Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla narsistin sisarus?

Vierailija
21.09.2025 |

Kertokaa

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta. Pitävät itseään aina muita ihmisiä parempina. Jopa sisaruksiaan.

Vierailija
2/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa. Narsisti tekee niin kuin itse haluaa ja vaatii muita sopeutumaan, ja jos muut eivät halua hyppiä hänen pillinsä mukaan, niin vika on muissa. Narsisti myös usein heittäytyy marttyyriksi ja uhriutuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Olen itsekin narsisti. Hyvin tullaan toimeen.

Vierailija
4/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteet ovat hyvät niin kauan kuin olet että joo, joo, kynnysmatto, ja suostut siihen mitä narsku haluaa. Hän vaatii jatkuvaa ihailua ja oikeassa olemista. Mutta jos yhtään puolustat omia rajojasi, niin sitä hän ei ymmärrä, ei kestä, ja välit menevät poikki. 

Vierailija
5/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät uskalla nousta narsistilasta vastaan vaan päinvastoin kehuvat häntä -mikä tietysti vielä pönkittää narsistin ylivertaista kuvaa itsestään

Vierailija
6/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus!

Vierailija
7/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee sillä lailla hyvin, että laitoin välit poikki, kun väsyin kynnysmattoiluun.

Vierailija
8/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tekevät hänestä teennäisesti menestyjän ostamalla miljoona-asuntoja ja nostamalla jalustalle . 

Vierailija
9/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisisareni uskoo, että hän on parempi kuin me muut. Siksi hän vaatii, että me teemme niin kuin hän määrää. Toki hän joskus esittää nämä määräykset muka hienosti ikään kuin ehdotuksina, mutta jos niihin ei suostu, niin hän ärtyy ja ottaa nokkiinsa. Hän heittäytyy usein myös marttyyrin rooliin. 

Meidän perheessä tämä juontuu kaukaa lapsuudesta. Äitini piti tätä narsistisikoa jo lapsena parempana kuin muita. Hän on kasvanut olemaan omasta mielestään muita parempi, eikä muutu. 

Vierailija
10/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva pätemisen ja ihailun tarve vanhemmilta, jolloin muut lapset jäävät vähemmälle. Tämä on tietysti juuri sitä mitä narsisti janoaa: olla muiden yläpuolella. -toki saattaa esittää muuta tarpeen vaatiessa 

Vierailija
11/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Olen itsekin narsisti. Hyvin tullaan toimeen.

Harvoin täällä kukaan omaa narsismiaan myöntää. Pisteet.

t. toinen

Vierailija
12/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan narsistilapsi on usein nuorin lapsi. Ovatko vanhemmat höllänneet liikaa otettaan vai mistä johtuu. 

Vierailija
13/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilapsi kokee olevansa sisaruksiaan parempi. Jos heikko vanhempi ei puutu tähän, narsistinen käytös ja ylimielisyys vain pahenee vuosien saatossa. 

Vierailija
14/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan narsistilapsi on usein nuorin lapsi. Ovatko vanhemmat höllänneet liikaa otettaan vai mistä johtuu. 

No ei todellakaan ole.
Naristinen lapsi on yleisemmin se, joka on joko sukupuoleltaan ja persoonaltaan sellainen, jonka vanhemmat ovat halunneet. Esim yleisemmin Suomessa varsinkin poikalapset lellitään piloille. Se on ihan sama onko se poika vanhempi vai nuorempi, se tulee lellittyä piloille tai katsotaan sormien läpi enemmän hänen tekojansa

Vierailija
15/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuhenkistä, yksinäistä. Joskus viihdyttävää.

Vierailija
16/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin kirjoittelee tällaista, kannattaisi etsiä se tutkimus ja laittaa linkki. Muuten kyseessä on vain typerä propaganda.

Vierailija
17/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee kun asun toisessa maassa ja nähdään pari kertaa vuodessa. Tosin silloin 3 päivän kuluttua alkaa kärsivällisyys loppua.

Jossain vaiheessa muutin takaisin Suomeen ja vieläpä samaan kaupunkiin. Sehän oli yhtä h€lv€tt1ä. Onneksi tajusin muuttaa taas pois.

Vierailija
18/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se on vanhin lapsi. Johtunee kateudesta nuorempia kohtaan. Ja se on hirveää. Olin kotikiusattu ja koulukiusattu. Isosiskoni kiusasi myös äitiäni. Olimme molemmat herkkiä ja kilttejä. 

Pikkusiskoni syytti minua myöhemmin siitä, että minä ja isosisko tappelimme. Hän ei nähnyt sitä, että kyse oli kiusaamisesta. Että isosisko ajoi minut hermoromahdukseen. Provosoiduin ja  puolustauduin. 

Vierailija
19/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olikin mielenkiintoinen, että nuorin olisi useimmin narsisti. Meillä vanhin on saanut diagnoosin. Äitini oli narsistisia piirteitä paljon omaava ja hän ihaili eniten vanhinta lasta. Toki se "ihailu" ei aina niin kaunista ollut. Minun itsetuntoa hän yritti taas murtaa koko ajan. 

Mutta joo, en ole tekemisissä hänen kanssaan. Hän on aina uhri tai vaatii perusteetonta ihailua. Siskoni on myös todella aggressiivinen ja käy päälle, mutta sekin on aina muiden vika. Häntä vain käytetään hyväksi. Hän ei tee mitään puhtaasti hyvästä, vaan on aina liikkeellä hyötymistarkoituksessa. Hän myös tappalee niin, että hän etsii toisesta kaikki heikkoudet ja ampuu niihin. Todella haastava ihminen. Elämäni on helpompaa, kun en ole hänen kanssaan tekemisissä. 

Vierailija
20/33 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoritaarisen ja dominoivan vanhemman suosikkilapsesta tulee useimmiten narsisti. Tämä on ihan faktaa. Ei sinänsä yllättävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän