Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskallat asua maantasalla?

Vierailija
20.09.2025 |

Kammottaisi että kun pimeellä katdot ikkunasta ulos, niin joku kyttäisikkn siitä ikkunasa sisään..

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori muutti Helsinkiin opiskelemaan ja ainoa kämppä minkä siihen hätään sai oli yksiö huonolla alueella. Ostettiin etu- ja takaoveen sellaiset ketjut, että ovea ei saa kokonaan auki vaikka olikin vuokrakämppä. Asui siellä peräti kaksi kuukautta, meno oli sen mukaista.

Vierailija
22/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pysyä hyvissä väleissä kaikkien narkkien ja hullujen kanssa, niin voi nukkua vaikka ulkona teltassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni olen asunut ok-taloissa eikä koskaan kukaan ole yrittänytkään tulla väkisin sisälle. Ei ole kameroita tai hälyttymiä ja maaseudulla asun. En vaan viitsi maalata piruja seinälle ja pelätä vaikka mitä ja huonontaa siten elämänlaatuani. 

Vierailija
24/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä, minkä paskahalvauksen sais, jos noin kävis vitosessa.

Ihan normaalia nykyisissä asunnoissa joissa vastapäiseen taloon on vain muutama metri.

Vierailija
25/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun niin syvällä sisämaassa ettei minun tarvitse pelätä tsunamia.

Vierailija
26/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun niin hiljaisessa kunnassa ettei ole koskaan tapahtunut mitään pahoja maantasosta huolimatta. Oikeastaan korkeissa taloissa huolettaisi sen sijaan pelastautuminen tulipalolta jos partsin kautta olisi ainoa vaihtoehto, no nyt hirvittää kyllä myös jo ne modernit partsien akvaariolasitkin, kun on muutamia turhia kuolemia tapahtunut niidenkin takia. Olen kyllä itsekin asunut vanhoissa, matalammissa kerrostaloissa, mutta niiden parvekekaiteet on olleet ihan paksua betonia.

Vierailija
27/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä, minkä paskahalvauksen sais, jos noin kävis vitosessa.

Ihan normaalia nykyisissä asunnoissa joissa vastapäiseen taloon on vain muutama metri.

Siis eikö nykyään ole kaikenlaisia kerrostaloparvekekiipelijöitåkin? 

Vierailija
28/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi koiraa ja kasa aseita kaapissa. Voi koettaa tulla... 

Vierailija
29/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan saksanpaimenkoiran, uros 5v. Ei ole kiltti, mutta on kookas yksilö. Pidän vapaana. Käytännössä ääni- hajuhakeutuva ohjus. Sääliksi käy sitä, joka yöllä tulee pihalle toikkaroimaan.

Vierailija
30/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tahtoisi asua maan tasalla. Myös maaseuduilla joskus huolettaa talot, jotka ovat ihan tien vieressä jossain mutkassa. Olen miettinyt, että uskaltaisiko siellä nukkua, kun joku voi kahauttaa autolla seinästä läpi.

Vierailija
31/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskallakaan. Tunnen oloni turvallisemmaksi kotonani ylimmässä kerroksessa itä-hgissä kuin mökillä metsän keskellä.

Itä-Helsingissä maantasalla, aivan järkkyä ja ne isot ja pienet hämähäkit ja madot on ihan pieni asia Aika usein kuulee am,, pum sen ääniä  eikä koskaan uskalla nukkua,mitä jos am, p,, vat ikkunan läpi. Eläimiäkin tulee ikkunasta läpi. Entä ihmiset sitten? 

Vierailija
32/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko uskaltaa, kun täältä löytyi asunto, johon oli työkyvyttömänä varaa. Pari kertaa on kymmenen vuoden aikana käynyt varkaita terassilla. Muuten saanut olla kyllä rauhassa. Ja helppo viedä roskat, kun ei tarvitse rappukäytävän ja pääoven kautta kiertää.

Vierailija
33/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun niin hiljaisessa kunnassa ettei ole koskaan tapahtunut mitään pahoja maantasosta huolimatta. Oikeastaan korkeissa taloissa huolettaisi sen sijaan pelastautuminen tulipalolta jos partsin kautta olisi ainoa vaihtoehto, no nyt hirvittää kyllä myös jo ne modernit partsien akvaariolasitkin, kun on muutamia turhia kuolemia tapahtunut niidenkin takia. Olen kyllä itsekin asunut vanhoissa, matalammissa kerrostaloissa, mutta niiden parvekekaiteet on olleet ihan paksua betonia.

Niinpä. Itse asun kolmannessa kerroksessa maan tasalta ja ostin tikkaat, jotka voi kiinnittää parvekkeen kaiteeseen ja kiivetä siitä alas esim. tulipalon sattuessa. Niitä ei ollut paljon markkinoilla ja mietinkin, että eikö muilla tosiaan ole tällaisia.

Vierailija
34/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko uskaltaa, kun täältä löytyi asunto, johon oli työkyvyttömänä varaa. Pari kertaa on kymmenen vuoden aikana käynyt varkaita terassilla. Muuten saanut olla kyllä rauhassa. Ja helppo viedä roskat, kun ei tarvitse rappukäytävän ja pääoven kautta kiertää.

Tämäpä. Ei monikaan voi vapaasti valita, missä asuu.

Vierailija
35/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Ihan hyvin. Koira kyllä ilmoittaa, jos joku tulee meidän pihaan. Ja mulla on kyllä asuntoni alakerrassa aina verhot ikkunan edessä. Jos joku sieltä lasin takaa tykkää katsella verhojani, niin siitä vaan. 

Koiranhan ne ekana ampuu..

Koira tietenkin yöksi sisälle. Ajokoirat metsästäjillä häkeissä ulkona lämpimillä, monta kun on, niin ei ehdi ammuskella kaikkia.

Koira varoittaa ajoissa ja siinä ehtii kaivaa oman aseen esille.

Miten yllensä uskallatte asua ok-taloissa, pimeät pihat ja naapuriin matkaa, kerrostalojen alakerroissa on ihan turvallista, on satoja silmäpareja ja partsin ovi tietty lukossa.  

eri

Vierailija
36/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskallakaan. Tunnen oloni turvallisemmaksi kotonani ylimmässä kerroksessa itä-hgissä kuin mökillä metsän keskellä.

Eihän siellä metsän keskellä ole ketään joka tulisi tuijottelemaan ikkunasta. Kaikki kahjot on kaupungeissa. 

Vierailija
37/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kelan kehottamana hakisin halvempaa asuntoa, niin hankkisin vaikka psykiatrin lausunnon että en voi asua maan tasalla. (Kela kun ei hyväksy siihen hakuun mitään mukavuustekijöitä tai aiheettomia rajaavia tekijöitä.)

Vierailija
38/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään tahtoisi asua maan tasalla. Myös maaseuduilla joskus huolettaa talot, jotka ovat ihan tien vieressä jossain mutkassa. Olen miettinyt, että uskaltaisiko siellä nukkua, kun joku voi kahauttaa autolla seinästä läpi.

Niin juuri. Tuollaista seinästä läpi kahauttamista tapahtuukin harva se päivä. 

Vierailija
39/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itä-Helsingissä maantasalla, aivan järkkyä ja ne isot ja pienet hämähäkit ja madot on ihan pieni asia Aika usein kuulee am,, pum sen ääniä  eikä koskaan uskalla nukkua,mitä jos am, p,, vat ikkunan läpi. Eläimiäkin tulee ikkunasta läpi. Entä ihmiset sitten? 

Mitkä hämähäkit ja madot? Onko siellä jotain erityisiä?

Vierailija
40/49 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen miettinyt, miksi se tönö on rakennettu metrin päähän kurvista vai onko tie tehty jälkikäteen? Muuten en ymmärrä,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi