Kerro ekasta reissustasi Jenkkeihin. Mikä oli ihmeellistä?
Itse olin 13. Siitä on kauan, mutta muistan kun ihmettelin sitä, että pehmis alkoi sulaa jo parkkipaikalla matkalla jätskipaikasta autolle.
Ihmettelin myös, että joivat (light-)limsaa monta kertaa päivässä. Ja että kaikki oli jotenkin kauhean kivaa siellä. Ja talot hienoja. Ja kaikki suurta. Maissintähkät olivat kova sana. Shampoopullot isoja, ja maitopurkki.
Entä te?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Piilosegregaatio: ei ensimmäinen reissu, mutta kerran ajelin Georgiassa ja katsoin navigaattorista lähimmän Walmartin pikku ostoksia varten.
Vasta kaupan sisällä tajusin, että olen ainoa valkoinen koko valtavan kokoisessa kaupassa.
Olen käynyt kaksi kertaa Georgiassa, ja sama kokemus kummallakin kerralla. Tuntuu tosi häkellyttävältä, kun tajuaa olevansa ainoa valkoihoinen ravintolassa.
En aio ikinä siihen maahan matkustaa. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä jenkkien small talk mollaamista.
Kyllä siellä oli oikeasti avuliaita ja välittäviä ihmisiä. Aivan eri tavalla kuin suomessa.
Missä paikassa sitten kävitte?
Tuskin on kovin välittäviä ihmisiä, kun koko systeemi on rakennettu riistolle. Jos ei ole rahaa, niin et ole minkään arvoinen. Yhteiskunta siellä olisi vähän erityyppinen, jos ihmisiä muiden hyvinvointi ihan oikeasti kiinnostaisi.
Hohhoijaa.
Siellä on helposti koko naapurusto tukena, jos jotain käy. Järjestävät vaikka mitä keräyksiä ja tempauksia tarvittaessa jos rahoitusta tarvitaan pulaan joutuneelle. Suomessa vastaavaa ei tapahdu ikinä.
Paljon parempi systeemi. Jos olet joku mulkku joka on polttanut sillat kaikkealle, niin ei apua heru.
No ehkä se oli kivaa kun voi kertoa evankeliumin eikä kukaan suuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilosegregaatio: ei ensimmäinen reissu, mutta kerran ajelin Georgiassa ja katsoin navigaattorista lähimmän Walmartin pikku ostoksia varten.
Vasta kaupan sisällä tajusin, että olen ainoa valkoinen koko valtavan kokoisessa kaupassa.
Olen käynyt kaksi kertaa Georgiassa, ja sama kokemus kummallakin kerralla. Tuntuu tosi häkellyttävältä, kun tajuaa olevansa ainoa valkoihoinen ravintolassa.
Niinpä. Kyllä ne mustatkin osaa olla rasseja.
Tota niin kyllä yx kertaa tuli eksyttyä ihan umpimustien alueelle ja telttamyymälöihin. Hiukan alkoi pelottaa ne jätti kultakorut ja riipukset kuin kultahampaat. Ei viitsi edes ajatella mistä ne on . Hui kauhistus.
Tota niinku Jeesus laittaa susien keskelle . Vähän tuli Afrikassakin fiilis että täs nyt ollaan keskellä leijonien luolaa. Jos tuntuu et joku demoni tuijottaa niin kyllä ne tuijottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä jenkkien small talk mollaamista.
Kyllä siellä oli oikeasti avuliaita ja välittäviä ihmisiä. Aivan eri tavalla kuin suomessa.
Missä paikassa sitten kävitte?
Välittäviä ihmisiä? Et sitten ole nähnyt, kun ukrainalaistyttö Iryna murhattiin lähijunassa, eivät kanssamatkustajat tehneet yhtään mitään.
Mistä luulet että joku olisi ehtinyt väliin? Ihan provosoimaton yllätyspuukotus.
Miten paljon paremman näköisiä tytöt olivat siella. Ja mukavia, sosiaalisia, toisin kuin suomessa.
Kannattaa ehkä muistaa rukouksen kun joku Gambiassa taas huijattavana. Valkonen keskellä Afrikkaa.
Ekalla reissulla jenkkeihin aktiivIrheilijana hämmästelin kansalaisten yleistä todella surkeaa fyysistä kuntoa. Jopa huoltoasemilla oli kyltit ja nuolet lepohuoneeseen "REST ROOM"
[😎]
Kahvi oli kamalaa lirua ja suklaapatukat omituisen makuisia. Ekalla reissulla olin 12v. Nämä asiat eivät ole muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kyllä ne mustatkin osaa olla rasseja.
En tiedä mistä tuon johtopäätöksen vedit. Kysehän on vain siitä, miten väestö ohjautuu/ohjataan tietyille aluelle. Ja sitten voidaan pelata äänestysalueiden rajoilla republikaaneille enemmistö.
Ei minulle siellä Walmartissa mitään tapahtunut tai kukaan tullut uhoamaan, vaikka suomalaisena lyhyttukkana olen kyllä aika nassen habituksella liikkeellä.
Joka maassa on taksikuskit Arabiasta tai Afrikasta. Pelottavaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon paremman näköisiä tytöt olivat siella. Ja mukavia, sosiaalisia, toisin kuin suomessa.
Lattaritytöt on sellaisia...
Mene vähän etelämmäksi niin tilanne paranee tuostakin.
No halpaakin on jos ajelee busseilla ja yöpyy hostellissa. Ei aina tarvi voohottaa. Ottaa rauhallisesti. Narkomaaneja on kyllä. Totuus on ettei Suomessa osata brändätä omaa tuotantoa ruokaa . Mausteita. Meillä on vain muiden mausteita tarjolla. Kurjaa hevosen lihaa ja muslimit vuohia myy. Tylsäääää. Ei edes maatiloilla viitsi hoitaa karjaa kunnolla. LAATU ON MIKÄ MYY eikä sekunda.
Kylpyhuoneen kokolattiamatto oli ihmeteltävä ilmiö.
Postilaatikot olivat hauskasti Aku Ankasta tutun mallisia ja "viirin" nostamalla pystyi jättämään myös lähtevää postia.
Ventovieraat vastaantulijat moikkailivat iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tota niin kyllä yx kertaa tuli eksyttyä ihan umpimustien alueelle ja telttamyymälöihin. Hiukan alkoi pelottaa ne jätti kultakorut ja riipukset kuin kultahampaat. Ei viitsi edes ajatella mistä ne on . Hui kauhistus.
Oli niillä tosiaan kultahampaat suussa ja kilon painoisia kulta levyjä. Myös myynnissä. Tuli mieleen miten on nähty kultaa metsässä mutta ei välitetty. Afrikassa kyllä oli punaista multaa kuin Ausseissa on ja se on hienoa. Afrikan safari on ollut hienointa. Floridassa on niitä Norman Bates motelleja.
Vierailija kirjoitti:
Kylpyhuoneen kokolattiamatto oli ihmeteltävä ilmiö.
Postilaatikot olivat hauskasti Aku Ankasta tutun mallisia ja "viirin" nostamalla pystyi jättämään myös lähtevää postia.
Ventovieraat vastaantulijat moikkailivat iloisesti.
Noita en kyllä ole yhdelläkään (50+) jenkkireissulla tavannut. Tiiltä on aina ollut.
Englannissa oli molemmissa kämpissä joita vuokrasin. Toisen maton alla kasvoi apilaa.
On niitä korkeita myös Chicago ja Tampa kuin Miami jne täynnä. On niitä pitkin maapalloa. No kuljetus lentokoneeseen ja kentällä on ehkä sujuvaa. Voisi sanoa niin. Melkein olisi mukava matkustaa Kanadassa ja Ausseissa . Ennemmin. No ekana kertana tuli sellainen olo että VAPAA. Täällä saa hengittää. Se oli kyllä ihme fiilis että kaikki on huijausta mutta voi hengittää vapaasti. Rahajumala mutta monessa kerroksessa elämää. Jos olisi ihan nuorena mennyt sinne olisi jäänyt. Mitä toivon heille siellä, kunnollisia työkenkiä eikä niitä hiostavia tennareita. Ihan sekopäitten maa. Ehkä Aussit on toinen missä voisi elää . Tai Brasilia. No parhaat ruuat on Afrikassa ehkä Meksikossa.