Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomana naisena säälin perheellisiä ihmisiä

Vierailija
21.09.2025 |

Heidän elämänsä on kurjaa raatamista. Lapsista ei ole mitään iloa. Onneksi itse olen vapaa. 

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela enkä voisi ikinä kuvitella hankkivani lasta tällaiseen maailmaan!

Pelkkää narsistista itsekkyyttä porsia

Höpö höpö. Lisääntyminen on luonnonlaki ja elämän tarkoitus. Nyt on Suomi ongelmissa kun nuoret eivät halua lisääntyä, eivät maksaa eläkkeitä saati hoitaa vanhuksia. Se on narsismia jos mikä.

Ärsyttääkö, kun nuoret fiksut naiset eivät halua rääkyviä paskakoneita? :)

Sinäkin olet ollut rääkyvä paskakone ja olet sellainen vieläkin.

Vierailija
22/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Lisääntyminen on luonnonlaki ja elämän tarkoitus. Nyt on Suomi ongelmissa kun nuoret eivät halua lisääntyä, eivät maksaa eläkkeitä saati hoitaa vanhuksia. Se on narsismia jos mikä.

Olethan itsekin ollut sellainen. Toivottavasti jo WC käynnit onnistuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan terve ei ainakaan puhu tähän näin.

Vierailija
24/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä porsineilla sillivituilla menee tunteisiin kun me nuoret naiset emme suostu moiseen pervoiluun 🥰 Nauttikaa niistä kersoistanne 🤭

Vierailija
25/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinustakaan ap ole koskaan ollut mitään iloa vanhemmillesi. Teet oikein syyllistäessäsi heitä olemassaolostasi. Mieti miten paljon parempi paikka tämä maailma olisi jos sinäkin olisit jäänyt syntymättä.

Vierailija
26/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tuu kattoo sua vanhainkodissa

Vierailija
27/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo, mutta mikäs siinä. 

Vapaus tässä kontekstuissa on illuusio. Voi verrata vaikka rakkaaseen harrastukseen. Kai sinulla on jokin harrastus? No ihan yhtä lailla "menetät vapautesi" kun osallistut rakkaaseen harrastukseesi. Jos haluat "vapautesi" ja "vapaa-aikasi" takaisin, sinun pitää lopettaa tuo harrastus. Elämä on valintoja.

Samoin nuo hyvin nukutut yöt. Omista lapsistani en muista, etteikö ikinä olisi nukuttu ihan sikeästi. Toki on erilaisia kokemuksia, mutta voithan sinäkin vaihdevuosien jälkeen kärsiä unettomuudesta. Tai ihan mistä tahansa, mitä elämä on sinulle varannut?

Harrastus tuo iloa eikä muutu nistiksi eikä ole elämääni pilaava elementti. Harrastukseni ei vaadi 24/7 huomiotani

No nyt ymmärrän. Eli oman lapsen saamiseen liittyy kohdallasi tietämättömyyttä ja koet asian siksi uhkana. Uuteen asiaan ihminen suhtautuu pelolla, kun siitä ei tiedä oikein mitään. Ja pelko on yleisin ihmisen käytöksen selittäjä. Sen tähden maalaat tuon lapsen saamisen uhkakuvilla, jotka ovat peräisin sensaatiokirjoittelusta. Mutta joo, kyllä siihen sisältyy riskejä, joita pitää sietää. Siinä on ennen kaikkea kuitenkin kyse huolenpidosta ja myös sinun itsesi henkisestä kasvusta ihmisenä. Vanhemmuus on aika yleistä ja aika luonnollista, ja siinä pärjää ihan tervettä järkeä käyttäen. Katso vaikka eläinkuntaa. Ei ne jää miettimään, että mitä jos mun tämän kesän poikue on kaikki nepsyjä? Ne vain toimivat.

Vierailija
28/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, osuit asian ytimeen. Yleensä kyse on juuri siitä, että ei osaa kuvitella. Tutkimusten mukaan myös sosio-ekonominen asema vaikuttaa, sekä oma lapsuus taustalla.

Mutta mitäs jos yrittäisi ymmärtää, että tällä hetkellä ihmiset elävät erilaisissa tilanteissa, heillä on ymoärillään erilaiset kuplat, ja he näkevät asiat eri tavoin. Jotkut näkevät tämän maailman huomattavasti valoisammin, talouteenkin on varaa suhtautua rennommin silloin kun rahaa on aina ollut, ilman säästämisen pakkomiellettä tai pelkoa menettämisestä, eikä nämä jatkuvat sotauutiset ahdista samalla tavalla niitä, joilla on mahdollisuus valita asuinpaikkansa. 

Vierailija
29/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä porsineilla sillivituilla menee tunteisiin kun me nuoret naiset emme suostu moiseen pervoiluun 🥰 Nauttikaa niistä kersoistanne 🤭

Sinunkin äitisi on porsinut silliv*ttu, ja onhan hän tehnyt selväksi että katuu elämänsä loppuun saakka sinun syntymääsi.

