yritin ymmärtää, koska veljeni oli pitkään työtön. Kun suosiminen jatkui hänen töissä ollessaan, alkoi olla ymmärtämisvaikeuksia. Sitten kun jäin itse työttömäksi ja jouduin maksamaan vanhempieni kuluja ymmärrys loppui täysin. Velljeni ei näihin kuluihin osallistunut lainkaan.
Miten joku oikein joutuu maksamaan vanhempiensa kuluja? Oudolle kuulostaa.
Toinen lapsistani peri lapsettoman kumminsa teini- ikäisenä. Tälle joka ei ole saanut perintöä, olen antanut enemmän rahaa.. Olen halunnut tasata tilannetta, kun toinen on perinnön vuoksi ollut taloudellisesti riippumaton jo opiskelijana, toinen taas elänyt normaalin opiskelijan taloudellisesti tiukempaa elämää.