Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomana naisena säälin perheellisiä ihmisiä

Vierailija
21.09.2025 |

Heidän elämänsä on kurjaa raatamista. Lapsista ei ole mitään iloa. Onneksi itse olen vapaa. 

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela enkä voisi ikinä kuvitella hankkivani lasta tällaiseen maailmaan!

Pelkkää narsistista itsekkyyttä porsia

Höpö höpö. Lisääntyminen on luonnonlaki ja elämän tarkoitus. Nyt on Suomi ongelmissa kun nuoret eivät halua lisääntyä, eivät maksaa eläkkeitä saati hoitaa vanhuksia. Se on narsismia jos mikä.

Ärsyttääkö, kun nuoret fiksut naiset eivät halua rääkyviä paskakoneita? :)

Hyvä, että nämä  "nuoret fiksut nsiset" eivät saa jälkeläisiä. Säästyy yhteiskunta ja muut ihmiset monenlaiselta harmilta.

Vierailija
42/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niistä mitään iloa ole, jos niitä ei ole. Kun on, niin paljonkin.

Yleensä suurin mielihyvän lähde elämässä on omat lapset.

No nyt oli paksua. T. Perheellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo, mutta mikäs siinä. 

Vapaus tässä kontekstuissa on illuusio. Voi verrata vaikka rakkaaseen harrastukseen. Kai sinulla on jokin harrastus? No ihan yhtä lailla "menetät vapautesi" kun osallistut rakkaaseen harrastukseesi. Jos haluat "vapautesi" ja "vapaa-aikasi" takaisin, sinun pitää lopettaa tuo harrastus. Elämä on valintoja.

Samoin nuo hyvin nukutut yöt. Omista lapsistani en muista, etteikö ikinä olisi nukuttu ihan sikeästi. Toki on erilaisia kokemuksia, mutta voithan sinäkin vaihdevuosien jälkeen kärsiä unettomuudesta. Tai ihan mistä tahansa, mitä elämä on sinulle varannut?

Harrastus tuo iloa eikä muutu nistiksi eikä ole elämääni pilaava elementti. Harrastukseni ei vaadi 24/7 huomiotani

No nyt ymmärrän. Eli oman lapsen saamiseen liittyy kohdallasi tietämättömyyttä ja koet asian siksi uhkana. Uuteen asiaan ihminen suhtautuu pelolla, kun siitä ei tiedä oikein mitään. Ja pelko on yleisin ihmisen käytöksen selittäjä. Sen tähden maalaat tuon lapsen saamisen uhkakuvilla, jotka ovat peräisin sensaatiokirjoittelusta. Mutta joo, kyllä siihen sisältyy riskejä, joita pitää sietää. Siinä on ennen kaikkea kuitenkin kyse huolenpidosta ja myös sinun itsesi henkisestä kasvusta ihmisenä. Vanhemmuus on aika yleistä ja aika luonnollista, ja siinä pärjää ihan tervettä järkeä käyttäen. Katso vaikka eläinkuntaa. Ei ne jää miettimään, että mitä jos mun tämän kesän poikue on kaikki nepsyjä? Ne vain toimivat.

Näinhän se on, että vanhemmuus edellyttää tietynlaista rohkeutta ja luottamusta tulevaan. Ei ole nynnyjen laji.

Vierailija
44/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitä menetät. 

Ja me salaa säälimme sua. Kukaan ei vaan sano sitä ääneen.

Vierailija
45/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hanki lapsia, koska en halua pilata elämääni. Piste. Huvittaa nää lisääntyneet tantat jotka yrittää manipuloida meitä veloja porsimaan

Kuka sinua on yrittänyt manipuloida porsimaan? Oletko siis emakko, vai miksi kirjoitat noin?

Vierailija
46/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin itse vela, niin en kyllä vauva.fi palstalla pyörisi haukkumassa ja ivailemassa lapsiperheitä. Eikö sellainen käytös ole aika omituista, jos itse on tyytyväinen omaan elämäänsä.  

Niinpä. Ja mitä sillä on merkitystä, että joku säälii?

Sen kun säälii vaan. Ihan täysillä. Me muut keskitymme omiin elämiimme.

Vierailija
47/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliset vain hyökkäävät ap:tä vastaan eivätkä osaa nähdä myös toiselta kantilta. Tietenkin lapsettomana on helpompaa. Kadutteko, kun ette uskalla tätä myöntää? T. Perheellinen

Vierailija
48/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitä menetät. 

Vapauden? Vapaa-ajan? Hyvin nukutut yöt?

Pidätkö sinä siis vanhempasi edelleen yöt hereillä ja estät heidän vapaa-aikansa?

Vierailija
49/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turha kinastella.

Itse olen vela. Pidän arvossa hiljaisuutta, omaa rauhaa ja itsenäisyyttä.

Joku toinen taas ei pidä niitä yhtä suuressa arvossa ja haluaa lapsia. Se heille suotakoon.

Vierailija
50/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen vanhaankaan ihan kaikkien olisi ollut hyvä saada lapsia, mutta kun ehkäisykeinoja ei oikein ollut, niin monesta sellaisestakin tuli perheellinen, jolle se ei olisi sopinut. Sitten lapset joko joutuivat kasvamaan huonossa kodissa laiminlyötyinä tai heidät otettiin lastenkotiin tai annettiin adoptioon. Moni lapsi joutui kärsimään. Hyvä, että nykyään voi valita. 

Jos itsestä tuntuu, että perhe ei sovi kuvioihin, ja lapsista koituu vain harmia, niin silloin asia voi olla juuri näin, ja on parasta olla hankkimatta lapsia. 

Vierailija
51/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemalla vela ja hankkimatta lapsia tulee nimenomaan luoneeksi sen ns. tällaisen maailman. Vela-ajattelu kielii henkisestä heikkoudesta, epävarmuudesta ja kypsymättömyydestä. Kunnollinen vanhemmuushan vaatii sitoutumista, pitkäjänteisyyttä, arkijärkeä, kykyä rakastaa ja asettaa lapsen hyvän oman mukavuudenhalun edelle. Kaikki nämä ovat asioita jotka eivät aiheuta normaalijärkiselle aikuiselle minkäänlaisia ongelmia. 

Vierailija
52/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset fiksuja kun eivät lisäänny. Tämä fakta asia. Ketään ei voi pakottaa lapsia tekemään. Ikinä en halua lapsia ja niitä en tule tekemään. Suomi voi puolestani näivettyä ja kuolemani jälkeen ei asia pätkän vertaa kuulu. 

Vierailija
53/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä porsineilla sillivituilla menee tunteisiin kun me nuoret naiset emme suostu moiseen pervoiluun 🥰 Nauttikaa niistä kersoistanne 🤭

Sillivitusta sinutkin on porsittu. Eikö yhtään hävetä?

Vierailija
54/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemalla vela ja hankkimatta lapsia tulee nimenomaan luoneeksi sen ns. tällaisen maailman. Vela-ajattelu kielii henkisestä heikkoudesta, epävarmuudesta ja kypsymättömyydestä. Kunnollinen vanhemmuushan vaatii sitoutumista, pitkäjänteisyyttä, arkijärkeä, kykyä rakastaa ja asettaa lapsen hyvän oman mukavuudenhalun edelle. Kaikki nämä ovat asioita jotka eivät aiheuta normaalijärkiselle aikuiselle minkäänlaisia ongelmia. 

Sä olet päästäsi sekaisin! 

Vierailija
55/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä porsineilla sillivituilla menee tunteisiin kun me nuoret naiset emme suostu moiseen pervoiluun 🥰 Nauttikaa niistä kersoistanne 🤭

Sillivitusta sinutkin on porsittu. Eikö yhtään hävetä?

En pyytänyt vanhempiani nussimaan ilman kondomia ja porsimaan minua

Vierailija
56/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän turha kinastella.

Itse olen vela. Pidän arvossa hiljaisuutta, omaa rauhaa ja itsenäisyyttä.

Joku toinen taas ei pidä niitä yhtä suuressa arvossa ja haluaa lapsia. Se heille suotakoon.

Mistä teillä veloilla on tullutkin sellainen ennakkokäsitys, että kaikki lapset automaattisesti olisivat metelöiviä? Tai että lapsi jotenkin estäisi vanhempiensa itsenäisyyden? Ihmettelen millaisista oloista te olette ja mikä se teidän kokemusmaailmanne oikein on. 

Vierailija
57/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä katsoa ja seurata sivusta tuota lapsiperheen arkea ja elämää. Mitä raatamista päivästä toiseen ja kiukuttelevia sekä itkupotku raivareita saava lapsi. Säälin kyllä näitä vanhempia kun ovat itsensä moiseen tilaan vapaaehtoisesti saattaneet. 

ikinä en itseä tuohon laita ja tietoisesti lapseton olen. Lapsia en huoli. Tehköön lapsia ne jotka haluavat minä en siihen joukkoon tietoisesti kuulu. 

Real Vela 

Säälit siis omia vanhempiasikin, vai halveksitko heitä? Heillä on varmasti vaikeaa sietää vuosikymmenestä toiseen kiukutteluasi ja itkupotkuraivareita. 

Vierailija
58/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitä menetät. 

Rahaa lapsen luistimiin? Rahaa lapsen suksiin? Rahaa lapsen vaatteisiin? Rahaa lapsen pyörään? Rahaa lapsen puhelimeen? Rahaa lapsen lääkkeisiin? Rahaa lapsen ruokiin? Rahaa lapsen peleihin? Rahaa lapsen harrastukseen? Rahaa lapsen vinyylikokoelmaan? Rahaa lapsen skootteriin? Rahaa lapsen ajokouluun? Rahaa lapsen bensaan? Rahaa lapsen autoon? Rahaa lapsen muuttoon? Rahaa lapsen opiskeluun? Rahaa lapsen työttömyyteen?

Vierailija
59/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuule, et tiedä todellakaan mistä jäät paitsi, jäät ilman paljon kaikkea kivoja kokemuksia,hauskoja hetkiä. todella paljon asioita mitä et tule kokemaan. 

Vierailija
60/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, miten miehen kirjoittaman tekstin tunnistaa ihan heti. Mutta sinä siis kuitenkin fantasioit olevasi nuori nainen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme