Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (1407)

Vierailija
701/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monet naiset on nykyään niin laiskoja ja itsekkäitä, että pitävät kotitöiden sun muiden naisten omien velvollisuuksien hoitamista TYÖNÄ? Ja samat naiset valittavat lapsistaan ja miehistään, niinkuin he olisivat naiselle taakka... Surullista, oikeasti ;(

Minkäs takia miehet ei hoida niitä kodin asioita? 

Itse teen kaikki.

M52

Vierailija
702/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet, jotka on niin rentoja ja elävät hetkessä, ei kestä sitä yhtään, jos nainen unohtaa ottaa ehkäisypillerin pari kertaa joka kuukausi.

Tuo kertoo myös vilkkaasta seksielämästä. Hieno juttu ja lisää veronmaksajia.

Eihän kerro. Jos nainen unohtaa ottaa yhdenkin pillerin, niin sitten ei harrasteta seksiä tai ainoastaan kondomin kanssa koko kuukauden ajan.

Eli hän huomasi, ettei ollut ottanut pilleriä. Ja kortsuhan on iloinen asia. On monenlaisia, värejä, makuja, juomuja ja jurnuttimia. Kokeilkaa vaikka!

Mutta onko niitä varastossa? Jos on totuttu naisen pilleriehkäisyys, kortsut on ehkä loppu tai vanhentuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monet naiset on nykyään niin laiskoja ja itsekkäitä, että pitävät kotitöiden sun muiden naisten omien velvollisuuksien hoitamista TYÖNÄ? Ja samat naiset valittavat lapsistaan ja miehistään, niinkuin he olisivat naiselle taakka... Surullista, oikeasti ;(

Ei minulla sinkkuna ollut mitään ongelmia kotitöiden suhteen. Eihän niitä sinkuilla juuri ole. 

Vierailija
704/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs takia miehet ei hoida niitä kodin asioita? 

Itse teen kaikki.

M52

Miten siedät puolisoa joka ei tee mitään? 

Vierailija
705/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen järjestelmällinen insinööri ja vaimoni hieman boheemi taiteilija. Vastaan varmasti ainakin 80% perheen metatyöstä.

M43

Niin. Osaa ne miehetkin!

Vierailija
706/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuvatko kaikki pariskunnat nykyään hiljaa puhelimellaan, kenties valittamassa keskustelupalstoilla? Puhukaa toisillenne! Ehkä sillä miehelläkin on suunnitteluhommia joita nainen ei lainkaan huomaa. Ellei, niin sitten pitää vaatia että ottaa itselleen osan kotitöistä kokonaisuudessaan, esim. koko ruokahuolto kaupassakäymisineen ja kokkaamisineen. Toinen hoitaa jonkun muun osa-alueen itsenäisesti, vaikka siivouksen.

Onhan sillä. Suunnittelee hyvinkin ahkerasti seuraavaa golf-reissua tai jonkun uuden moottorikäyttöisen härpättimen ostamista. Sellaisen, millä leikkii pari kertaa ja tekee hauskan somepäivityksen, ennen sen hylkäämistä autotalliin. Sitä, miten Viljoannikin synttärit, harrastusmenot tai vanhempainvartit hoidetaan, ei todellakaan. Hän odottaa josko ne asiat "tulevat puheeksi". 

Vierailija
707/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies on aika usein naiselle taakka, yksi lapsi lisää muiden päälle. Parisuhde lisää sen laadusta riippumatta miehen hyvinvointia, kun taas naisen hyvinvointia parisuhde usein huonontaa. 

Vierailija
708/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa naisten pikkuhommille keksitty hieno nimi :D 

Vierailija
709/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies on aika usein naiselle taakka, yksi lapsi lisää muiden päälle. Parisuhde lisää sen laadusta riippumatta miehen hyvinvointia, kun taas naisen hyvinvointia parisuhde usein huonontaa. 

Tyypillinen epänaisellisen naisen vastaus.

Vierailija
710/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla sinkkuna ollut mitään ongelmia kotitöiden suhteen. Eihän niitä sinkuilla juuri ole. 

Juu ei sinkuilla tule pyykkiä, likaisia astioita, roskia, pölyä, sormenjälkiä, saippuatahroja tai mitään muutakaan. Lakanoitakaan ei tarvitse vaihtaa eikä ikkunoita pestä, jos on sinkku.

Vierailija
711/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa naisten pikkuhommille keksitty hieno nimi :D 

Millä nimellä niitä kutsuttaisiin jos armollinen herra alentuisi tekemään niitä itse? 

Vierailija
712/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia ahdistaa se, että miehet ulkoistavat omaa suunnitteluaan naisille. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhelimen ja on valmis lähtemään, kun nainen pakkaa vauvan hoitolaukkua. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhel

Nainen sanoo miehelle, että pakkaa sinä hoitolaukku, minä vien vauvan istuimeen ja käyn juhliin mennessä tankkaamassa, nappaan samalla huoltsikalta jotain evästä kun tuota matkaakin on jne. Eivätkö ihmiset puhu ollenkaan keskenään? 

Tämä oli ihan järkyttävä esimerkki juuri siitä paskasta, mitä naisilta odotetaan.

Minkä saatanan takia vaimon pitää olla työnjohtaja, joka muistelee, mitä piti tehdä, aikatauluttaa kaiken ja jakaa työt (= se nimenomaan METATYÖ)? Eikö miehellä ole aivoja?

Vierailija
713/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas kun on vaikeaa. Meillä on lapsella reseptilääke ja kun haen lääkkeet, laitan muistutuksen kalenteriin koska haen seuraavan. Yksinkertaisille huomio! Laitan muistutuksen niin että lääkkeet eivät ole vielä loppu. 

Erinomainen esimerkki pienenpienestä metatyöstä, jonka tekemättä jättäminen aiheuttaa suuren harmin. Lisää näitä!

Ja kun se kalenteri ilmoittaa lääkkeen loppuvat, pitää miettiä koska ehtii hakea lääkettä lisää. Tai kuka perheestä hakee ja koska. Yksittäisenä asiana ei todellakaan mikä iso juttu. Mutta kiireisen arjen keskellä mietittävä, suunniteltava ja sovittava 

Tämä on sitä kun elämänhallinta on huonoa. Vähänk

Voisiko sille suhteen huithapelimmalle kuitenkin keksiä sellaisia vastuualueita, joiden laiminlyönti tai unohtaminen ei ole hengenvaarallista? 

Vierailija
714/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei sinkuilla tule pyykkiä, likaisia astioita, roskia, pölyä, sormenjälkiä, saippuatahroja tai mitään muutakaan. Lakanoitakaan ei tarvitse vaihtaa eikä ikkunoita pestä, jos on sinkku.

Yhden ihmisen huushollissa kaiken tuon pystyi hoitamaan hetkessä ja just silloin, kun sattui huvittamaan. Siististi eläen koti oli aina siisti.

Vierailija
715/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatyötä saa rutkasti vähennettyä muistilapuilla tai kalenterimerkinnoillä, tai sillä, että kun joku tuote loppuu, kirjoittaa sen heti ostoslistaan. Ruokalistan voi laatia paperille tai johonkin sähköiseen muotoon valmiiksi kuukauden ajaksi, sinne vain kaikki ruoat, mitä perheessä syödään. Jos ruokia riittää moneksi kukaudeksi, sitä parempi, silloin voi kierrättää niitä listoja vuorotellen ja on paljon vaihtelua. Näin ei tarvi joka kuukausi miettiä uudestaan, mitä syötäisiin, senkuin katsoo listaa. Sillä tavalla kait ruokaloissa ja ravintoloissakin tehdään, että listat suunnitellaan etukäteen. Niin minä teen, vaikka asun sinkkutaloudessa. Jos sitten joskus haluaa jonkun ruoan vaihtaa, niin sitten valitsee omalta listalta, mihin ruokaan vaihtaa.

Tämä on totta. Metatöiden määrää voi vähentää eri keinoin. Ei mullakaan ole hirveästi metatöitä, vaan paljon rutiineja. Esim ostan melkein aina samoja ruokia kotiin ja pakastan osan, ja mulla on tapana ostaa joka kuun alussa täydennykset vessapapereita ja pesuaineita. Maksan laskut myös aina kuun alussa.  Mutta mä asunkin yksin ja selviän siksi helpolla.

Mutta en mä silti ala kyseenalaistamaan koko käsitettä ja  syytellä metalijoita uhriutujiksi. En ymmärrä miksi niin pitää tehdä. Toki pieni osa metailijoista varmasti haalii itselleen liikaa puuhaa, mutta kyse tässä ketjussa ei olekaan heistä vaan kaikista ihmisistä.

Vierailija
716/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia ahdistaa se, että miehet ulkoistavat omaa suunnitteluaan naisille. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhelimen ja on valmis lähtemään, kun nainen pakkaa vauvan hoitolaukkua. Mies ottaa vaatteet, rahapussin ja puhel

Nainen sanoo miehelle, että pakkaa sinä hoitolaukku, minä vien vauvan istuimeen ja käyn juhliin mennessä tankkaamassa, nappaan samalla huoltsikalta jotain evästä kun tuota matkaakin on jne. Eivätkö ihmiset puhu ollenkaan keskenään? 

Tämä oli ihan järkyttävä esimerkki juuri siitä paskasta, mitä naisilta odotetaan.

Minkä saatanan takia vaimon pitää olla työnjohtaja, joka muistelee, mitä piti tehdä, aikatauluttaa kaiken ja jakaa työt (= se nimenomaan METATYÖ)? Eikö miehellä ole aivoja?

Jep, todella oivallinen esimerkki. Yhtä lailla mies voisi järjestää ihan kaiken niin, että naisella olisi asukin valmiina silitettynä. Sen kun pukisi itsensä ja menisi autoon. Ei takuulla tapahdu missään perheessä, missä kumpikin on näennäisen toimintakykyinen. Toisin päin sen sijaan tapahtuu monessakin perheessä.

Vierailija
717/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun nykyisin on ihan älyttömän raskasta elämä, kauppalapun kirjoittaminen on ihan liian työlästä, sitten pitää suunnitella erikseen pyykinpesua ja kaikkea. Synttäreitäkin ilmeisesti suunnitellaan kuukausia etukäteen jne. Miten nämä olisi pärjännyt esim 80 luvulla, kun pankkiin mentiin jonottamaan ja maksamaan laskuja, samalla sitten nostettiin rahaa että pärjää, ennen kuin tuli näitä automaatteja. Hullujen huoneella olisivat. Ja kukaan ei puhunut näitäkään työnä ei edes se ollut mitään työtä että teki lapsille valmiiksi ruoan, ennen kuin lähti sinne pankkiin tunniksi jonottamaan. Sitä vaan tehtiin eikä tehty siitä numeroa 

Vierailija
718/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten mies on silleen, että mitä toi ragee, autoin koko aamun ja tein kaiken mitä pyydettiin ja päästiin lähtemään ajoissa.

Vierailija
719/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, todella oivallinen esimerkki. Yhtä lailla mies voisi järjestää ihan kaiken

Ei tietenkään tapahdu, koska jos mies silittää, nainen nalkuttaa, että väärin silitetty. 

Vierailija
720/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen järjestelmällinen insinööri ja vaimoni hieman boheemi taiteilija. Vastaan varmasti ainakin 80% perheen metatyöstä.

M43

Niin. Osaa ne miehetkin!

Musta tuo ei ole mikään sukupuolittunut juttu, vaikka tämä ketjun otsikko niin antaakin ymmärtää. Itse olen sinkku ja hoidan omat vähäiset metatyöni, mutta siskoni esimerkiksi ei ole yhtään kärryillä perheensä menoista, mies vastaa niistä. Veljeni perheessä taas veli on pihalla asioista ja vaimonsa vastuussa niistä. Ehkä meille on vaan opetettu huonosti, mene ja tiedä.