Ahdistaako muita nykymaailma?
Olen 50v nainen ja huomaan, kuinka minua ahdistaa enemmän ja enemmän nykymaailma. En vaan kestä enää tätä mielensäpahoittamista joka asiasta, enkä sitä ettei enää saa olla isänmaallinen :(
Huomaan kuinka sulkeutunut enemmän kotiini. En jaksa kommunikoida muuta kuin ihan läheisten kanssa, koska täytyy miettiä sanansa niin tarkasti.
En katso uutisia enää. En ole katsonut juurikkaan v.2020 jälkeen.
Haluan muistella menneitä ja elää omassa kuplassani.
Onneksi olen jo näinkin "vanha". Säälittää vaan omat lapseni todella paljon :(
Onko muilla samaa fiilistä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Sama, olen myös 50-vuotias nainen ja vtuttaa, ei ahdista tämä nykypaska. Kadun että synnytin tänne lapsen kärsimään tästä universaalista boomeripaskasta. Anteeksi.
Mun 53-vuotiaan lapsilla on mennyt ja tulee menemään paremmin kuin minulla ikinä. He ovat nuoria aikuisia, jotka ovat syntymästä asti olleet osa yhteiskuntaa. Olen myös vaatinut heille oikeutta, mikä heille kuuluu.
Tässä nykyajan ilmapiirissä on jotain kummallista. Minua ei pelota sota, koska on niin kaukainen ajatus. (Ellei meitä nyt ajeta väkisin siihen...)
Minua ei ainakaa kiinnosta nykymaailmassa yhtään mikään. Tässä aikakaudessa ei ole mitään mielenkiintoista. Ei teknologia, sähköautot, musiikki, elokuvat, rakennusarkkitehtuuri, työpaikat, politiikka, talousnäkymät,....
Olen 48, ja voin kliseisesti sanoa että ennen oli paremmin. Minua ei ahdista mutta täysin välinpitämätön minusta on nykymaailman suhteen tullut.
Hyvä, että pysyt kotonasi jos et osaa olla empaattinen muita kohtaan. Jos ilkeyttäsi puhut ja nimittelet muita niin voi olla hyvä, että keskustelet vain lähipiirillesi. Jos elämän asenteesi ja toisten ihmisten kunnioittaminen ikään, sukupuoleen, syntyperään tai seksuaaliseen suuntautumiseen huolimatta on inhimillinen niin hätää ei ole.
Mikä yhtenäiskulttuuri? Mä elin 20-vuotiaaksi hyvinvointiyhteiskunnan marginaalissa, ellei ulkona siitä. Jopa 80-luvulla. Silloin luultiin, että kaikilla on kaikkea ja raha ratkaisee ongelmat. Ja että riittää, kun kerran neuvotaan mitä pitää tehdä. Ja että kaikki elää tietyssä rytmissä samalla tavalla.
Juuri ketään ei kiinnostanut miten todella meni. Ainakaan niitä, joille se olisi kuulunut.
Elämäntapoja ja elintasoja oli ns. normaali-ihmisilläkin monenlaisia. Siitä tehtiin äsken jopa tutkimus.