Laulut jotka kertovat päihteistä tai peräti päihdeongelmasta? Onko sellaisia?
Ei tule äkkiseltään mieleen. Mieluiten ulkomaalaisia, englanninkielisiä kappaleita.
Kommentit (119)
Jos ois mitä jois niin jois ois ettei ois mitä jois pois. Paras booli ; pisang among , vodka, Sprite jäitä. Hyrrrr.
Drugdealin'just to getby
Stack your money 'til it getsky high
We wasn't supposed to make it past twenty-five
Joke's on you, we still alive
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lucy in the sky with diamonds, vuosi 85
Lucy in the sky with diamonds ei kerro LSDstä.
Lucy was a girl from school where John Lennon's son, Julian, learned. In an interview in 1975 John said about the inspiration for this song, "Julian came in one day with a picture about a school friend of his named Lucy. He had sketched in some stars in the sky and called it Lucy In The Sky With Diamonds."
Olen minä tuosta selityksestä tietoinen. Hirveästi en Lennonin puheista perusta.
A horse with no name kertoo kai opiaattiriippuvuudesta. Chuck Berryn Downbound train alkoholismista ja siitä toipumisesta. Ja sitten on se Needle and the damage done, joka on kai Neil Youngin biisi. Canned Heatilla on biisi nimeltä Amphetamine Annie.
Koska en ossoo kieliä, niin joudun muistelemaan suomen kiellellä. Juicen Norjalainen Villapaita ja joku teki sellaisenkin kappaleen kuin Juodaan Viinaa . . .
Klassikkona Peter Tosh: Legalize It
Huey Lewis: I Want A New Drug
D12: Purple Pills
Bob Dylan: Everybody Must Get Stoned
Vierailija kirjoitti:
Klassikkona Peter Tosh: Legalize It
Huey Lewis: I Want A New Drug
D12: Purple Pills
Bob Dylan: Everybody Must Get Stoned
Huey Lewisin kappale ei kerro huumeista, vaan siitä, että haluaa uuden naisen. Käyttää naisesta huumevertausta. Huey itse kertoi sanoituksen tarkoituksen eräässä haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Alice Cooper -Poison
Kertooko se päihdeongelmasta? Olen ajatellut sen olevan rakkauslaulu.
Sellaisia ei taida olla? Varmasti yksi yleisimmistä biisien aiheista.
John Lee Hooker/One Bourbon, One Scotch, One Beer
Alice Cooper -Poison