Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lapsena hakattu? Tiedätkö edes miksi? Haluaisin löytää vertaistukiryhmän ja jutella muiden kanssa asiasta.

Vierailija
21.09.2025 |

Kaiken maailman vertaistukiryhmiä on, mutta onko tälle? Ja meitä on monta - varsinkin jo iäkkäämpää väkeä.

Voisi toimia netissä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hakattu, mutta piiskaa sain useasti. Tiesin kyllä syyn miksi sitä sain, mutta sitä en vieläkään ymmärrä mitä se piiskaaminen auttaa? Ihan samoja tyhmyyksiä tein silti, opin vain olemaan jäämättä kiinni. M42

Vierailija
2/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ero että piiskattu tai hakattu remmillä jossa vielä solki? Onko piiska joka puunoksa koivusta tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiska voi olla vaikka mikä kättä pidempi, keppi, köysi, ruoska koivun oksa. Minua pieksettiin, siis  vyöllä jossa solki. Käsivarressani on vielä arpi, soljesta. Kuvioon kuului, että jos itket saat vielä enemmän remmiä. En tiedä kuinka joku voi hakata lastaan, jos maitolasi kaatuu😢

Vierailija
4/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Sain vain kerran tukistuksen koko lapsuuteni aikana. Tuolloin tappelimme siskoni kanssa ja molempia tukistettiin. En hyväksy lainkaan väkivaltaista kasvatusta ja on ikävää, että joissain perheissä lasten kohtelu on ollut todella julmaa. Joskus ihan mitättömistä asioista. Toivottavasti saatte vertaistukea.

Vierailija
5/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sain remmistä lapsena. Väkivalta oli aina viimeinen vaihtoehto eikä se koskaan ollut mielivaltaista, tiesin aina mistä syystä sain rangaistuksen. Ei se kivaa ollut, mutta en osaa olla asiasta kovin pahastunut.

M28

Vierailija
6/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja vammojen vuoksi jouduttu menemään paikattavaksikin. 80-luvulla ei ilmeisesti taaperon/leikki-ikäisen vammoista terveydenhuollossa seurannut mitään selvittelyä, onneksi nykyään seuraa. Olin vissiinkin itkuinen (helposti reagoiva?) lapsi ja se oli syy kaikkeen pahoinpitelyyn. 

Vierailija
7/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero että piiskattu tai hakattu remmillä jossa vielä solki? Onko piiska joka puunoksa koivusta tms?

Piiska on sellainen terävämpi, remmi on leveämpi. Erilainen kipu.

Vierailija
8/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienestä pitäen sain piiskaa ja myöhemmin remmiä. Lisäksi tukkapöllyä, luunappeja ja tukasta repimistä ja raivoamista ja muuta sanallista ilkeää huutoa.

Vierailija
9/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On piiskattu, läimitty vyöllä, oli myös jokin keppi käytössä. En tarkalleen muista, miten paljon väkivaltaa oli, koska olin lapsi.

Syy oli molempien vanhempien psyykkiset ongelmat ja isän alkoholismi.

Olen kuitenkin elänyt ihan hyvää elämää, yliopistokoulutus, 2 lasta, erittäin hyvä työ. Toki olen käynyt myös psykoterapiassa. En ole kertonut näistä lapsuusjutuista juuri kenellekään, harva uskoisi, miten tasapainoinen olen kaikesta huolimatta. Masennusta ja ahdistusoireita on lähinnä ollut. N45-v.

Vierailija
10/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piiska oli oksa ja sillä uhkailtiin "jos et ole kunnolla".

Vierailija
14/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On piiskattu, läimitty vyöllä, oli myös jokin keppi käytössä. En tarkalleen muista, miten paljon väkivaltaa oli, koska olin lapsi.

Syy oli molempien vanhempien psyykkiset ongelmat ja isän alkoholismi.

Olen kuitenkin elänyt ihan hyvää elämää, yliopistokoulutus, 2 lasta, erittäin hyvä työ. Toki olen käynyt myös psykoterapiassa. En ole kertonut näistä lapsuusjutuista juuri kenellekään, harva uskoisi, miten tasapainoinen olen kaikesta huolimatta. Masennusta ja ahdistusoireita on lähinnä ollut. N45-v.

Hienoa! Itse olen onnellinen etten hakannut lapsiani, tiesin että voin helposti toistaa isäni pieksämisen. On vaatinut toki paljon työstämistä tämä kaikki! Ja vaatii edelleen😢

Vierailija
15/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli luokkakaveri joka oli saanut selkäsaunan ei pystynyt istumaan kunnolla. Hänen äitinsä oli lastentarhassa töissä en tiedä mikä sekopää isänsä oli. 1976 vuonna syntynyt 

Vierailija
16/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sain remmistä lapsena. Väkivalta oli aina viimeinen vaihtoehto eikä se koskaan ollut mielivaltaista, tiesin aina mistä syystä sain rangaistuksen. Ei se kivaa ollut, mutta en osaa olla asiasta kovin pahastunut.

M28

Pahoinpitely on rikos. Ei mitäkään saa kadulla ja työpaikoista ym hakata remmillä,  repiä tukasta ym.  Aikuinen on moninverroin vahvempi ja isompi kun puolustuskyvytön lapsi...  vieläpä oma lapsi.    Vanhempani on haudassa enkä anna ikinä anteeksi ,koska en voi.  👹👹👹👹👹👹

Vierailija
17/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28

Pahoinpitely on rikos. Ei mitäkään saa kadulla ja työpaikoista ym hakata remmillä,  repiä tukasta ym.  Aikuinen on moninverroin vahvempi ja isompi kun puolustuskyvytön lapsi...  vieläpä oma lapsi.    Vanhempani on haudassa enkä anna ikinä anteeksi ,koska en voi.  👹👹👹👹👹👹

Minä annoin anteeksi, koska en muuten voisi elää. Mies joka on sodassa viisi vuotta, ei palaa terveenä vaikka olisi kaikki jäsenet tallella.

Vierailija
18/18 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kamppaillut anteeksiantokysymyksen kanssa laisinkaan vaan välit menivät poikki vanhempieni kanssa. En muista että olisin koskaan edes halannut kumpaakaan vanhempaani tästä johtuen. Toivon vain että äitini on tajunnut tämänkin ja isäni teki itsarin noin 50vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi