Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1407)
Suosittelen lukemaan kirjan Kuluerä. 😊
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut todella kuormittunut metatöistä, ja mies ei ymmärrä sitä. Tuntuu että mies on aivan pihalla kaikesta, ja kysyy aina kaiken minulta. Kun sanon asiasta, suuttuu kun luulee että tarkoitan sitä, ettei tee mitään kotitöitä. Mies kyllä laittaa ruokaa ja siivoaa, huoltaa autoja ym. Mutta minä suunnittelen ja koordinoin kaiken, varsinkin lapsiin liittyvän. Miehellä ei ole edes Wilma-tunnuksia, olen monesti pyytänyt liittymään sinne, mutta ei.
Joku kysyi mitä ovat metatyöt, tässä muutamia esimerkkejä: mietin milloin pitää olla ruoka valmiina jos lapsilla harrastuksiin menoa, hoidan lasten kouluasiat wilmassa, muistutan lapsia kokeista ja läksyistä, mietin arjen ja viikonlopun ohjelman jos on harjoituksia ja pelejä. Miehen kouluasioiden hoitaminen on sitä, että pistää nimen kokeeseen. Mies ei ikinä muista monelta harjoitukset ja pelit on, vaan kysyy minulta. Nyt olen alkanut vastaamaan, että katso sieltä sovelluksesta tai viestiryhmäst
Ja teidän seksi on loppunut miesvauvan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut todella kuormittunut metatöistä, ja mies ei ymmärrä sitä. Tuntuu että mies on aivan pihalla kaikesta, ja kysyy aina kaiken minulta. Kun sanon asiasta, suuttuu kun luulee että tarkoitan sitä, ettei tee mitään kotitöitä. Mies kyllä laittaa ruokaa ja siivoaa, huoltaa autoja ym. Mutta minä suunnittelen ja koordinoin kaiken, varsinkin lapsiin liittyvän. Miehellä ei ole edes Wilma-tunnuksia, olen monesti pyytänyt liittymään sinne, mutta ei.
Joku kysyi mitä ovat metatyöt, tässä muutamia esimerkkejä: mietin milloin pitää olla ruoka valmiina jos lapsilla harrastuksiin menoa, hoidan lasten kouluasiat wilmassa, muistutan lapsia kokeista ja läksyistä, mietin arjen ja viikonlopun ohjelman jos on harjoituksia ja pelejä. Miehen kouluasioiden hoitaminen on sitä, että pistää nimen kokeeseen. Mies ei ikinä muista monelta harjoitukset ja pelit on, vaan kysyy minulta. Nyt olen alkanut vastaamaan,
Adhd ihmiset ei kykene, edes muistamaan kauppalappua ja autisti ahdistuu liikaa kauppapäivän muutoksesta. Ne vaan sitten saattaa päätyä yhteen. Mikään ei enää suju. Onnea vaan näille miehille lapsiperheen pyöritykseen.!
Vierailija kirjoitti:
Elämä helpottui suunnattoma paljon, kun lapset muuttivat pois kotoa. Lakkasin huolehtimasta niistä asioista, joilla ei ole minun elämään merkitystä. Varsinkin ruuanlaiton osalta huomasin, että eihän minun tarvitse välittää muusta kuin omasta syömisestä. Teen sellaista ruokaa, joka minulle maistuu ja jos ei huvita kokata, en tee mitään. Jostain syystä mies syö lähinnä maksalaatikkoa, makkaraa eri muodoissa ja välillä grillin makkaraperunoita. Itse voin kasvisvoittoisen ruokavalion myötä hyvin, miehellä tuntuu olevan vatsavaivoja.
😂 mies ei tarvii metatyötä. Naisten kotkotuksia.
Aloituksessa metatyöllä tarkoitetaan sitä, mitä on pakko suunnitella ja ajatella valmiiksi, että lapsiarki sujuu. Tarttiko lapsi huomiselle vai ylihuomiselle sen ylimääräisen sukan tarhan askarteluihin? Täytinkö jo sen lupalapun vai en? Missä se toinen lupalappu on? Mitä syötäisiin huomenna? Tarvitseeko vaippoja ostaa huomenna jo lisää? Jääköhän ne viime viikolla ostetut syyskengät jo kohta pieneksi. Onkohan sitä jauhelihaa tarpeeksi tälle päivälle? Oliko käytössä nyt viimeinen wc paperi rulla? Esikoisen rokotukset täytyy muistaa ensiviikolla. Ja kuopuksen hammastarkastus tällä viikolla.
