Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kestää että alakulo, tuska ja kaipuu helpottaa eron jälkeen?

Vierailija
07.02.2025 |

7 viikkoa erosta ja sattuu. Alkaa myös jo väsyttää nämä synkät tunteet. 

3 vuoden suhde oli syvää yhteyttä, ja palavaa himoa, mutta ei asuttu yhdessä. Erottiin olosuhteiden haasteiden ja arvoristiriitojen vuoksi ennen joulua. 

Päivät on pitkiä ja mollivoittoisia. On kuitenkin myös ilon hetkiä lasteni kanssa yms. Päätunne on synkkyys, ikävä. Tuska tulee kipeinä aaltoina. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin 14 viikkoa sitten. Mun eroahdistus loppui minuutti sen jälkeen kun äijä oli ovesta ulkona. Viikot laskin äsken kalenterista, en mä niistä kirjaa pidä.

Vierailija
2/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä otti 3-4 vuotta kun erosin yli kymmenen vuoden suhteesta. Ei se nyt tietysti koko ajan mitään itkua ollut, mutta oli siinä uudessa elämässä opettelemista ja tottumista. Akuutit itkut meni ohi ehkä vuodessa, mutta se masentunut fiilis jatkui ja jatkui. Eipä kyllä huvittaisi kokea eroa enää uudelleen mutta mistä sitä tietää miten elämässä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ihan puskista miehen halu erota syyskuun ensimmäisenä päivänä. Sen jälkeen olen itkenyt päivittäin, eikä loppua näy. Minäkin haluaisin tietää, milloin tämä loppuu.

Yhdessä olisimme olleet keväällä 25 vuotta, reilusti yli puolet koko elämästäni. Yritimme korjata tilannetta vielä, mutta ei mies sitä oikeasti enää halunnut. Nyt on lopullinen eropäätös tehty ja minulle asunto hommattu, enää pitää kertoa melkein aikuisille lapsille ja oikeasti sitten muuttaa.

Vierailija
4/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, hyvä.kun sulla on tilanne tuo. 

Mulla oli alkuun heti eron jälkeen päällimmäisenä helpottunut olo ja nytkin tiedän että eropäätös oli oikea mutta tuska tuntuu vain voimistuvan. 

Ap 

Vierailija
5/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä.kun sulla on tilanne tuo. 

Mulla oli alkuun heti eron jälkeen päällimmäisenä helpottunut olo ja nytkin tiedän että eropäätös oli oikea mutta tuska tuntuu vain voimistuvan. 

Ap 

Tämä siis ensimmäisen vastaajan kommenttiin. 

Tsempit teille muillekin tuskallisten tunteiden kanssa sinnitteleville. Ikävä lukea että pitkään voi mennä... :( 

Ap

Vierailija
6/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on muotia erota... ja kärsiä tuskaa.

Ei kiitos. Mieluummin yhdessä puolison kanssa, myötä- ja vastoinkäymiset kohdaten.

Vierailija
7/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin erot aina todella kivuliaita. Aika helpottaa ja hyväksyminen. Sure nyt ensin rauhassa kuitenkin. 

Paljon voimia sinulle. 

Vierailija
8/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tauottaa alkoholin pois ja kofeiinin, helpommin helpottaa. Ellei koe sitä lääkkeenä. Joillakin voi kulua vuosia ja joillakin vähän aikaa. Jos haluaa että siihen kuluu vähemmän aikaa, voi tiedostaa eri näkökulmia asiaan, elää itsensä kautta enemmän ei toisen ja hoitaa tunteitaan. Yrittää ehjäksi itse. Sekin vaatii omaa aikaa, kiireinen elämä ei sovi oikein siihen. Liian kiireinen ihminen etsii ehkä terapeutin tai ajan.

Vierailija
9/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min.

Vierailija
10/10 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun löytää uuden hyvän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan