Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (1407)

Vierailija
1041/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naiset selviää hengissä kun koko ajan niin uuvuttaa?

Jättämällä ne siat. Se on ihan paras keino.

Ja sillähän ne raskaat metatyöt vähenee, eikun.

Oikeestihan ne vähenee, jos on siihen asti joutunut hoitamaan asioita myös miehen puolesta, esimerkiksi yhteydenpitoa miehen sukuun.

Sit joudut sumplimaan kakaraa miehelle ja takaisin sekä loma-ajat yms. 

Tai no jos mies ei halua koko kakaraa nähdän niin sit ei tarvi.

Vierailija
1042/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeestihan ne vähenee, jos on siihen asti joutunut hoitamaan asioita myös miehen puolesta, esimerkiksi yhteydenpitoa miehen sukuun.

Ja mies joutuu ekaa kertaa hoitamaan oman osansa metatöistä, kun lapset ovat hänellä.

Kyllä muuten oikeesti saldo meni ainakin täällä niin päin, että metatyöt vähenivät.

Puhumattakaan siitä henkisestä puolesta, että vitutuskäyrä laski vapaamatkustajan poistuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne väheni minun ex vaimolla kun uupui heti eron jälkeen. Nyt omat lapset kuormittavat häntä vain joka toinen viikonloppu. Minun mielestä valta osa naisista on aivan sekaisin omista kyvyistään. Huseraataan päättömänä ja mistään ei tule mitään muuta kuin kiukuttelua. Voimaantuneet naiset.

Vierailija
1044/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ovat ammattilaiset sanoneet, että harvoin näkee niin tasa-arvoista työnjakoa kuin meillä. Jossain määrin se varmaan pitää paikkansa, ja se näkyy myös ammattilaisille. Kun neuvolan terkka kysyi kuopukselta, laittaako äiti joka päivä ruoan, lapsi katsoi silmät pyöreinä ja vastasi, että ei tietenkään, isä laittaa ihan yhtä usein.

Eli varmaan me ollaan sellainen perhe, jossa vastuut jakautuvat melko tasan. Mutta silti jotenkin kummassa mies ehtii kahteen viikoittaiseen harrastukseen enkä minä yhteenkään. Usein joudun myös suorastaan rukoilemaan mieheltä niitä ns. miesten töitä kuten rännien puhdistusta. En puhdista itse, koska katolla pysyminen vaatii tietyn määrän urheilullisuutta. En valita, totean vain, että tällä tavalla tämä arki kulkee jotenkuten. Mutta ärsyttää ajatus, että miehelle pitäisi pystyttää patsas, kun minä kuitenkin olen se, joka herää yöllä miettimään katon kuntoa.

Vierailija
1045/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan ratkaisu joka asiaan. Ero :D :D 

Vierailija
1046/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jää enää aikaa edes meikata.  Joudun meikkaa junassa joka kerta ja hädin tuskin ehdin työmatkalla Turusta Helsinkiin.

Koska aamulla metatyöt: kahvinkeitto, aamupalaleivän teko lapselle, lapsen sängyn petaaminen, lapsen repun täyttäminen, lapsen vaatteiden valinta sään mukaan ja lapsen vieminen dagikseen. 

Eikä mies ole edes kotona vaan  töissä eli jättänyt aamurumban mun hoidettavaksi 😡

No haloo, miksi et laita lasta tekemään noita itse? Niin täällä neuvotaan. Ainoa että dagikseen et voi antaa yksin kävellä, siitä voi tulla sanomista. Ehkä jaksat just sen jos kerkeät meikata lapsen pedatessa sänkyään, täyttäressä reppuaan ja valitessa vaatteitaan.

Mä olen eri, mutta tänään taidan myöhästyä töistä, koska yksi lapsi oli linnoittautunut vessaan ja toinen tarvitsi jatkuvaa tukea niiden vaatteiden sään mukaiseen valintaan. Toisessa vessassa jumitti mies. Joo, olisi pitänyt herätä aiemmin, tiedetään.

Vierailija
1047/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jää enää aikaa edes meikata.  Joudun meikkaa junassa joka kerta ja hädin tuskin ehdin työmatkalla Turusta Helsinkiin.

Koska aamulla metatyöt: kahvinkeitto, aamupalaleivän teko lapselle, lapsen sängyn petaaminen, lapsen repun täyttäminen, lapsen vaatteiden valinta sään mukaan ja lapsen vieminen dagikseen. 

Eikä mies ole edes kotona vaan  töissä eli jättänyt aamurumban mun hoidettavaksi 😡

No haloo, miksi et laita lasta tekemään noita itse? Niin täällä neuvotaan. Ainoa että dagikseen et voi antaa yksin kävellä, siitä voi tulla sanomista. Ehkä jaksat just sen jos kerkeät meikata lapsen pedatessa sänkyään, täyttäressä reppuaan ja valitessa vaatteitaan.

Mä olen eri, mutta tänään taidan myöhästyä töistä, koska yksi lapsi oli linnoittautunut vessaan

Uhri.

Vierailija
1048/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sumpliminen jäisi naiselle? Sumplikoon mies, hänen asiahan se on.

Vierailija
1049/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ovat ammattilaiset sanoneet, että harvoin näkee niin tasa-arvoista työnjakoa kuin meillä. Jossain määrin se varmaan pitää paikkansa, ja se näkyy myös ammattilaisille. Kun neuvolan terkka kysyi kuopukselta, laittaako äiti joka päivä ruoan, lapsi katsoi silmät pyöreinä ja vastasi, että ei tietenkään, isä laittaa ihan yhtä usein.

Eli varmaan me ollaan sellainen perhe, jossa vastuut jakautuvat melko tasan. Mutta silti jotenkin kummassa mies ehtii kahteen viikoittaiseen harrastukseen enkä minä yhteenkään. Usein joudun myös suorastaan rukoilemaan mieheltä niitä ns. miesten töitä kuten rännien puhdistusta. En puhdista itse, koska katolla pysyminen vaatii tietyn määrän urheilullisuutta. En valita, totean vain, että tällä tavalla tämä arki kulkee jotenkuten. Mutta ärsyttää ajatus, että miehelle pitäisi pystyttää patsas, kun minä kuitenkin olen se, joka herää yöllä miettimään katon kuntoa.

Miksi heräät yöllä miettimään?  Toi on todella typerää.

Vierailija
1050/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, rikotaan perhe kun ei jakseta miettiä mitä tänään syötäisiin.

Vierailija
1051/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeasti ihan hyvä ratkaisu ja ihan liian harvoin käytössä.

Vierailija
1052/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet itse täällä jatkuvasti vastavat vitsillä "jätä se sika", mutta nytkö se vitsi ei nauratakaan?

Vierailija
1053/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Aloituksen perusteella mm. Facebook ja Instagram. Somessahan se näyttää naisten elämä pitkälti olevan.  

Vierailija
1054/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvon yöllä, koska mies ei ymmärrä mitään katoista tai putkista tai mistään omakotitalon asioista, ja jos pyydän häntä selvittämään, hän heittäytyy osaamattomaksi. En minäkään osaa, mutta selvitän. Ne rännit pitäisi nyt puhdistaa ennen lumien tuloa. Mies katsoo aamuisin, että jee, kiva ilma, lähdenpä lenkille.

Ja juu, yllätyksenä tuli, kun hänkin oli omakotitalosta lähtöisin.

Vierailija
1055/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet itse täällä jatkuvasti vastavat vitsillä "jätä se sika", mutta nytkö se vitsi ei nauratakaan?

Naurattaahan se ja sinun kommenttisi myös.

Vierailija
1056/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en missään tapauksessa ota hoitaakseni mitään lasten vaatetukseen liittyvää metatyötä tai työtä. Joskus olen erehtymään hankkimana lapsille vaatteita oma-aloitteisesti oman metatyöni pohjalta. Mutta kun aina saan kuulla että hankkimani vaatteet eivät ole "kivan näköisiä", niin olen todennut että tuot työ on parempi olla 110% naisen vastuulla.

Montaa muuta asiaa kyllä hoidan, mutta lasten vaatetushankintoihin en kyllä koske. Kodin sisustus on toinen samanlainen asia, samasta syystä.

Vierailija
1057/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat metatyöt?

Aloituksen perusteella mm. Facebook ja Instagram. Somessahan se näyttää naisten elämä pitkälti olevan.  

Ex-vaimollanikin oli viimeisimmän joulun suurin metatyö ei suinkaan joulu vaan miten sen sai dokumentoitua someen niin ettei minua edes näkynyt kuvissa.

Vierailija
1058/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa tuo "yksi iso ostosreissu per kausi, kerralla marketista kaikki, mitä vaivaa siitä on?" -ajattelu siltä, että mies ei ole *käytännössä* koskaan hoitanut vaateasioita yksittäistä vaatekappaletta enempää vaan kuvittelee "teoreettisesti" keksineensä kymmenessä sekunnissa täysin toimivan, stressittömän tavan hoitaa koko vaaterumba ---> päättelee, puoliso hoitaa rumbaa tarpeettoman vaikeasti omien keksittyjen standardiensa mukaan naisten tyyliin "vimpan päälle" ja sitten uhriutuu ----> mikä järjenköyhä uliseva nainen.

Noin vaatteita ei osteta marketista vaan lastenvaateliikkeestä, jossa on asiantunteva myyjä. Hänelle voi sanoa, että lapsi tarvitsee koko vaatekerran, joten myyjä kiikuttaa nähtäville sopivan kokoisia vaatteita tarpeellisen määrän. Valmista tulee kymmenessä minuutissa. Hintaahan tuolle tulee todella paljon, mutta itse ei tarvitse tehdä mitään. Miehet tuntuvat kuvittelevan, että kaikki ostavat lapsille vaatteet noin vaivattomasti.

Vierailija
1059/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvon yöllä, koska mies ei ymmärrä mitään katoista tai putkista tai mistään omakotitalon asioista, ja jos pyydän häntä selvittämään, hän heittäytyy osaamattomaksi. En minäkään osaa, mutta selvitän. Ne rännit pitäisi nyt puhdistaa ennen lumien tuloa. Mies katsoo aamuisin, että jee, kiva ilma, lähdenpä lenkille.

Ja juu, yllätyksenä tuli, kun hänkin oli omakotitalosta lähtöisin.

Ei ole miesten ja naisten töitä. Hilaa se perseesi katolle ja tyhjennä rännit. Henkistä väkivaltaa vaatia toiselta toistuvasti asioita joita ei itse ole valmis tekemään.

Vierailija
1060/1407 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kuulostaa tuo "yksi iso ostosreissu per kausi, kerralla marketista kaikki, mitä vaivaa siitä on?" -ajattelu siltä, että mies ei ole *käytännössä* koskaan hoitanut vaateasioita yksittäistä vaatekappaletta enempää vaan kuvittelee "teoreettisesti" keksineensä kymmenessä sekunnissa täysin toimivan, stressittömän tavan hoitaa koko vaaterumba ---> päättelee, puoliso hoitaa rumbaa tarpeettoman vaikeasti omien keksittyjen standardiensa mukaan naisten tyyliin "vimpan päälle" ja sitten uhriutuu ----> mikä järjenköyhä uliseva nainen.

Noin vaatteita ei osteta marketista vaan lastenvaateliikkeestä, jossa on asiantunteva myyjä. Hänelle voi sanoa, että lapsi tarvitsee koko vaatekerran, joten myyjä kiikuttaa nähtäville sopivan kokoisia vaatteita tarpeellisen määrän. Valmista tulee kymmenessä minuutissa. Hintaahan tuolle tulee todella paljon, mutta itse ei tarvitse tehdä m

Me ostetaan kaikki marketista. N

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi