Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi että väsyttää tämä velkakierre ja rahattomuus...

Vierailija
11.04.2007 |

ollaan nelilapsinen perhe helsingissä, ja ilmeisesti loppuikämme velkakierteessä.

Elämäniloa meiltä ei puutu, mutta rahaa sitten senkin edestä. Ihan sama vaikka kuinka paljon tienaisi niin ei kuitenkaan riitä. Joka päivä tulee jostain perintätoimistosta tai ulosotosta kirje ihan oikeasti.

Olisipa mukava kuulla, että joku toinenkin perhe olisi ollut vastaavassa tilanteessa ja siitä ajan kuluessa selvinnyt tasapainoon...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää ees välitä.

Ulosotossa ja ties missä on vaikka mitä

ja erokin tuli.

Elän vaa päivän kerrallaan.Katto on pään päällä ja lapsilla ruokaa,vaatteet.

Ei vaan jaksa ja kun tiedän että en ole ainoa joka on ongelmissa

Vierailija
2/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia että laskut koko ajan ulosotossa, teillä palaa rahat niihin perintämaksuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinnikkyydellä vain eteenpäin!

Vierailija
4/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikää finanssinero. Vituttaa välillä ku pitää harrastaa kalliisti mut bussikorttia ei oo varaa ostaa.

Vierailija
5/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö kirjaa kaikista menoistanne, se voisi selkiyttää rahankäyttöä. Tärkeintä olisi saada tuo velkakierre katkaistua, nythän teillä menee suuret summat niihin ylimääräisiin maksuihin ja viivästyskuluihin.

Vierailija
6/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ollaan jouduttu tähän kolmen vuoden aikana, kun itse ollut hoitovapaalla ja miehellä vaikeuksia yrityksensä kanssa. Nyt teen jo itse kahta työtä ja mieskin pitkää päivää. Siltikään ei raha riitä. Jo pelkkä asuminen on aivan älytön menoerä, eikä asumistukea saada molempien tulojen takia.

Niin, kyllä tiedän että itse olemme itsemme tähän ajaneet. Sitä minulle ei enää tarvitse sanoa erikseen.

Vierailija
7/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että olette pienituloisia, mutta miten olette velkaantuneet?

Vierailija
8/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole ulosotossa, mutta koko elämä on pitänyt kääntää ylösalaisin eikä penniäkään ei ole hauskanpitovaraa. Mies on kyllä saanut uuden työn, mutta palkka ei ole entisenlainen. Kyllä kyllästyttää tämä kituuttaminen vaikken koskaan mikään tuhlailija olekaan ollut.

Vierailija
9/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vituttaa välillä ku pitää harrastaa kalliisti mut bussikorttia ei oo varaa ostaa.

Turhat menot ja ostokset pois!! Kotiruokaa, itse leivottua leipää ja pullaa jne. Ei ole normaalia, että koko ajan on maksut ulosotossa :( Ja mielummin soittakaa ja siirtäkää jonkun isomman laskun eräpäivää/pyytäkää erissä, kuin jätätte maksamatta ja ulosottoon -> tulee kalliimmaksi.

Vierailija
10/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(seurakunnasta voi kysyä yhteystietoja, mistä aika varataan). Siellä selvitellään teidän kanssa myös, miten voitte siirtää järkevästi ja priorisoida laskuja niin että siirroista johtuvat kulut jäävät mahdollisimman alhaisiksi.

*Ja* käsitellään tuo uusien turhempien laskujen (miehen harrastus ilmeisesti?) ongelma

jos ette kuulu heidän asiakaskuntaansa, osaavat ylivelkaantuneiden nauvonnassa varmasti neuvoa jonnekin muuallel

Vierailija
11/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole se,jota " v******" miehen kalliit harrastukset jne. En koskaan kiroile, ja toisekseen meillä ei ole mitääv kallita harrastuksia.

Vierailija
12/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivon sämpylää ja kierrän kirppareita ja pihistän. Mut mies tekee rahoillaan mitä tekee. Mä ostan kaikki huonekalut ym. ku ei miehellä muka varaa.

Vierailija
13/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan molemmat silppu-pätkä-työläisiä, jotka vähän väliä työttöminä ilman oikeutta ansiosidonnaiseen.

ei meilläkään mitään hauskanpitorahaa ole, mutta elellään. Ei kaikki hauska ole rahasta kiinni. Edes täällä kalliissa Helsingissä.

Vierailija
14/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten mainitset, että alliit harrastukset v***?? Ei mmärrä...

Vierailija:

minä en ole se,jota " v******" miehen kalliit harrastukset jne. En koskaan kiroile, ja toisekseen meillä ei ole mitääv kallita harrastuksia.

