Mitä teillä oli tänään ruokana?
Mä laitoin lounaaksi hampurilaiset ja iltaruuaksi munakasta, jossa oli sipulia, kesäkurpitsaa ja juustoa.
Kommentit (60)
Aamulla puuro lisukkeineen.
Lounaaksi kasviskeitto lihaisilla makkarapaloilla.
Päivälliseksi risotto ranchmautetulla lihasuikaleilla
Porsaan suola lapa, keitetyt perunat ja juurekset.
Tulipa sattumoisin älyttömän hyvä (ja halpa) ruoka. Piti tehdä paneroituja seitipaloja, mutta ei ollutkaan korppujauhoja, niin homma meni uusiksi, kun en viitsinyt kauppaan lähteä.
Eli uunivuokaan sulatetut seitipalat maustettuina. Valkokastikkeen kaadoin päälle ja vähän juustoraastetta. Sitruunaa. Uunissa n. 25 min. Keitetyt perunat ja höyrytettyä parsakaalta.
Ehdottomasti menee jatkoon. Joskus syntyy uusia innovaatioita, kun alkuperäiset suunnitelmat ei onnistukaan. Tai ei tuo varmasti monille mikään uusi ruoka ole, mutta itse en ainakaan ollut ennen noin tehnyt.
Hirvenlihakastiketta ja perunamuusia.
Lounaaksi kukkakaalisosekeittoa ja päivälliseksi broileria, salaattia, fetaa ja tzazikia
Munakasta, jonne heitin viikko sitten paistettua kanaa ja lisäksi kasviksia, nyt rukoilen ettei tule ruokamyrkytystä.
Perjantaina tekemääni kaalilaatikkoa puolukkahillon kanssa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Lohta parilagrillillä paistettuna, peunaa ja parsakaalia, tuoreita mitä kukakin itse valitsi.
Aamupala. itseleivottua mustikkapiirakkaa, kahvi
Lounas. Kyljys keiteyt perunat, porkkanat, lanttua, kyljys, salaatti, punajuurta ja maustekurkkua.
Päivälliseksi talkkunapuuroa itselle ja miehelle mannapuuroa.
Iltapalaksi rasvatonta jogurttia
Ei ole mitään ruokaa vielä ollut. Pari tuntia sitten vasta herättiin. Kahvit ja pullat syötiin. Illemmalla laitetaan kanan filepihvejä ja jasmiiniriisiä.
Halpis lohta cittarista, keitettyjä perunoita ja vihreä salaatti. Lohi oli pakko savustaa niin ei maistu antibiootit ja rehuruoka mitälie.
Samaa kuin eilen eli lihakeittoa.
Maksapihviä ja puolukkaa. täysjyväleipää
Vierailija kirjoitti:
Tulipa sattumoisin älyttömän hyvä (ja halpa) ruoka. Piti tehdä paneroituja seitipaloja, mutta ei ollutkaan korppujauhoja, niin homma meni uusiksi, kun en viitsinyt kauppaan lähteä.
Eli uunivuokaan sulatetut seitipalat maustettuina. Valkokastikkeen kaadoin päälle ja vähän juustoraastetta. Sitruunaa. Uunissa n. 25 min. Keitetyt perunat ja höyrytettyä parsakaalta.
Ehdottomasti menee jatkoon. Joskus syntyy uusia innovaatioita, kun alkuperäiset suunnitelmat ei onnistukaan. Tai ei tuo varmasti monille mikään uusi ruoka ole, mutta itse en ainakaan ollut ennen noin tehnyt.
Mantelijauheella voi myös paneroida, tulee maukasta
Jauhelihapihvejä, perunamuusia ja suppilovahverokastiketta.
Possu-paprikapataa ja vaihteeksi couscousia lisukkeeksi.
Harvemmin tulee tehtyä couscousia, vaikka on hyvää, nopeaa ja helppoa tehdä.
Kanasuikaleista kastiketta ja keitetyt perunat.
Tein keskiviikkona kinkkujuustopiirakan ja sitä tänään taas. Vieläkin puolet jäljellä. Pitänee loput laittaa pakkaseen. Nyt syönyt jo 4 päivää tuota eikä meinaa loppua.
Huomenna keitetyt perunat, valkokastike ja paneroidut seitipalat olisi suunnitelmissa höyrytetyn parsakaalen kanssa.