Lapsettomana naisena säälin perheellisiä ihmisiä
Heidän elämänsä on kurjaa raatamista. Lapsista ei ole mitään iloa. Onneksi itse olen vapaa.
Kommentit (130)
Toisaalta jos olis lapseton olis kivan helppoa jättäytyä valtion elätiksi ja kutoa vaikka villasukkia päivät pitkät. Nyt on pakko koittaa saada nuo aikuisiksi ja oltava töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vela enkä voisi ikinä kuvitella hankkivani lasta tällaiseen maailmaan!
Pessimistin näkemys. Kaikenlaisiin maailmanaikoihin on lapsia hankittu. Se on ainoa keino saada muutosta ja edistystä maailmaan loppujen lopuksi. Mutta ehdottomasti ei kannata hankkia lapsia, jos arvelee ettei olisi hyvä vanhempi tai ihan yksinkertaisesti ellei todella pohjimmiltaan vaan halua.
Ainoa keino saada muutosta ja edistystä maailmaan on lasten hankinta? Ja täten myös näille lapsille ainoana keinona muutokseen ja edistykseen on vastaavasti lasten hankinta? Eli jokaisen elämä itsessään on "turha", ainoana tarkoituksena on lasten hankkiminen, joiden tarkoituksena on taas uusien lasten hankkiminen? Mikä tässä silloin edistyy ja muuttuu? Kuulostaa pikemminkin, että kaikki pysyy samanlaisena. Jos vielä otetaan huomioon maapallon ylikansoittuminen, niin minkälainen muutos ja edistys lasten hankinta on? Itse sanoisin pikemminkin, että on lukuisia keinoja saada muutosta ja edistystä maailmaan, mutta yksittäiselle ihmiselle (jos nyt ei ole esim. suurvaltion diktaattori) niitä voisivat olla esim. lasten hankkimatta jättäminen, politiikassa vaikuttaminen, pienessä mittakaavassa omalla esimerkillä vaikuttaminen ja omat valinnat. Suuressa mittakaavassa muutosta maailmaan aiheuttavat tietysti esim. terrorismi ja sodat, samoin kuin ylenpalttinen väestönkasvu (=lasten hankkiminen) mutta sitä ei edistykseksi voi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkera vanhapiika huutelee;) ystävät menee naimisiin ja saa lapsia. *ituttaa kun yksin saa istua illat.
Saa lapsia= alapää löystyy, mies voi jättää vaimokkeen hetkenä minä hyvänsä
Tuo alapään löystyminen nyt on ihan myytti. Ei alapää löysty lasten saamisen vuoksi. Monella on tiukemmat paikat hyvän jumppaohjelman jälkeen. Minä ainakaan en ennen lasten hankkimista edes tiennyt että sellaista jumppaa on olemassakaan. Kätilöltä sain ohjeet. Mutta jos synnyttämistä pelkäät, niin voihan sen lapsen saada keisarileikkauksellakin.
Vaimoke kuulostaa alemmilta sosiaaliluokilta. Jos pelko on että mies ei sitoudu ja voi jättää minä hetkenä hyvänsä, niin paljon muutakin on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kinastella.
Itse olen vela. Pidän arvossa hiljaisuutta, omaa rauhaa ja itsenäisyyttä.
Joku toinen taas ei pidä niitä yhtä suuressa arvossa ja haluaa lapsia. Se heille suotakoon.
Mistä teillä veloilla on tullutkin sellainen ennakkokäsitys, että kaikki lapset automaattisesti olisivat metelöiviä? Tai että lapsi jotenkin estäisi vanhempiensa itsenäisyyden? Ihmettelen millaisista oloista te olette ja mikä se teidän kokemusmaailmanne oikein on.
Näytä minulle vauva joka ei itke, ja näytä minulle lapsi jota ei tarvitse vahtia. Ei sitä kuule niin vaan lähdetä juhlimaan, vaeltamaan Lappiin tai ulkomaille surffaamaan kahdestaan vauvan kanssa.
Minkäkin pohdin pitkään lasten hankkimista ja onneksi hankin. Meidän lapsilla on kaksi vanhempaa. Ollaan käyty vaeltamassa niin lapsen kanssa kolmistaan kuin minä yksin ja lapsi on ollut isänsä hoidossa kotona. Matkusteltu ollaan niin lapsen kanssa kuin kumpikin ystävien kanssa erikseen. Matkustaminen on monin verroin upeampi kokemus, kun näkee miten pieni ihminen nauttii ja näkee maailman ihmeet ensimmäistä kertaa, enkä vaihtaisi niitä hetkiä pois mistään hinnasta. Lapsella on lisäksi viisi ihanaa osallistuvaa isovanhempaa, jotka viettävät hänen kanssaan aikaa. Kun molemmilla on vajaa 10K tulot kuukaudessa, niin luistimet, harrastukset ja viikottainen kotisiivous eivät tunnut missään. Ainoa, mikä itseäni mietitytti etukäteen oli raskaus ja kehon muuttuminen, mutta kun ei päästänyt itseään paisumaan raskausaikana, niin palautuminen oli nopeaa. Parin kuukauden jälkeen pääsi käyttämään jo vanhoja vaatteita, joten sekin huoli oli turhaa.
Mutta kannatan ajatusta että jos ei lapsia halua, ei niitä myöskään tee silloin. Onhan niitä tarinoita niin paljon missä lapsista ei pidetä huolta. Joten hyvä että ihmiset ymmärtää olla lisääntymättä, jos eivät lapsia halua.
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä menetät.
