Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin käymään vanhempien luona ensimmäistä kertaa 2kk, näin tärkeä olen

Vierailija
20.09.2025 |

Tässä ensimmäiset sanat:

Minulla on tässä puhelimessa tällainen ja tällainen ongelma, ja sitten tietokoneen sivusto vaatii salasanan vaihtoa. isälläkin on joku verkkomaksu joka pitää maksaa.

Kannattaako vaan lähteä pois?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normaalia. Sitä paitsi 2 kk ei ole mikään pitkä vierailuväli. Minä käyn noin vuoden välein pitkästä välimatkasta johtuen ja ihan perheenjäsenenä menen silti enkä minään kunniavieraana.

Vierailija
22/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koet, että vanhusten auttaminen tietotekniikassa = sinusta ei välitetä. Kasva aikuiseksi.

Jos nuo ovat ensimmäiset sanat jo ovella, ei siinä todellakaan välitetä lapsesta. Ja kun ongelmat on ratkaistu, potkaistaan perseeelle, heippa.

Voi sinua ressukkaa. Uniikki lumihiutale sinä olet.

Noinko sinäkin kohtelet lapsiasi? Pidät heihin yhteyttä vain silloin kun tarvitset heiltä jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viikon sisällä käynyt 5 kertaa 89v äitini luona. Hoitanut kauppa- ja muut juoksevat asiat, hieman siivonnut jne ja siinä sivussa kuunnellut valitukset ja vittuilut. 

Tätähän tämä on, kuolemaan asti. Saas nähdä, kumpi lähtee ensin.

Miksi suostut kuuntelemaan vittuilua? Marttyyrinkruunuako kaipaat?

Faija alkoi olemaan kesällä aika äksy, mutta syynä oli se, että veteli viimeisiä henkosiaan (kuoli elokuussa) keuhkosyövän takia. Olisin kuunnellut pientä vittuilua pidempäänkin, mutta sitä ei vaan minulle suotu.

Vierailija
24/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omakaan äitini saa pärsettään ylös nojatuolista kun tulen käymään, vaan tv pauhaa ja jatkaa vaan sen katsomista. Onhan se epäkohteliasta, hänellä ei ole kuitenkaan mitään vikaa liikkumisessa tai ymmärryksessä. Mieheni äiti, joka on asunut saksassa jo 20 vuotta, omaa sen sijaan hyvät käytöstavat. Suomessa on paljon juntteja, ikävää sanoa.

Vierailija
25/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselliselta kuulostat. Minkä ikäinen olet? Lapsen tehtävä on auttaa vanhempia. Pöh. 

N21

Anteeksi mutta eikö vanhempien tehtävä ole auttaa lapsiaan? Tai ainakin kysyä tarvitseeko lapsi apua? Mikä saatanan help desk lapsi on?

Mihin sinä tarvitset juuri nyt apua vanhemmiltasi?

MInä en tarvitse vanhempiani mihinkään. Autan omia lapsiani.

Mikä hätä tällä aloittaja-lapsella nyt on?

Vierailija
26/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viikon sisällä käynyt 5 kertaa 89v äitini luona. Hoitanut kauppa- ja muut juoksevat asiat, hieman siivonnut jne ja siinä sivussa kuunnellut valitukset ja vittuilut. 

Tätähän tämä on, kuolemaan asti. Saas nähdä, kumpi lähtee ensin.

Miksi suostut kuuntelemaan vittuilua? Marttyyrinkruunuako kaipaat?

No se on semmoista kovissa kivuissa olevan sairaan vanhuksen suunsoittoa. Ymmärrän häntä hyvin, että vituttaa ja suusta pääsee sammakoita.Eikä se vittuilu juuri minuun henkilökohtaisesti ole suunnattu. Marttyyrin kruunua en ole vailla.

Vierailija
27/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Mitä väliä. Noi on hyvin neutraaleja puheenaiheita. Kerro toki heille mistä itse haluat puhua. Olet lapsellinen!!!!

Totta helvetissä on väliä. Voisi vaikka tervehtiä ja juoda ensin kahvit, kysyä mitä lapselle kuuluu ja myös kuunnella tätä. Eikö teidän perheessä ole alkeellisiakaan käytöstapoja?

Heillä on kauhea hätä noist asioista.

Siksi pitää kysyä heti.

Tuo on myös omien vanhempieni ensimmäinen kysymys.

Käyn joka päivä. Sen vähän aikaa, mitä he täällä vielä ovat.

Vierailija
28/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis koet, että vanhusten auttaminen tietotekniikassa = sinusta ei välitetä. Kasva aikuiseksi.

Jos nuo ovat ensimmäiset sanat jo ovella, ei siinä todellakaan välitetä lapsesta. Ja kun ongelmat on ratkaistu, potkaistaan perseeelle, heippa.

Noinko sinäkin kohtelet lapsiasi? Pidät heihin yhteyttä vain silloin kun tarvitset heiltä jotain?

Mitä apua sinä olit vailla vanhemmiltasi?

Vierailija
29/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko aloittaja nyt kertoa, että mitä apua olet vailla vanhemmiltasi?

Vierailija
30/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kevyttä settiä tuo. Omilla kahdeksankymppisillä vanhemmilla on tapana kylään mennessä kommentoida ensimmäiseksi sitä, olenko heidän mielestä lihonut/laihtunut sitten viimenäkemän. Seuraavaksi aletaan tenttaamaan, milloin palaan töihin (teen pääosin etätyötä ja toimistolla on tilaa noin kymmenesosalle työntekijöistä).

Jos taas tulevat luokseni kylään, pitävät ensin vielä ulkokengät jalassa tupatarkastuksen.

Apua teknisissä asioissa pyytävät vasta sen jälkeen, kun ovat ensin arvostelleet ulkonäköni ja elämäntilanteeni.

Olen viisikymppinen eronnut kolmen aikuisen lapsen äiti. 

Vierailija
31/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omakaan äitini saa pärsettään ylös nojatuolista kun tulen käymään, vaan tv pauhaa ja jatkaa vaan sen katsomista. Onhan se epäkohteliasta, hänellä ei ole kuitenkaan mitään vikaa liikkumisessa tai ymmärryksessä. Mieheni äiti, joka on asunut saksassa jo 20 vuotta, omaa sen sijaan hyvät käytöstavat. Suomessa on paljon juntteja, ikävää sanoa.

-----

Olen samaa mieltä, jopa omalle lähisuvulle ollaan todella epäkohteliaita Suomessa. Myös kyynisyys ja negatiivisuus on Suomessa paljon pahempaa kuin täällä Ruotsissa. Synkkä kansakunta.

Vierailija
32/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kevyttä settiä tuo. Omilla kahdeksankymppisillä vanhemmilla on tapana kylään mennessä kommentoida ensimmäiseksi sitä, olenko heidän mielestä lihonut/laihtunut sitten viimenäkemän. Seuraavaksi aletaan tenttaamaan, milloin palaan töihin (teen pääosin etätyötä ja toimistolla on tilaa noin kymmenesosalle työntekijöistä).

Jos taas tulevat luokseni kylään, pitävät ensin vielä ulkokengät jalassa tupatarkastuksen.

Apua teknisissä asioissa pyytävät vasta sen jälkeen, kun ovat ensin arvostelleet ulkonäköni ja elämäntilanteeni.

Niin tuttua 

Vierailija
33/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus minulla. Mieluummin haluan kuulla, että vanhemmat tarvitsevat apuani, ja pystyn olemaan avuksi. Siitä tulee hyvä mieli.

Mutta ensimmäisenä katsotaan päästä varpaisiin ja todetaan olenko lihonut vai laihtunut. Ihan aina ensimmäinen lause on tuo ulkonäön kommentointi. Se ei ole fiksua ollenkaan, eikä tunnu hyvältä.

Vierailija
34/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään ja oletan myös etteivät hekään ole vailla mitään apua minulta. Rahalla saa ostettua IT-palvelut. Sivusta.

Vierailija
35/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät osaa ilmaista kiintymystään. Kaipaavat apuasi eivätkä ehkä osaa sitä kauniisti pyytää. Koetko muussa keskustelussa tulevasi hyväksytyksi?

Vierailija
36/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Mitä väliä. Noi on hyvin neutraaleja puheenaiheita. Kerro toki heille mistä itse haluat puhua. Olet lapsellinen!!!!

Totta helvetissä on väliä. Voisi vaikka tervehtiä ja juoda ensin kahvit, kysyä mitä lapselle kuuluu ja myös kuunnella tätä. Eikö teidän perheessä ole alkeellisiakaan käytöstapoja?

Tämä.

Koetaan että lapsi on ikäänkuin itsestäänselvyys jota kohdellaan instrumenttina, välineenä. Ei ihmisenä.

Vierailija
37/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät osaa ilmaista kiintymystään. Kaipaavat apuasi eivätkä ehkä osaa sitä kauniisti pyytää. Koetko muussa keskustelussa tulevasi hyväksytyksi?

Kun en ole koskaan päässyt pilden päälle. Siihen kaipaan apua.

Vierailija
38/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään ja oletan myös etteivät hekään ole vailla mitään apua minulta. Rahalla saa ostettua IT-palvelut. Sivusta.

Sä voit ostaa rahalla apua itsellesi siihen, mihin ikinä tarvitsetkin. Rahalla saat naista, keskusteluapua ja apua muuhunkin. Ole hyvä. Jätä vanhempasi rauhaan.

Vierailija
39/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Koetaan että lapsi on ikäänkuin itsestäänselvyys jota kohdellaan instrumenttina, välineenä. Ei ihmisenä.

Miksi sinä työnnyt sinne vanhempiesi riesaksi? Eivät he ole sun terapeutteja.

Vierailija
40/73 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikänen olet ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä