Hoi vanhemmat! Antaisitteko lupaa?
Poika 15v haluaisi mennä tapaamaan netissä tutustumaansa tyttöön 100 kilometrin päähän. Ovat kuulemma snäppäilleet kuukauden. Mua mietityttää niin kovasti tuo, koska yhteisiä tuttuja ei ole. Poika näytti mulle tän tytön kuvia ja kuvien perusteella tää tyttö vaikuttaa tosi kivalta, mutta mistä siitä tietää. Poika on ihan vakuuttunut että tää tyttö on kuka sanoo olevansa, mutta mua jännittää pojan puolesta.
Oon varmaan liian suojelevainen monien teistä mielestä, mutta mulle on tärkeää mun lapsen turvallisuus. Nykyään on ties mitä hiippareita liikkeellä.
Päästättekö te muut vanhemmat lapsenne tuosta vain tapaamaan nettituttuja vai miten toimitte?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita sille tytölle ja puhu hänen kanssaan. Sillä se selviää.
Nuoret eivät päästä vanhempiaan yksityiselämäänsä. Muistatko millainen itse olit 16-vuotiaana? Mutsi mukana joka paikassa?
Kuitenkin tämä ap tietää 25-vuotiaan poikansa yksityiselämästä. Olisi suotavaa, että myös jokseenkin samanikäisen tyttöystävän vanhemmat tietäisivät.
Minun nuoruudessa tunnettiin sanonta "jos äiti tietäisi, niin pois hakisi". Ei tiennyt, mutta en usko, että minun äitini olisi muutenkaan hakenut pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita sille tytölle ja puhu hänen kanssaan. Sillä se selviää.
Nuoret eivät päästä vanhempiaan yksityiselämäänsä. Muistatko millainen itse olit 16-vuotiaana? Mutsi mukana joka paikassa?
Kuitenkin tämä ap tietää 25-vuotiaan poikansa yksityiselämästä. Olisi suotavaa, että myös jokseenkin samanikäisen tyttöystävän vanhemmat tietäisivät.
Minun nuoruudessa tunnettiin sanonta "jos äiti tietäisi, niin pois hakisi". Ei tiennyt, mutta en usko, että minun äitini olisi muutenkaan hakenut pois.
Näppäilyvirhe edellisessä, siis 15-vuotiaan poikansta.
Vierailija kirjoitti:
Hervannassa oli juuri huijattu joku poika olemattomille treffeille ja pahoinpidelty. Suhtautuisin varauksella.
Apua. Onko tähän linkkiä jossakin?
Ap
Mä vaatisin tuossa että:
1. Tyttö soittaa yhdessä toisen vanhemmistaan kanssa mulle videopuhelun että mä saan nähdä heitä sen verran
2. Eka tapaaminen on niin että he tapaavat jossain julkisessa paikassa jossa on varmasti muita ihmisiä ympärillä. Jos he haluavat toistensa nähtyään mennä muualle niin se olisi ok, mutta muualle meno vasta sen jälkeen kun he ovat ensin nähneet toisensa varmasti turvallisessa paikassa
3. Ekan vierailun ajan poika jakaa mulle koko ajan GPS -sijaintinsa, ja lähettää vaikka parin tunnin välein viestin että hänellä on kaikki okei
Jos eka tapaaminen menisi ongelmitta, niin sen jälkeen seuraavat tapaamiset mä kyllä sallisin paljon vapaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hervannassa oli juuri huijattu joku poika olemattomille treffeille ja pahoinpidelty. Suhtautuisin varauksella.
Ap
Ei kannata alkaa liian paranoidiksi sen takia että Suomessa on tapahtunut tuollaisessa tilanteessa yksi rikos, mutta kannattaa ehdottomasti näyttää tuo linkki omalle pojallesi ja tehdä jonkun verran varotoimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko lähteä mukaan? En varmaan päästäisi ihan yksinään, mutta voisin viedä ja mennä itse kahville/kaupoille ja napata teinin sitten taas lähtiessä mukaani.