En ainakaan lapsettomana menetä näitä:
Rahat, yöunet, hermot, terveyden
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä elämä on jo tylsää, lapset yläkoulussa. Ei enää niin paljoa kiinnosta vanhempien seura. Vielä ei mitään pahoja ole tehneet, saas nähdä mitä teini-ikä tuo tullessaan. Mutta ei lapset mun elämää tällä hetkellä rajoita, ehdin harrastaa ja käydä töissä. En varmaan ilman lapsiakaan sen kummempia tekisi. Lomalla reissataan.. mutta ehkä olin onnekas kun sain mukavat lapset kuitenkin ja niistä on seuraa. Itse tykkään että on väkeä ympärillä ja saa hössöttää joulua ihan vain teinien kiusaksi, ko ne pitää sitä turhana. Nytkin ne touhuaa omiaan ja mä istun vauvapalstalla :D
"Itse tykkään -- hössöttää joulua ihan vain teinien kiusaksi, ko ne pitää sitä turhana."
No, huvinsa kullakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä elämä on jo tylsää, lapset yläkoulussa. Ei enää niin paljoa kiinnosta vanhempien seura. Vielä ei mitään pahoja ole tehneet, saas nähdä mitä teini-ikä tuo tullessaan. Mutta ei lapset mun elämää tällä hetkellä rajoita, ehdin harrastaa ja käydä töissä. En varmaan ilman lapsiakaan sen kummempia tekisi. Lomalla reissataan.. mutta ehkä olin onnekas kun sain mukavat lapset kuitenkin ja niistä on seuraa. Itse tykkään että on väkeä ympärillä ja saa hössöttää joulua ihan vain teinien kiusaksi, ko ne pitää sitä turhana. Nytkin ne touhuaa omiaan ja mä istun vauvapalstalla :D
"Itse tykkään -- hössöttää joulua ihan vain teinien kiusaksi, ko ne pitää sitä turhana."
No, huvinsa kullakin...
perheellisellä on perheellisen huvit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä menetät.
kai ymmärrät että nuo kaikki voi menettää myös ilman lapsia?
Aina näihin trolleihin langetaan.
Minä säälin lapsettomia. Keski-ikäinen tyttäreni on vela, ja alkaa jo miettiä, kuka pitää hänestä vanhana huolta, koska yhteiskunta ei tule sitä tekemään.
Toiseksi, Suomen suurimmat ikäluokat ovat 30-44-vuotiaat. Kukahan maksaa heidän eläkkeensä 40 vuoden päästä, kun uusia työikäisiä ei enää tule.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tuu kattoo sua vanhainkodissa
Ei silloin ole enää vanhainkoteja, kun AP on vanhus. Jos hänellä ei ole omaisia, jotka pitävät hänestä vanhuksena huolta, niin katuoja on se paikka, mistä hän löytää itsensä.
Käyttäkääpä pikkuisen niitä muutamaa aivosolua. Kenen etua palvelee se, että suomalaiset riitelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä menetät.
Eivät lapset vie rahoja, yöunia, hermoja tai terveyttä, mutta vanhuus ja raihnaisuus vie. Onneksi on jälkikasvua, joka auttaa sellaisissa asioissa, joita ei itse enää pysty tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tunne lisääntyneitä 😬 Vaikutatte naisvihamielisiltä, katkerilta ja kykenemättömiltä ymmärtämään naisten halua elää itsenäistä ja mielekästä elämää
Etkö tunne äitiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tunne lisääntyneitä 😬 Vaikutatte naisvihamielisiltä, katkerilta ja kykenemättömiltä ymmärtämään naisten halua elää itsenäistä ja mielekästä elämää
Miltä ap:n ketjun aloitus kuulostaa? Omaan elämäänsä tyytyväisen ihmisen tekemältä? Muita mollaavalta?
Tiedät itsekin että tuo ei pidä paikkaansa. Sinuakin varmaan joskus v***ttaa siivota tai olla vaikkapa yksin koko ajan kuten te lapsettomat joudutte olemaan. Soittelette ympäriinsä, eikä kukaan jouda seuraneidiksi ostamaan vaatteita.
Ymmärrän aloittajaa. Mulla on lapsi, mutta säälin ihmisiä joilla on pieniä lapsia. Varsinkin jos niitä on monta.
Yhden fiksun teinin äitinä on tosi kivaa, mutta pikkulapsiajasta en ole toipunut vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kinastella.
Itse olen vela. Pidän arvossa hiljaisuutta, omaa rauhaa ja itsenäisyyttä.
Joku toinen taas ei pidä niitä yhtä suuressa arvossa ja haluaa lapsia. Se heille suotakoon.
Ap on joko provo tai mielenterveysongelmaisen kirjoitus. Rauha ja itsenäisyys palaa 20 vuodessa siitä kun nuorimmainen on syntynyt.
Ei ole mitään rakkaampaa kuin omat lapset.
Nyt kun vanhenen, voi tulevaisuudessa puolestani turvautua heidän apuunsa. En jää heitteille, kun yhteiskunnan palvelut murenevat.
Oletat lapsiparkasi olevan sun orja tulevaisuudessa? 🤢🤮
Meillä erittäin hyvät välit ja olemme toisillemme rakkaita ja välitämme toisistamme, kuten normaaleissa vanhempien ja lasten välisissä suhteissa normisti on. En ole ollut lasteni orja, eivätkä lapset ole tai tule olemaan minun orjia. Kun vanhenen, tiedän, että he huolehtivat, etten joudu heitteille.