Vierailija
30/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse vela, niin en kyllä vauva.fi palstalla pyörisi haukkumassa ja ivailemassa lapsiperheitä. Eikö sellainen käytös ole aika omituista, jos itse on tyytyväinen omaan elämäänsä.  

Vierailija
31/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi nauttii selkeästi seurastasi 🤣

Vierailija
32/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä katsoa ja seurata sivusta tuota lapsiperheen arkea ja elämää. Mitä raatamista päivästä toiseen ja kiukuttelevia sekä itkupotku raivareita saava lapsi. Säälin kyllä näitä vanhempia kun ovat itsensä moiseen tilaan vapaaehtoisesti saattaneet. 

ikinä en itseä tuohon laita ja tietoisesti lapseton olen. Lapsia en huoli. Tehköön lapsia ne jotka haluavat minä en siihen joukkoon tietoisesti kuulu. 

Real Vela 

Vierailija
33/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, osuit asian ytimeen. Yleensä kyse on juuri siitä, että ei osaa kuvitella. Tutkimusten mukaan myös sosio-ekonominen asema vaikuttaa, sekä oma lapsuus taustalla.

Mutta mitäs jos yrittäisi ymmärtää, että tällä hetkellä ihmiset elävät erilaisissa tilanteissa, heillä on ymoärillään erilaiset kuplat, ja he näkevät asiat eri tavoin. Jotkut näkevät tämän maailman huomattavasti valoisammin, talouteenkin on varaa suhtautua rennommin silloin kun rahaa on aina ollut, ilman säästämisen pakkomiellettä tai pelkoa menettämisestä, eikä nämä jatkuvat sotauutiset ahdista samalla tavalla niitä, joilla on mahdollisuus valita asuinpaikkansa. 

Elämme valoisinta ja varakkainta aikaa historiassamme. Raha ei kelpaa tekosyyksi, eikä ikävä lapsuus.

Vierailija
34/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa kun ei tullut lapsia yritettyä. Elämä on aika tyhjää,perheet tekee yhdessä kaikkea kivaa. Nyt lähtivät retkelle ja marjaan. Eilen olivat porukalla harrastuksissa, siskon perhe.

Vierailija
35/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitä menetät. 

Vapauden? Vapaa-ajan? Hyvin nukutut yöt?

Nämä, ja myös paljon muuta.

Vierailija
36/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on provo, mutta mikäs siinä. 

Vapaus tässä kontekstuissa on illuusio. Voi verrata vaikka rakkaaseen harrastukseen. Kai sinulla on jokin harrastus? No ihan yhtä lailla "menetät vapautesi" kun osallistut rakkaaseen harrastukseesi. Jos haluat "vapautesi" ja "vapaa-aikasi" takaisin, sinun pitää lopettaa tuo harrastus. Elämä on valintoja.

Samoin nuo hyvin nukutut yöt. Omista lapsistani en muista, etteikö ikinä olisi nukuttu ihan sikeästi. Toki on erilaisia kokemuksia, mutta voithan sinäkin vaihdevuosien jälkeen kärsiä unettomuudesta. Tai ihan mistä tahansa, mitä elämä on sinulle varannut?

Harrastus tuo iloa eikä muutu nistiksi eikä ole elämääni pilaava elementti. Harrastukseni ei vaadi 24/7 huomiotani

Aika harvan lapsi nistiksi muuttuu tai elämää pilaavaksi elelementiksi muutenkaan. 

Eikä lapsi vaadi huomiota 24/7. Ehkä ihan vauvana kyllä. 

Vierailija
37/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki lapsia, koska en halua pilata elämääni. Piste. Huvittaa nää lisääntyneet tantat jotka yrittää manipuloida meitä veloja porsimaan

Vierailija
38/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin onneton, että sinun pitää tehdä tuollainen aloitus?

Vierailija
39/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ap sinut lapsettomuuden kanssa, kun siitä pitää erikseen korostaa ja ( provo ) aloituksia tehdä. 

Minä ole tyytyväinen elämääni kun en ole hevosta hommannut enkä hommaa. En ole heppaihminen enkä ole koskaan talleilla käynyt. 

Mutta minulla ei olekaan  mitään tarvetta heppaihmisten keskusteluissa tai yhtään missään vaahdota ja mainostaa hevosettomuuttani. Mietipä ap sitä ! 

Vierailija
40/130 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitäs sinä teet vapalla elämälläsi? Keräät rahaa ja mammonaa itsellesi? Nautit itsekkäästi omasta vapaudestasi? Ahdistut maailman tilanteesta? Mitä muuta, vai riittääkö nuo lopuksi elämää?

Minusta vaikuttaa, että olet päässäsi kehittänyt tuon säälin perheellisä kohtaan siksi, että voisit sillä tavalla yrittää nostaa jalustalle omia valintojasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi