Ahdistaako muita nykymaailma?
Olen 50v nainen ja huomaan, kuinka minua ahdistaa enemmän ja enemmän nykymaailma. En vaan kestä enää tätä mielensäpahoittamista joka asiasta, enkä sitä ettei enää saa olla isänmaallinen :(
Huomaan kuinka sulkeutunut enemmän kotiini. En jaksa kommunikoida muuta kuin ihan läheisten kanssa, koska täytyy miettiä sanansa niin tarkasti.
En katso uutisia enää. En ole katsonut juurikkaan v.2020 jälkeen.
Haluan muistella menneitä ja elää omassa kuplassani.
Onneksi olen jo näinkin "vanha". Säälittää vaan omat lapseni todella paljon :(
Onko muilla samaa fiilistä?
Kommentit (13)
Sama, olen myös 50-vuotias nainen ja vtuttaa, ei ahdista tämä nykypaska. Kadun että synnytin tänne lapsen kärsimään tästä universaalista boomeripaskasta. Anteeksi.
Mielensäpahoittaminen tapahtuu pääasiassa netissä. Hanki muuta puuhaa ja unohda netti. Ongelma ratkaistu. Jos jäät nettiin vellomaan, niin saat syyttää vain itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mielensäpahoittaminen tapahtuu pääasiassa netissä. Hanki muuta puuhaa ja unohda netti. Ongelma ratkaistu. Jos jäät nettiin vellomaan, niin saat syyttää vain itseäsi.
No ei todellakaan ole pelkkä netti. Sitä on joka paikassa: politiikka, uutiset, työyhteisö, kaveripiiri, sukulaiset, naapurit,........
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä menisit vaikka järveen uppeluksiin. Pidättäisit hengitystä 38 minuuttia. Palaa palstalle sen jälkeen.
Ihan mahdottomaksi mennyt. Täällä nykymaailmassa on oikeasti paha olla!
En ihmettele yhtään ettei enää haluta synnyttää lapsia tähän maailmaan.
N49
Sellaista aikaa tuskin on ollutkaan, jolloin ihmisiä ei olisi ahdistanut. Ennen oli nälänhätiä, kehittymätön sairaanhoito, korkea lapsikuolleisuus jne. Sotia, taloudellisia lamakausia, ydinsodanpelkoa ja mitä milloinkin.
Vai milloin oli auvoisa aika, kun ihmisiä ei sen hetkinen "nykyaika" pelottanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä menisit vaikka järveen uppeluksiin. Pidättäisit hengitystä 38 minuuttia. Palaa palstalle sen jälkeen.
Hauska tarina. Tee sinä sama syöpähoitojesi jälkeen. Ei sillä että ne auttaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista aikaa tuskin on ollutkaan, jolloin ihmisiä ei olisi ahdistanut. Ennen oli nälänhätiä, kehittymätön sairaanhoito, korkea lapsikuolleisuus jne. Sotia, taloudellisia lamakausia, ydinsodanpelkoa ja mitä milloinkin.
Vai milloin oli auvoisa aika, kun ihmisiä ei sen hetkinen "nykyaika" pelottanut?
Ei minua ahdistanut maailma esim. 10 vuotta sitten ja sitä aiemmin. Nyt ilmapiiri on erittäin vastenmielinen.
Että mikä sinua siis niinkuin ahdistaa? Tuossa aloitustarinassasi? Oliko tarkoitus että aletaan kysellä ja sinä sepität lisää?
Vierailija kirjoitti:
Että mikä sinua siis niinkuin ahdistaa? Tuossa aloitustarinassasi? Oliko tarkoitus että aletaan kysellä ja sinä sepität lisää?
Ihan tämä yleinen ilmapiiri. Mihin suuntaan asiat ovat muuttuneet.
Ei tarvitse kysellä enempää,. Kyllä ne tietävät, mitä tarkoitan, joilla sama fiilis.
Ap
On hyvä että epäkohtia tulee esille. Mutta muiden puolesta päättäminen ei ole kiva, ettei ihmisiltä kysytä itseltään, varsinkin pienituloiset. Kohtelu on mitä on. Ja nuorempi sukupolvi vaikuttaa plastisilta osaksi, roboteilta.