Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Onko tarpeeksi jauhoja kaapissa, jos joku tulee kylään. Onko lapsella talvitakki tälle talvelle. Onko pölynimuripusseja tarpeeksi kaapissa. Onko siteitä jos menkat alkaa. Pitääkö ikkunat pestä. Jne.
Tällaisia arkisia asioita mistä naiset onnistuvat tekemään maailmaa isompia asioita. Ja sitten vingutaan täällä kun on niin raskasta.
Älä yleistä, että kaikki naiset. Mä olen nainen enkä voi sietää näitä metatöistä märisijöitä. Jotakin luusereita jotka tekee kaikesta vaikeaa.
Aivan mahtavaa, että juuri sinun henkilökohtainen kokemuksesi kumoaa vuosikymmenten tutkimukset, tuhansien
"Eli olet idioottiääliö joka kuvittelee, että mun elämässä on kaikki sujunut kenenkään tekemättä mitään. Ei, ei ole sujunut. Mulle tuo kaikki on ihan arkea eikä mun tarvitse metailla joka saakelin asiaa uupumiseen asti. Siis oikeasti joku miettii tässä ketjussa jotakin saakelin jauhojen ostamista. Onpa raskas homma. Tekemällä tehtyä monet näistä teidän jutuista, kun me normaalit osataan hoitaa asiat ilman tuollaista draamailua. Te ette olisi selvinneet silloin kun ihmisillä oikeasti oli tekemistä kotona vaikka mitä kun teille joku saakelin jauhotilanteenkin selvittäminen on jo niin raskasta. Sekin on niiiiiiin kamalan raskasta katsoa onko lapselle sopivat kumpparit. Huh huh mikä homma! Vie ainakin viisi tuntia metatyön takia!
Te ette edes tajua miten naurettavia te olette."
Johonkin hermoon tämä on nyt osunut. Mieluummin naurattava, kuin tällainen normaali kiukkupussi normaalissa elämässä.
Mutta voisiko mies olla se, joka muistelee mitä kaikkea ennen lähtöä piti tehdä ja kertoo naiselle, milloin nainen voisi silittää paidan ja pakata vähän eväitä, kun mies pakkaa sillä aikaa sen hoitolaukun ja auton?
Miksi kuulostaa niin absurdilta, että jossain perheessä keskusteltaisiin noin? Silloin ne metatyöt olisivat miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ahdistaa se, että miehet ulkoistavat omaa suunnitteluaan naisille. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhelimen ja on valmis lähtemään, kun nainen pakkaa vauvan hoitolaukkua. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhel
Nainen sanoo miehelle, että pakkaa sinä hoitolaukku, minä vien vauvan istuimeen ja käyn juhliin mennessä tankkaamassa, nappaan samalla huoltsikalta jotain evästä kun tuota matkaakin on jne. Eivätkö ihmiset puhu ollenkaan keskenään?
Tämä oli ihan järkyttävä esimerkki juuri siitä paskasta, mitä naisilta odotetaan.
Minkä saatanan takia vaimon pitää olla työnjohtaja, joka muistelee, mitä piti tehdä, aikatauluttaa kaiken ja jakaa työt (= se nimenomaan METATYÖ)? Eikö miehellä ole aivoja?
Jep, todella oivallinen esimerkki. Yhtä lailla mies voisi järjestää ihan kaiken
Musta tuntuu, että oma mies on oikeasti tulossa hulluksi. Siitä on tullut tuommoinen hoitolaukunlaittaja, eli mikään asia ei onnistu ilman opastusta. On kyllä hyvä istumaan autossa siinä vaiheessa kun kaikki valot on kotona päällä, roskat viemättä jne. On jotenkin pelottavaa kun puolisosta on tullut ihan lapsen tasolla kulkeva haahuilija.
Vierailija kirjoitti:
Onpa naisten pikkuhommille keksitty hieno nimi :D
Siinä taas väärinymmärtäjä :D
Metatöitä tehdään kotona ja töissä, niin miehet kuin naiset, ja vanhemmat lapsetkin. Jos sinä et niitä tee, olet juuri sellainen vapaamatkustaja mistä tässä ketjussa nillitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jotka on niin rentoja ja elävät hetkessä, ei kestä sitä yhtään, jos nainen unohtaa ottaa ehkäisypillerin pari kertaa joka kuukausi.
Tuo kertoo myös vilkkaasta seksielämästä. Hieno juttu ja lisää veronmaksajia.
Eihän kerro. Jos nainen unohtaa ottaa yhdenkin pillerin, niin sitten ei harrasteta seksiä tai ainoastaan kondomin kanssa koko kuukauden ajan.
Eli hän huomasi, ettei ollut ottanut pilleriä. Ja kortsuhan on iloinen asia. On monenlaisia, värejä, makuja, juomuja ja jurnuttimia. Kokeilkaa vaikka!
Mutta onko niitä varastossa? Jos on totuttu naisen pilleriehkäisyys, kortsut on ehkä loppu tai vanhentuneet.
Jos maitti on, kyllä mies niitä kipsalta nopsasti hakee tuoden vaimolleen suklaata samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen järjestelmällinen insinööri ja vaimoni hieman boheemi taiteilija. Vastaan varmasti ainakin 80% perheen metatyöstä.
M43
Niin. Osaa ne miehetkin!
Kuinka monen miehen kuulet jatkuvasti valittavan ja ulisevan kuinka metatyö on niin rankkaa että sekin pitää ulkoistaa puolisolle niin kuin naiset tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten mies on silleen, että mitä toi ragee, autoin koko aamun ja tein kaiken mitä pyydettiin ja päästiin lähtemään ajoissa.
Niin. 'Autoin'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen järjestelmällinen insinööri ja vaimoni hieman boheemi taiteilija. Vastaan varmasti ainakin 80% perheen metatyöstä.
M43
Niin. Osaa ne miehetkin!
Jotkut naiset suuttuu tuosta, kun heidät syrjäytetään lapsen asteelle.
Kysyn ihan vilpittömästi että mitä naiset haluaisivat tehdä parisuhteessa? Kun kaikkien laskujen maksu on jo miehen vastuulla, kaikki kotityöt pitäisi olla miehen vastuulla ja nyt miettiminenkin ja suunnittelukin pitäisi olla miehen vastuulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet naiset on nykyään niin laiskoja ja itsekkäitä, että pitävät kotitöiden sun muiden naisten omien velvollisuuksien hoitamista TYÖNÄ? Ja samat naiset valittavat lapsistaan ja miehistään, niinkuin he olisivat naiselle taakka... Surullista, oikeasti ;(
Ei minulla sinkkuna ollut mitään ongelmia kotitöiden suhteen. Eihän niitä sinkuilla juuri ole.
Juu ei sinkuilla tule pyykkiä, likaisia astioita, roskia, pölyä, sormenjälkiä, saippuatahroja tai mitään muutakaan. Lakanoitakaan ei tarvitse vaihtaa eikä ikkunoita pestä, jos on sinkku.
Eikä metasta tehdä numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Niin. Osaa ne miehetkin!
Sinulla on kummat perustelut laiskuudellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jotka on niin rentoja ja elävät hetkessä, ei kestä sitä yhtään, jos nainen unohtaa ottaa ehkäisypillerin pari kertaa joka kuukausi.
Tuo kertoo myös vilkkaasta seksielämästä. Hieno juttu ja lisää veronmaksajia.
Eihän kerro. Jos nainen unohtaa ottaa yhdenkin pillerin, niin sitten ei harrasteta seksiä tai ainoastaan kondomin kanssa koko kuukauden ajan.
Eli hän huomasi, ettei ollut ottanut pilleriä. Ja kortsuhan on iloinen asia. On monenlaisia, värejä, makuja, juomuja ja jurnuttimia. Kokeilkaa vaikka!
Mutta onko niitä varastossa? Jos on totuttu naisen pilleriehkäisyys, kortsut on ehkä loppu tai van
Jos maitti on, kyllä mies niitä kipsalta nopsasti hakee tuoden vaimolleen suklaata samalla.
Juu! Lähin kipsa on kyllä siihen aikaan kiinni, mutta mies voi autolla huristaa 24h Prismaan. Sitten kun hän palaa kotiin, nukkuukin jo vaimo. Mutta onneksi on aina ensi ilta! Silloin se onnistuu, koska metatyöt on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn ihan vilpittömästi että mitä naiset haluaisivat tehdä parisuhteessa? Kun kaikkien laskujen maksu on jo miehen vastuulla, kaikki kotityöt pitäisi olla miehen vastuulla ja nyt miettiminenkin ja suunnittelukin pitäisi olla miehen vastuulla
Itse ainakin kaipaisin jotain tasapuolisuutta. Mies ei ole tänäänkään neljän jälkeen tehnyt mitään muuta kuin istunut sohvalla ja syönyt, ja tuskin tulee mitään tekemäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tuon laskujen maksun keksit? Ei tuollaista tapahdu, että mies maksaisi ne. Eikä kukaan ole kirjoittanut, että miehen kuuluisi hoitaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet naiset on nykyään niin laiskoja ja itsekkäitä, että pitävät kotitöiden sun muiden naisten omien velvollisuuksien hoitamista TYÖNÄ? Ja samat naiset valittavat lapsistaan ja miehistään, niinkuin he olisivat naiselle taakka... Surullista, oikeasti ;(
Ei minulla sinkkuna ollut mitään ongelmia kotitöiden suhteen. Eihän niitä sinkuilla juuri ole.
Juu ei sinkuilla tule pyykkiä, likaisia astioita, roskia, pölyä, sormenjälkiä, saippuatahroja tai mitään muutakaan. Lakanoitakaan ei tarvitse vaihtaa eikä ikkunoita pestä, jos on sinkku.
Eikä metasta tehdä numeroa.
Ööh, kenelle se sinkku siitä tekisi numeron? Parisuhteissa metatyön jakautuminen voi olla ongelmana, kun toinen saa vastuulleen kaiken perheen metatyön ja kokee tästä vääryyttä. Sinkku on yksin ja vastuussa kaikesta itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies on aika usein naiselle ään taakka, yksi lapsi lisää muiden päälle. Parisuhde lisää sen laadusta riippumatta miehen hyvinvointia, kun taas naisen hyvinvointia parisuhde usein huonontaa.
Kuka on saanut sinut uskottelemasn itsellesi että perheestä ja kodista huolehtiminen on taakka? Se on elämää. Ennen se oli normaalia naisen elämää, ja silloin, toisin kuin nyt Suomessa, se oli myös oikeasti raskastakin. Silti se oli onnellista ja naisen tavoite elämässä, vaikka nykyään eräät yrittää väittää toisin. Kuuntelisit vanhoja naisia ja heidän viisauttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten mies on silleen, että mitä toi ragee, autoin koko aamun ja tein kaiken mitä pyydettiin ja päästiin lähtemään ajoissa.
Niin. 'Autoin'.
Jep. Valitsin sanan tarkoituksella. Ongelma kiteytyy mielestäni siihen, että tyypillinen metatyönkieltäjämies ei aidosti tuossa tilanteessa tajua, mitä olisi voinut tehdä paremmin, kun hänhän teki jo kaiken, mitä työnjohtaja pyysi, matkaan päästiin ja sukujuhlat sujuivat hyvin.
Kahden aikuisen reilussa, tasa-arvoisesa suhteessa molemmat lähtökohtaisesti proaktiivisesti keksivät, mitä tarvitsee tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Niin. Osaa ne miehetkin!
Sinulla on kummat perustelut laiskuudellesi.
Mä teen kaiken. En voi odottaa jotain tekemään koti yms hommia. Olen siis laiska.
Vierailija kirjoitti:
Naisia ahdistaa se, että miehet ulkoistavat omaa suunnitteluaan naisille. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhelimen ja on valmis lähtemään, kun nainen pakkaa vauvan hoitolaukkua. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhel
Nainen sanoo miehelle, että pakkaa sinä hoitolaukku, minä vien vauvan istuimeen ja käyn juhliin mennessä tankkaamassa, nappaan samalla huoltsikalta jotain evästä kun tuota matkaakin on jne. Eivätkö ihmiset puhu ollenkaan keskenään?
Tämä oli ihan järkyttävä esimerkki juuri siitä paskasta, mitä naisilta odotetaan.
Minkä saatanan takia vaimon pitää olla työnjohtaja, joka muistelee, mitä piti tehdä, aikatauluttaa kaiken ja jakaa työt (= se nimenomaan METATYÖ)? Eikö miehellä ole aivoja?
Vai työnjohtaja ihan 🤣 No sovitaan sitten, että sanoo vaan sanan hoitolaukku, eikä missään tapauksessa, vahingossakaan paljasta mitä itse aikoo tehdä.
Ei voi silittää väärin, jos vaate on rypytön eikä kangasta ole poltettu.