Kuvatussa tilanteessa mies ei välitä tarpeeksi miettiäkseen näitä asioita ja ollakseen niistä kartalla myös, vaan odottaa että puoliso jakelee komennot mitä täytyy tehdä milloinkin eikä näe tilanteessa ongelmaa ja nainen on uupunut. Ja sitten ero tulee miehelle aivan tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään, miksi puolet lapsen vaatteista on hukassa, kun ei ole tehty jotain niin turhaa kuin nimikointi.
Meillä oli kaksi päiväkoti-ikäistä yhtä aikaa, eikä mies koskaan edes huomannut, että jotakin olisi ollut hukassa, ellei kyse ollut tyyliin käyttökengistä ulos lähtiessä. Puki aina lapselle sisaruksen vaatteita, ja sitten lahkeet olivat liian pitkät tai lyhyet. Hyvä mies kyllä, mutta jotenkin täysin sokea vaatteille.
Mies herää vasta lasuun sopimattomista vaatteista ja epäilyyn vanhempien mt-ongelmista. Aiheellisista.
Ruo on aina yhtä huvittavaa kuinka naiset ahdistuvat ja valittavat kuinka on rankkaa kun joutuu herran jumala miettimään kun haluaisi mennä vain tunteet edellä täysin miettimättä
Mikä ihme se on? Kun tekee jo metsätyöt, niin pakko on jättää naisille metatyöt!
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa metatyöllä tarkoitetaan sitä, mitä on pakko suunnitella ja ajatella valmiiksi, että lapsiarki sujuu. Tarttiko lapsi huomiselle vai ylihuomiselle sen ylimääräisen sukan tarhan askarteluihin? Täytinkö jo sen lupalapun vai en? Missä se toinen lupalappu on? Mitä syötäisiin huomenna? Tarvitseeko vaippoja ostaa huomenna jo lisää? Jääköhän ne viime viikolla ostetut syyskengät jo kohta pieneksi. Onkohan sitä jauhelihaa tarpeeksi tälle päivälle? Oliko käytössä nyt viimeinen wc paperi rulla? Esikoisen rokotukset täytyy muistaa ensiviikolla. Ja kuopuksen hammastarkastus tällä viikolla.
Kuvatussa tilanteessa mies ei välitä tarpeeksi miettiäkseen näitä asioita ja ollakseen niistä kartalla myös, vaan odottaa että puoliso jakelee komennot mitä täytyy tehdä milloinkin eikä näe tilanteessa ongelmaa ja nainen on uupunut. Ja sitten ero tulee miehelle aivan tyhjästä.
Tämä!!!
Yhtä tuttua vuoroviikkoisää pääsen (tai joudun) seuraamaan. Silloin kun asiat osuvat isäviikolle, lapselta puuttuu valokuvausilmoittautuminen koulun valokuvauspäivänä, eväät retkipäivänä, lapsi tuli minun lapseni synttäreille myöhässä ja ilman lahjaa, ja niin edelleen. Vaatteet ovat oikean kokoiset ja enimmäkseen järkevät, ja epäilenkin, että lapsen äiti huolehtii niistä. Ja lapsen omat synttärit järjesti äiti.
Te, joiden mielestä metatyöt ovat naisten turhaa kotkotusta, niin oletteko miettineet, miltä tämä tuntuu lapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Kun töissä kysytään vapaaehtoisia järjestämään pikkujouluja ja muita erityispäiviä, niin NAISET ovat ensimmäisenä ilmoittautumassa vaikka metatöiden piti olla niiiiiin vastenmielisiä.
On aivan eri asia tehdä metatyötä jostain muusta kun oman kotiarjen pyörittämisestä. Vaihtelu virkistää. Ja miehen vaihto virkistää myös, just saying.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!!!
Tuo!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvatussa tilanteessa mies ei välitä tarpeeksi miettiäkseen näitä asioita ja ollakseen niistä kartalla myös, vaan odottaa että puoliso jakelee komennot mitä täytyy tehdä milloinkin eikä näe tilanteessa ongelmaa ja nainen on uupunut. Ja sitten e
Tämä!!!
Tuo!!!
Se!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siinä tosiaan käy. Miehet tekee, kun pitää ja naiset jäävät hieromaan epärelevantteja asioita mielessään.
