Muita, jotka ulkoilevat mielellään kun keli on huono?
Itse menen sitä mieluummin ulos mitä huonompi keli. Rakentelin tähän yhteyden autismiini ja pda:han. Kun keli on hyvä, niin silloin kaikkien oletetaan ulkoilevan ja on tietty vaatimus mennä pihalle - on suorastaan synti jäädä sisälle. Tämä saa aikaan heti vastareaktion eikä tee mieli totella. Sitten kun keli on huono, niin kukaan ei oleta että pihalle pitäisi mennä eikä ole siis mitään vaatismusta, niin sinne on helppo mennä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki säät ok, mutta ulkoilu vesi- ja räntäsateella 3 koiran ja kissan kanssa on sikäli ikävää, että edessä on eläinten kuivausoperaatio pelkillä pyyhkeillä.
Fööni on keksitty
On, mutta ei ole virtaa.
Asut maakuopassa? 😂
Ulkoilen joka säässä, paitsi tosi kovalla helteellä. Monesti olen saanut naureskelua talojen pihalla seisovilta ihmisiltä, kun olen juossut kovalla sateella tai pakkasella/räntäsateella. Ihan kuin olisi jotenki laitonta ulkoilla muuten, kuin aurinkoisella säällä.
Vesisade, tuuli, lumisade, pakkanen ei haittaa, mutta loskapaskarännässä kahlaaminen ei oikein houkuttele. Parempi kuitenkin sekin, kuin helle ja porottava aurinko.
Minä en viihdy hyvällä kelillä lenkillä, koska auringon paistaessa tulee helposti hiki ja epämukava olo, aurinko häikäisee ja kaikki muutkin on ulkona sekä odottaa että olet hyvällä tuulella. Sateella ulkoilu on mun mielestä parasta. Siinä on jotain tavattoman kaunista ja melankolisen romanttistakin kulkea autioita katuja ja metsäpolkuja silloin. Mun ei tarvitse puhua niitänäitäjoutavia kenenkään puolitutun naapurin kanssa ja esittää olevani kiinnostunut hänen elämästä. Vaatetus kysymys myös. Mulla on useampi kiva sadetakki ja goretex-vaatteita, talven keleihin puolestaan isoja muhkeita toppatakkeja. Huonossa kelissä ulkoilun jälkeen kotiinpaluu on myös poikkeuksellisen ihanaa: lämmin suihku tai sauna, laittaa villasukat jalkaan ja teetä mukiin sekä vetäytyä sohvan nurkkaan loppuillaksi.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan fiilistele paskakelejä. Nyt on varattu jo lokakuulle reissu Dubaihin ja joulukuulle Vietnamiin. Siellä on kiva sporttailla ja nauttia auringosta. Täältä on vaan päästävä pois.
Tuo ois mun painajainen lähteä helteen perässä jonnekin ja vielä maksaa siitä. Korkeintaan voisin Etelä-Eurooppaan mennä talvella silloin kun siellä on se max 20 astetta hieman tankkaamaan valoisuutta. Muutoin Suomessa on paras sää ja ihanaa vaihtelua.
Siis paras topic ikinä!
En uskonut että joku muukin voisi ajatella samantapaisesti kuin minä.. Mitä paskempi, huonompi, hurjempi keli, sitä varmemmin menen ulos juurikin siksi, että se on todennäköisimmin ainoa hetki kun muut ei ainakaan ole siellä.
Itse haluan vain yksinkertaisesti vältellä ihmisiä viimeiseen asti, joten aivan huippua, kun kukaan naapurin hullu kyttääjä kyylä, tms. muu minua vaivaava stalkkeri ole paikalla.
Voin hengittää ja olla vapaa.Ja samalla vähän sitä kapinahenkeä, ja itsensä haastamista.
Olin jo lapsena sellainen, että halusin ulos kovalla ukkosella, 35 asteen pakkasella (pidin peruskoulussa naurettavana velttoiluna -15 asteen pakkasrajaa välitunneille ja liikuntatunneille ulkona, oikeastihan ne olivat opettajien mukavuuden vuoksi, lapset olivat tuohon aikaan ulkona ihan normaalisti tuollaisilla pakkaslukemilla 90-l) ja lumimyrskyihin, joissa satoi vaakatasossa lunta. Käyn nykyäänkin kävelyillä kovilla sateilla, kylmimmällä mahd. säällä jne. Siinä on jotakin mukavaa ja kokee itsensä eri tavalla suhteessa ympäristöön. Kovia pakkasia ei ole kyllä hetkeen edes ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki säät ok, mutta ulkoilu vesi- ja räntäsateella 3 koiran ja kissan kanssa on sikäli ikävää, että edessä on eläinten kuivausoperaatio pelkillä pyyhkeillä.
Fööni on keksitty
On, mutta ei ole virtaa.
Asut maakuopassa? 😂
No kuule melkein, kammissa 🙄
Nykyäänkin on asuntoja joissa ei ole sähköjä ja/tai vesiputkia.
Ei ole turhia ihmisiä liikkeellä kun räntäsateessa painaa menemään pitkin kankaita.
Pakkasyö, kuun valo ja kävely maastossa ypöyksin.
Oikein kova pakkanen ja rankkasade ovat oikeastaan ainoat rajoittavat tekijät milloin en halua ulkoilemaan. Ja tietysti jos on kovin liukasta en mene ihan turvallisuussyistä. Peilijäällä ei voi luottaa edes nastakenkiin.
Mutta esimerkiksi nyt, kun on reilu kymmenen astetta lämmintä, sumuista ja pilvistä, on oikein hyvä sää lähteä kävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Aa, ihanaa. Toinenkin sähkötön talous! Minä asun yli 100v hirsitöllissä ilman sähköä ja juoksevaa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilen kaikilla keleillä. Tosin yli +30 helle alkaa olla kova paikka.
Muuten sama, paitsi että kaatosateella en lähde "hupireissuille". Mulla nuo lämpötilarajat on +25 ja -25. Helteellä uuvahdan heti ja pakksella hengitys ei vaan toimi enää kunnolla (voi tulla hengityspistoksia).
Pakkasesta: mulla on ilmeisesti kova lämmöntuotto pohkeissa, jos ei ne "hengitä" kunnolla, niin väsähdän aika äkkiä. Joskus oli kuoripuku päällä, maiharit/nilkkurit jaloissa. Polven ja nilkan välissä, päällä ei ollut muuta kuin se kuorihousun lahje. Pohkeet sitten lämpenivät, niin nostin särmäreillä lahkeensuut polviin asti. Kieltämättä olin vähän "sotahullun" näköinen :) Ei siellä metsässä silloin ollut muita kuin minä ja ehkä pari muuta. Pakkasta oli silloin jotain 20-22.
Niin, tuosta on jo tosin aikaa. Melkein tekisi mieli kokeilla uudestaan, lyhyemmällä lenkillä / lähempänä kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, ihanaa. Toinenkin sähkötön talous! Minä asun yli 100v hirsitöllissä ilman sähköä ja juoksevaa vettä.
Tavallaan, mutta asun tässä mökissä vain keväästä myöhäsyksyyn. Kun lunta alkaa olla jo liikaa ja järvi jäätyy on aika palata kaupunkiasuntoon, sillä niin reipas en ole että pitäisin talvella avantoa auki saadakseni saunaan pesuvettä. Nyt toivonkin että talvi tulisi mahdollisimman myöhään ja ensi kevät aikaisin.
Katsele maastokenkiä, joissakin on todella hyvä pito. Grip