Ainakin siis tällä ekalla kerralla.
Voisin. Mietin itsekin tuota, että tapaisivat jossakin julkisella paikalla (tietysti), katsoisin jostain kauempaa miten menee ja jos menee hyvin, niin menisin itse hetkeksi kaupoille pyörimään ja syömään.
Mun mielestä tää kuulostaa järkevältä.
Ap
Näin itse toimisin.
🇺🇦🇮🇱
Lähtisin mukaan. Jos sitten vaikuttaa ok tyypiltä, niin sitten jättäisin heidät sovituksi aikaa keskenään ja menisin itse tekemään jotain muuta (vaikka lukemaan kirjaa kahvilaan/kirjastoon tai ajelisin ympäriinsä). Nimenomaan on vastuullista vanhemmuutta, että vähän vielä katsoo tuon ikäisen perään vaikka samalla antaakin siimaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, me tehdään niin, että soitetaan videopuhelu tälle tytölle ja hänen vanhemmille. Jos kaikki tuntuu olevan kunnossa niin vien pojan pariksi tunniksi treffeille (ja katson jostain kauempaa sen tapaamisen).
Ja ennen kuin kukaan ehtii tätä sanoa: oon ollut itsekin nuori ja oon mennyt tapaamaan poikia ties minne ilman vanhempieni lupaa. Tosin sillä erotuksella, että tunsin nämä pojat edes kaverien kautta. Mun mielestä nykyään ei voi olla liian varovainen.
Ap
Kaikkein helpointa on, että lähdet mukaan ja viet pojan sinne. Nuoriso saa sopia treffit johonkin julkiselle paikalle. Moikkaa tyttö (ja samalla varmistut että on tosiaan tyttö) ja lähdet sit kahville / kaupoille johonkin lähelle. Poika soittelee parin tunnin päästä, kun on treffit ohi.
Näin mä itse toimin kesällä oman 15v kanssa ja hyvin meni.
Eiköhän tuon ikäiselle pojalle riitä leikit kotipihalla. Tytöt kehittyvät aiemmin, pian tyttö ilmoittaa olevansa paksuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kannata alkaa liian paranoidiksi sen takia että Suomessa on tapahtunut tuollaisessa tilanteessa yksi rikos, mutta kannattaa ehdottomasti näyttää tuo linkki omalle pojallesi ja tehdä jonkun verran varotoimia.
Luoja miten sairas maailma.... Nyt en tosiaan enää kuulosta liian suojelevaiselta.
Toki siihen nähden miten vähän tuollaista on tapahtunut verrattuna siihen miten paljon nuoret tapaa toisiaan snäpin kautta (poikani mukaan) niin riskit on pienet mutta olemassa.
Ap
Entisaikaan treffikumppanit tulivat tutuksi, koska oli vain lankapuhelimia. Vanhemmat tiesivät automaattisesti kenen kanssa nuori on yhteydessä.
Siis ovat vaan snäppäilleet eivätkä soittaneet tai muuta? Eihän ne voi toisiaan tuntea ollenkaan. Ja lisäksi ei tuon ikäisten etäsuhteet toimi. Sydänsuruja on luvassa ap:n pojalle.
antaisin. t. setämies joka esiintyy pikkutyttöinä snapissa.
poikasi on pedo. antaisi av mamman opettaa, paljon parempi.
Todennäköisyys tulla hakatuksi ja saada aivovamma on noin 98%. Poika voi ilmoittaa tytölle, että tapaaminen OK, tulen vanhempieni matkassa, jotka ovat menossa mummolaan/serkulle/hakemaan netistä ostettua pöytää tms. Tapaamispaikaksi joku paikallinen marketkeskittymä, josta löytyy kahvila.
Jos tapaaminen yllättäen ei enää kiinnosta, niin kukaan ei menetä mitään.