Lapsettomana naisena säälin perheellisiä ihmisiä
Heidän elämänsä on kurjaa raatamista. Lapsista ei ole mitään iloa. Onneksi itse olen vapaa.
Kommentit (130)
Kiitos kovasti täysin tarpeettomasta myötätunnosta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä menetät.
Vapauden? Vapaa-ajan? Hyvin nukutut yöt?
Löystyneen alapään? Raskaus- ja vauva-aikana pettävän miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kinastella.
Itse olen vela. Pidän arvossa hiljaisuutta, omaa rauhaa ja itsenäisyyttä.
Joku toinen taas ei pidä niitä yhtä suuressa arvossa ja haluaa lapsia. Se heille suotakoon.
Ap on joko provo tai mielenterveysongelmaisen kirjoitus. Rauha ja itsenäisyys palaa 20 vuodessa siitä kun nuorimmainen on syntynyt.
Ei ole mitään rakkaampaa kuin omat lapset.
Nyt kun vanhenen, voi tulevaisuudessa puolestani turvautua heidän apuunsa. En jää heitteille, kun yhteiskunnan palvelut murenevat.
Onpa taas outo aloitus. Jos et halua, et halua. Selvä. Elämän helppous ei ole välttämättä sama asia kuin sen merkityksellisyys.
Onneksi en tunne lisääntyneitä 😬 Vaikutatte naisvihamielisiltä, katkerilta ja kykenemättömiltä ymmärtämään naisten halua elää itsenäistä ja mielekästä elämää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kinastella.
Joku toinen taas ei pidä niitä yhtä suuressa arvossa ja haluaa lapsia. Se heille suotakoon.
Ap on joko provo tai mielenterveysongelmaisen kirjoitus. Rauha ja itsenäisyys palaa 20 vuodessa siitä kun nuorimmainen on syntynyt.
Ei ole mitään rakkaampaa kuin omat lapset.
Nyt kun vanhenen, voi tulevaisuudessa puolestani turvautua heidän apuunsa. En jää heitteille, kun yhteiskunnan palvelut murenevat.
Oletat lapsiparkasi olevan sun orja tulevaisuudessa? 🤢🤮
Miksi tämä ikuisuusaihe täällä taas? Miksi muiden ihmisten elämänvalintoja halutaan kommentoida tällä hyvin henkilökohtaisella alueella?
Jos tämä oli perheellisen naisen provo, miksi ihmeessä hän haluaisi ärsyttää veloja eikä nauti rauhassa äitiydestään. Eihän velojen valinnat ole - klassisesti - häneltä pois.
Jos tämä oli oikean velan teksti, samat sanat. Turha puhua "tähän maailmaan ei lapsia", koska olisi järjetöntä lopettaa lasten teko, koska he voivat muuttaa tämän maailman.
Se vaan, että aina tässä yhteydessä puhutaan, niin kuin lapset pysyisivät vauvoina iän kaiken, viitataan valvomiseen jne. Se on kuitenkin häviävän lyhyt aika kun vauva valvottaaa, äidin ja lapsen yhteisessä elämässä. Äitiys on paljon muutakin kuin vauvan tai pikkulapsen hoitamista.
Minusta velat voi aivan hyvin olla tekemättä lapsia. On huono idea tehdä lapsia, jos ei halua saada niitä, oli syy mikä hyvänsä. Ei kenelläkään ole "velvollisuus" tehdä lapsia.
t. neljän aikuiseksi kasvaneen lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Perheelliset vain hyökkäävät ap:tä vastaan eivätkä osaa nähdä myös toiselta kantilta. Tietenkin lapsettomana on helpompaa. Kadutteko, kun ette uskalla tätä myöntää? T. Perheellinen
En usko että minulla olisi ollut helpompaa lapsettomana. Halusin todella paljon saada naisena kokea kaikki naiseuteen liittyvät fyysiset elementit, mukaan lukien rakauden ja synnytyksen. Halusin myös psykologisesta näkökulmasta kokea läpi vanhemmuuden elämänvaiheen, toisesta ihmisestä huolehtimisen ja kasvun tukemisen. Jos olisin jäänyt ilman, niin olisin varmasti kokenut surua, että näitä saanut kokea. Kokisin olevani ihmisenä vajaa.
Mutta kai se olisi siinä mielessä voinut olla helpompaa, että eihän nuo kaikki vaiheet ja kokemukset perinteisessä mielessä ole lainkaan helppoja. Ne ovat kasvattavia kokemuksia, ja kasvaminen yleensäkään ei ole helppoa. Voihan se siis olla helpompaa sellaiselle ihmiselle, jolla ei ole elämässä halua kokea noita kaikkia elementtejä eikä halua käydä läpi kaikkia kehitysvaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kinastella.
Mistä teillä veloilla on tullutkin sellainen ennakkokäsitys, että kaikki lapset automaattisesti olisivat metelöiviä? Tai että lapsi jotenkin estäisi vanhempiensa itsenäisyyden? Ihmettelen millaisista oloista te olette ja mikä se teidän kokemusmaailmanne oikein on.
Näytä minulle vauva joka ei itke, ja näytä minulle lapsi jota ei tarvitse vahtia. Ei sitä kuule niin vaan lähdetä juhlimaan, vaeltamaan Lappiin tai ulkomaille surffaamaan kahdestaan vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vela enkä voisi ikinä kuvitella hankkivani lasta tällaiseen maailmaan!