Ainakaan meillä miehen tekeminen ei pääse alkuun ennen kuin mies on kysynyt minulta mistä löytyy se ja se. Välillä vastaan, välillä ihmettelen, että eikö se ole siellä minne sen laitoit.
No kun ei se ole, kun niitä pitää jostain kumman syystä siirtää ees sun taas sen seitsemän kertaa viikossa. Sitten ei enää vaimokaan muista missä ne on ja miehen vika!
Tuo hirveä säätäminen ja tavaroiden turha liikuttelu lienee sitä metatyötä aidoimmillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.
Naiset, älkää uhriutuko. Olette itse valinneet miehenne. Meillä mies huomio tuollaiset asiat minua reilusti paremmin. Tosin minä taas tietyntyyppiset. Eli siis valitkaa se mies oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siinä tosiaan käy. Miehet tekee, kun pitää ja naiset jäävät hieromaan epärelevantteja asioita mielessään.
Ja Mies kun menee kauppaan, niin silloin muuten tapahtuu! Mies menee uljaan suoraviivaisesti kauppaan, ei käytä arvokasta aikaansa mihinkään metapohdintaan, paljonko WC-paperia on kotona varastossa, ei ota kestokassia, ei alennu palauttamaan pulloja, puhumattakaan lasi- tai metallijätteen viemisestä kaupan kierrätyspisteeseen. Hän ei jää pipertelemään postipakettia, jonka saisi kaupasta lähetettyä. Ei! Mies keskittyy olennaiseen, ja kun hän menee kauppaan, hän menee kauppaan, ilman häiriötekijöitä.
Minun mies on näissä huomattavasti parempi kuin minä. Ostaa shampoot, vessapaperit ja jopa minun dödön kun huomaa asioiden käyvän vähiin. Itse muistan ostaa vasta sitten kun loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaimo siivoaa ennen vieraiden tuloa ja laittaa samalla tavaroita oikeille paikoilleen. Mutta eikö mies siivoa?
On nuo vaimon "siivoamiset" nähty monenki naisen osalta. Aina vievät miesten tavarat vääriin paikkoihin koska se on "esteettistä". Jopa työpisteeltä pöytätietokone roudattu kosteaan autotalliin ettei vaan vieraat näe.
Just näin. Lastenhuoneesta puolet leluista piiloon, että näyttää enemmän niinku jossain Kodin Jaana-Annassa. Vaimolla hirveä metahäröily ennen vieraiden tuloa, kaikki pahalla päällä ja vieraiden tultua eka puoli tuntia teennäisen hauskaa tuo metakoohoilun takia. Eikä ole siitä kiinni, etteikö mies tai lapset osallistuisi. Naisen pitää vaan metatoimittaa jotain ihan metaääliötoimintaa, jota kukaan muu ei ymmärrä kuin nainen itse.
Miksi naisen metatyöt ovat arvokkaampia kuin miehen tekemät?
Miksi Ainoa Oikea Tapa tehdä asioita on vain se, miten nainen tekee?
Tässä on jotain metatason logiikkaa taas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meillä miehen tekeminen ei pääse alkuun ennen kuin mies on kysynyt minulta mistä löytyy se ja se. Välillä vastaan, välillä ihmettelen, että eikö se ole siellä minne sen laitoit.
No kun ei se ole, kun niitä pitää jostain kumman syystä siirtää ees sun taas sen seitsemän kertaa viikossa. Sitten ei enää vaimokaan muista missä ne on ja miehen vika!
Tuo hirveä säätäminen ja tavaroiden turha liikuttelu lienee sitä metatyötä aidoimmillaan!
Me olemme asuneet tässä omakotitalossa jo 20 vuotta. Esimerkiksi pyyhkeet ovat olleet koko sen ajan kodinhoitohuoneen tietyssä kaapissa tietyillä hyllyillä. Lapsiakin naurattaa välillä kun mies huutelee että mistä löytyy käsipyyhe tai kylpypyyhe. Ihan siitä samasta paikasta kuin viimeisen 20 vuotta eli ei ainakaan meillä ole siitä kyse että minä naisena siirtelisi tavaroita jatkuvasti eri paikkaan ja se selittäisi miksi mies ei niitä löydä.
Välivaltaisten miesten naiset usein tekeekin niin. Vauvamies ei tarvitse siihen kuin oman päänsä.