Vierailija
15/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein tuo eräpäivienkään siirteleminen enää onnistu, kun ei pysty mitään uutta maksupäivää lupaamaan! Kun tili tulee, niin se myös menee eikä riitäkään. Myös ruuassa säästän. Teen itse mm. leivät, ja lapsilta säännöstellään kaakaot, jugurtit, hedelmät jne.

Vierailija
16/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, aika alussa on nyt tämä selvittely, joten en osaa sanoa miten tästä selviää loppuun, mutta siihen tavoittelen, että velkaa on 4 vuoden päästä 0¿!

Kun heräsimme tilanteeseen meillä oli velkaa moniin eri paikkoihin n. 30 000¿. Otimme yhteyttä kapungin velkaneuvojaan, joka oli ainakin meille kuin taivaanlahja!

Hän kartoitti koko tilanteemme, selvitti velat ja maksamattomat laskut!

Me veimme aluksi muovipussillisen kirjeitä ja laskuja joita oli tullut ja ekan tapaamisen jälkeen veimme niitä hänelle sitä mukaa kun niitä tuli.

Hän ehdotti että ottaisimme yhden ison velan kaikkien pienten maksamiseen, eli juuri tuon 30 000, mutta meillä ei ollut siihen mahdollisuutta, takaajat eivät halunneet, eikä pankki ollut kovin yhteistyökykyinen. Velkaneuvoja tämän ehdotuksen kariuduttua ehdotti, että teemme piiiitkääään maksusuunnitelman, hän ottaa yhteyttä jokaiseen joille olemme velkaa ja sopii ohjelman! Näin tehtiin! Hänellä meni tähän aikaa n. 4kk, pitkä aika, mutta kun velkaneuvoja oli ensimmäisen kerran ottanut yhteyttä velkojiin, niin he lopettivat kirjeiden lähettämisen. Odotimme vain, kaikkien suostumusta maksuohjelmaan.

Lopulta viimeinenkin velkoja on vastannut, kaikki hyväksyivät maksusuunnitelman!

Me maksamme nelisen vuotta määrätyn summan joka kk, velkaneuvojan tekemän ohjelman mukaisesti, niille velkojille jotka ohjelman mukaan ovat vuorossa. Tätä on nyt menty vuosi.

On pitkä tie!

Mutta kannattaa!

On ensimmäinen kerta kun moneen vuoteen rahat riittävät tilipäivästä toiseen, lopumatta välillä. Stressi on vähentynyt!

Ja pystyy jopa joskus" säästämään" , eli viikottaisesta ruokarahasta joka on 200¿, pystyn joskus nipistämään jonkun kympin huvirahastoon!

Meillä viisi lasta ja kaksi aikuista.

Kiinnostaisiko kirjoitella, muutenkin kuin palstalla?

Vierailija
17/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis minä AP en ollut se joka niistä kalliista harrastuksista puhui!

Vierailija
18/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa ei kannata olla pienyrittäjä, ei tod. se tuli opittua kantapään kautta. laitettiin firma kiinni vuosi sitten, palkkatyössä molemmat, minä nyt hoitovapaalla. mutta silti vielä firman veroja maksellaan. en enää ikinä aloita yritystoimintaa suomessa, mielulmmin vittumaisen työnantajan alaisena, mutta palkka tulee säännöllisesti ja työaika on mitä sovittu. firman aikana hermot ihan riekaleina, lapset kärsi liikaa poissaolostamme, nyt asiat muuten paitsi rahan osalta kunnossa. vielä vuosi kituutetaan ja sitten helpottaa vähän.

kyllä muakin tää rahattomuus ottaa päähän, kaikki mitä tulee menee saman tien, kaikki ostokset on laskettava tarkalleen, mitään ylimääräistä ei itselleen voi hommata. Lasten tarpeet tulee ensin.

Vierailija
19/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis, velkakierteessä EI olla, mutta rahaa on kuitenkin niin vähän käytössä, että harmittaa aika lailla. Meillä sama tilanne, kun jollain toisellakin vastaajalla, eli mieheltä meni hyväpalkkainen työ.

Kyllä meillä rahat riittää tällä hetkellä normaalielämiseen, mutta ei voi kuin haaveilla esim. uusista vaatteista, kahvilla käymisestä tai matkustelusta. Tää nyt on tällaista kädestä suuhun elämistä jonkun aikaa. Tänäkin aamuna ihan itkin, kun ajattelin, ettei ole varaa ostaa edes verhoja tähän taloon, mutta nyt olo on jo parempi. Onhan se kiva, että on muitakin vastaavanlaisessa elämäntilanteessa. Tsemppiä kaikille:)

Vierailija
20/25 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä te asutte? Liekö Helsingissä mahdollista saada tuota apua akuutisti, kun ei taideta kuitenkaan ainoita velkaantuneita tässä kaupungissa olla?

Niin se vielä, että me olemme jo kerran myyneet mm. asuntomme ja siitä saadulla voitolla maksaneet velkoja!

Että ei tässä nyt ihan toimettominakaan olla oltu:(