Olemalla vela ja hankkimatta lapsia tulee nimenomaan luoneeksi sen ns. tällaisen maailman. Vela-ajattelu kielii henkisestä heikkoudesta, epävarmuudesta ja kypsymättömyydestä. Kunnollinen vanhemmuushan vaatii sitoutumista, pitkäjänteisyyttä, arkijärkeä, kykyä rakastaa ja asettaa lapsen hyvän oman mukavuudenhalun edelle. Kaikki nämä ovat asioita jotka eivät aiheuta normaalijärkiselle aikuiselle minkäänlaisia ongelmia.
Välttämättä kyse ei ole siitä, onko normaalijärkinen. Yleensä on muita syitä, jotka vaikuttavat, että ei halua sitoutua vanhemmuuteen. Vela-ajattelu on tämän ajan ilmiö. Pääasiassa se heijastaa tätä aikaa ja tulkintaa nykytilanteesta, mutta kyllähän se samalla myös luo tätä nykytilaa, vastavuoroisesti, kuten nämä keskustelutkin, luovat. Nämä ovat tämän ajan peilejä, eri näkökulmia.
Katkera vanhapiika huutelee;) ystävät menee naimisiin ja saa lapsia. *ituttaa kun yksin saa istua illat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kinastella.
Mistä teillä veloilla on tullutkin sellainen ennakkokäsitys, että kaikki lapset automaattisesti olisivat metelöiviä? Tai että lapsi jotenkin estäisi vanhempiensa itsenäisyyden? Ihmettelen millaisista oloista te olette ja mikä se teidän kokemusmaailmanne oikein on.
Näytä minulle vauva joka ei itke, ja näytä minulle lapsi jota ei tarvitse vahtia. Ei sitä kuule niin vaan lähdetä juhlimaan, vaeltamaan Lappiin tai ulkomaille surffaamaan kahdestaan vauvan kanssa.
veloilla on todella negatiivinen käsitys perheellisestä. kyllä perheelliset voi käydä harrastelemassa kunhan kotona on asiat sovittu kumppanin kanssa. monet ketkä perhettä on alunperin halunnut ei ne ajattele jatkuvasti minäminäminä.
- ERI
Vierailija kirjoitti:
Perheelliset vain hyökkäävät ap:tä vastaan eivätkä osaa nähdä myös toiselta kantilta. Tietenkin lapsettomana on helpompaa. Kadutteko, kun ette uskalla tätä myöntää? T. Perheellinen
Aina on helpointa jättää joku asia tekemättä. Kaikista helpointa on olla tekemättä mitään.
Ei liene se kaikkein tuottavin tai onnellisin valinta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä menetät.
Vapauden? Vapaa-ajan? Hyvin nukutut yöt?
Löystyneen alapään? Raskaus- ja vauva-aikana pettävän miehen?
Noh, jos mies ei ole sitoutunut, niin pettää se ilman raskauttakin. Etkä sitten ole kuullut lantionpohjan lihasten jumppaamisesta? Sillä saa paikat tosi timmiin kuntoon. Moni aloittaa jumpan jo raskausaikana, niin ne lihakset ovat jo synnytyksessä valmiiksi vahvat. Niitäkin voi toki jumpata ilman raskauttakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän turha kinastella.
Kyllä sitä lähdetään jos tahtoa on. Ei se este ole, vaan hidaste. Mennään lasten ehdoilla. Voi nähdä ja kokea ihan kaikenlasta. Jos jaksaa vaan huolehtia itsestään, sekin on hyvä juttu. Ole huoletta lapseton!
Juhlat on jo nähty ja koettu. Kännit vissii sun elämän tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Katkera vanhapiika huutelee;) ystävät menee naimisiin ja saa lapsia. *ituttaa kun yksin saa istua illat.
Saa lapsia= alapää löystyy, mies voi jättää vaimokkeen hetkenä minä hyvänsä
Kateelliset porsineet akat ne jaksaa kiukutella :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä ikuisuusaihe täällä taas? Miksi muiden ihmisten elämänvalintoja halutaan kommentoida tällä hyvin henkilökohtaisella alueella?
Jos tämä oli perheellisen naisen provo, miksi ihmeessä hän haluaisi ärsyttää veloja eikä nauti rauhassa äitiydestään. Eihän velojen valinnat ole - klassisesti - häneltä pois.
Jos tämä oli oikean velan teksti, samat sanat. Turha puhua "tähän maailmaan ei lapsia", koska olisi järjetöntä lopettaa lasten teko, koska he voivat muuttaa tämän maailman.
Se vaan, että aina tässä yhteydessä puhutaan, niin kuin lapset pysyisivät vauvoina iän kaiken, viitataan valvomiseen jne. Se on kuitenkin häviävän lyhyt aika kun vauva valvottaaa, äidin ja lapsen yhteisessä elämässä. Äitiys on paljon muutakin kuin vauvan tai pikkulapsen hoitamista.
Minusta velat voi aivan hyvin olla tekemättä lapsia. On huono idea tehdä lapsia, jos ei halua saada niitä, oli syy mikä hyvänsä.
Juuri samaa mieltä. Lisäisin tuohon vielä, että kaikki vauvat eivät edes valvota yöllä. Itselläni on kaksi lasta, ja molemmat syntyivät täysiaikaisina, vahvoina, ja nukkuivat alusta lähtien vähintään 6 tunnin yöunet. Myöhemminkin olivat päivällä virkeitä ja nukkuivat yöllä. Tuo nyt on tietysti vähän arpapeliä, johon ei itse voi vaikuttaa. Mutta sitä vaan, ettei kannata ihan yleistääkään, että aina valvottaisivat.
Paska on siis jo housuissa ja se olet sinä. Too bad.