Kerro ekasta reissustasi Jenkkeihin. Mikä oli ihmeellistä?
Itse olin 13. Siitä on kauan, mutta muistan kun ihmettelin sitä, että pehmis alkoi sulaa jo parkkipaikalla matkalla jätskipaikasta autolle.
Ihmettelin myös, että joivat (light-)limsaa monta kertaa päivässä. Ja että kaikki oli jotenkin kauhean kivaa siellä. Ja talot hienoja. Ja kaikki suurta. Maissintähkät olivat kova sana. Shampoopullot isoja, ja maitopurkki.
Entä te?
Kommentit (108)
Olen käynyt vain kahdesti New Yorkissa. Ekalla kerralla Manhattanin pitkät, korkeiden rakennusten reunustamat kadut tekivät vaikutuksen.
Väestön köyhyys & lukutaidotomuus yllättivät. Myös ns. punaniskaisuus eli matala äo .
Tummia oli lähes yhtä paljon, kuin Espoossa ja Vantaalla.
Olin vuonna 1991 ja voi kun oli aivan eri maailma kuin meillä.los Angeles oli jo silloin paljon erilainen kuin yksikään meidän kylistä.köyhyyttä mut samalla Hollywoodin kaduilla mieletöntä luxusta ja rahalla sai mitä ikinä halusit.kaupunginosia joissa kävin piti laittaa auton ovet lukkoon muuten narkkarit olis voinu hyökätä autoon.varmaan nykyään aivan erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä jenkkien small talk mollaamista.
Kyllä siellä oli oikeasti avuliaita ja välittäviä ihmisiä. Aivan eri tavalla kuin suomessa.
Missä paikassa sitten kävitte?
Välittäviä ihmisiä? Et sitten ole nähnyt, kun ukrainalaistyttö Iryna murhattiin lähijunassa, eivät kanssamatkustajat tehneet yhtään mitään.
Korjaan, tekiväthän he: kuvasivat kaiken aikaa suurenevaa verilammikkoa kännyköillään.
Vierailija kirjoitti:
Väestön köyhyys & lukutaidotomuus yllättivät. Myös ns. punaniskaisuus eli matala äo .
Täytyyhän Demokraateillakin olla äänestäjänsä.
Erilaiset ovenkahvat kuin kotona Suomessa. Olin 8v.
https://moottori.fi/uutinen/finnairin-kuukausi-sitten-vastaanottama-tuo…
Jos ajatellaan, että Airbus A350-900:n polttoaineenkulutus on hyvissä olosuhteissa noin 5 000 kiloa tunnissa, painonsäästö vastaa polttoainemäärässä mitattuna noin tunnin lentoaikaa tai vastaavasti 800 - 1 000 kilometrin lentomatkaa. Esimerkiksi Lontoon-lennolla, joita A350:llä suoritetaan tyypillisesti kaksi päivässä, 5 000 kilon polttoainelasti on jo merkittävä.