Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla koskaan käynyt kodissasi vieraita, jotka menevät esim. omin luvin kaapeillesi?

Vierailija
20.09.2025 |

Tai muuten tunkeilevat, puuttuvat yksityisasioihin jotka eivät heille kuulu? Sanovat tai tekevät asioita, jotka ovat rajojasi ylitteleviä? Koti tuntuu jotenkin tunkeillulta vierailun jälkeen, ei jää hyvä olotila.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. eräs miehen sukulainen halusi laittaa pari matkalaukkua äitini kellariin. Meidän kellariin ei mahtunut. Sitten vielä keksi syyttää, että siellä olevista rahoista olisinpiuttumut jotaun eli varastettu jotain.  

100% varmasti ei kukaan ollut meistä minö tai äitini ollut ottanut sieltä mitään. Syyllisyys oli tarkoitus varmaan kääntää itseen, kun niin paljon muutenkin raha-asioitani oli juoruiltu ihan vieraiden ihmisten kesken. Osa valheita varmaan, mutta tietenkin juuri se, kellä oikeasti ei ole hyvä taloudellinen tilsnne on muka heti varas!

No tuo varkaaksi syyttäminen oli ihan kevyttä kaiken sen muun törkypsska valheiden lisäksi, mitä oli itsestäni  ja jopa lapsistani liikenteessä. Kuinka kuvottavia ihmiset voivat olla, on kun mustamaalaavat toisia? 

Vierailija
22/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen aina jääkaapille jos vierailen jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, koska en päästä vieraita kotiini!

Vierailija
24/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta aina on se mahdollisuus, että sieltä oli otettu jotain sillä kerranhan sieltä äitini kellarivarastosta varastettiin autonrenkaat! Only in Myllypuro, Helsinki, I hope? 

Vierailija
25/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja on nekin jotka niitä uskontojen lappuja pudottelee postilaatikkoon. Yhtenään. Monesta eri uskonnosta. 

Vierailija
26/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eheei. Ei mun luona oo varmaan 1,5 vuoteen käynyt muuta ku iskä korjaamassa jotain :D Mutta siis vaikka kävisikin enemmän porukkaa niin tunkeilevat ihmiset eivät ole mun tyyppisiä niin en ymmärrä miksi sellainen tulisi mun luokse kun en muutenkaan heidän kanssaan kaveeraa. 

Vierailija
27/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana penkoa pyykkikoppa josko siellä olisi talon rouvan tuoksuvia pikkareita haisteltavaksi...

Vierailija
28/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko virosta tullutta että mennään koteihin jääkaapille jne? Otetaan toisten tavarat. 

On moukkamaista. 

Vierailija
29/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on joku ehtinyt oma-aloitteisesti ottaa maitoa kahviinsa jääkaapista, ennen kuin olen kerennyt sitä hänelle antaa. Tämän vielä sulatan, vaikken siitä ilahdu. Jääkaapissa saattaa vaikkapa olla jotain, jota en halua hänelle tarjota, tai halua muuten hänen näkevän.

Muualle eivät aikuiset ole omin luvin edes yrittäneet mennä, ja taatusti sanoisin jos yrittäisivät. Erään vieraan lapsia piti reippaasti kieltää yhdestä jos toisestakin tekemisestä. Onneksi se vierailu oli vain kertaluonteinen.

Usein käyvien tuttujen kanssa ei ole koskaan ongelmia, me kaikki käyttäydymme huomaavaisesti ja hyvin.

Vierailija
30/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli. Käveli aiemmin suoraan mm. jääkaapilla kaivelemaan ruokaa ja olutta itselleen. Me olemme tosi läheisiä ja tämä olisi jopa ok, ellei talo olisi myös mieheni talo. Eipä siinä sen kummempaa kuin sanoin että mieluummin ei mene jääkaapille sillä tavalla tilanteessa, jossa en enää asu yksin. Ne oluetkin taisi olla miehen saunakaljoja :D

Vierailija
31/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt, kun muutin Helsinkiin. Tuli aikamoisena kulttuurishokkina, että jos kutsun porukan illanviettoon, osa tuo mukana omat alkoholijuomat ja vie ne meidän jääkaappiin. Tuntui alkuksi TOSI tunkeilevalta että vieraat menevät MEIDÄN jääkaapilla omin luvin.

Minä olin varannut iltaan hillityn määrän viiniä ja miettinyt meille jatkopaikan, jos joku haluaa olla loppuillan humalassa. En oikein tykkää että tullaan toisen kotiin kittaamaan kaljaa, ilman että kutsutta on mitenkään ilmaistu tälläista ajatusta.

Myöhemmin huomasin että tapa ei ollutkaan kaikilla, vaan ehkä enemmän Helsingin duunari- ja opiskelijakansalla?

Siellä mistä olen kotoisin, olisi kyllä ok tuoda tuomisena vaikka viinipullo ja emäntänä laittaisin sen kaikille jakoon tai kaappiin odottamaan, riippuen mitä tarjottavaa olen itse varannut. Omien ruokien ja juomien tuominen olisi outoa, ellei sitten ole erikoisempi ruokavalio tuo itselle allergiat / vegaaniuden / keliakian huomioivaa evästä.

Nyyttärit erikseen.

Vierailija
32/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen aina jääkaapille jos vierailen jossain.

Miksi?

Vierailija
33/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on sellaista sattunut lähipiirin kanssa ja itsekin olen syyllistynyt sellaiseen toisen kotona, josta toinen ei oikein tykännyt. Erheitä sattuu. Läheiset saavat anteeksi mokansa.

Ja jos vaikka olen kutsunut jonkun läheisen kotiini, niin laitan sellaiset asiat pois näkyvistä, joihin en halua kajottavan ja sellaiseen paikkaan, jonne he eivät varmasti mene. Yleensä ottaen minun luonani saa kylässä olijat normaalisti käyttää esim. roskiskaappia, aterinlaatikkoa, kuppi- ja lautaskaappia ja jääkaappia yms., eivät he tarvitse lupaani semmoisten avaamiseen. Voivat ottaa maitoa lisää itse kaapista tai pudonneen lusikan tilalle uuden lusikan laatikosta jne. eli olla vähän kuin kotonaan. Tykkään siitä, että muut saavat olla husshollissani rennosti.

Tämähän on ihan ok, kunhan asia on jotenkin ilmaistu. Ensimmäistä kertaa kyläilevälle jos sanoo, että voi olla kuin kotonaan ja ottaa keittiöstä mitä tarvii niin hän tietää että näin on ok toimia.

Vierailija
34/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on hyvä vaan, että hakevat itse vaikka lasin jos on jano. Ei mulla ole mitään luurankoja kaapissa, niin ettei niitä saisi availla. Kamalimpi on ne kun istuvat sohvalla ja pyytelevät kaikkea, mutta eivät itse pysty nousemaan sitä hakeakseen.

Minun mielestä on tosi kiusallista, jos joku menee itse keittiöön hakemaan vesilasia. Tulee olo että hän ajattelee minut tosi epävieraanvaraiseksi, etten edes vettä viitsi tarjota. Sellainen passiivis-agressiivinen fiilis.

Vierailija
35/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että INHOAN sitä jos menen kylään johonkin ja siellä toitotetaan "ole kuin kotonasi! hae jääkaapista ruokaa jos on nälkä! ole rennosti!"

en halua olla kuin kotonani, haluan olla vieraana. kiusaannut tosi paljon jos ruoka ja juoma pitää itse hakea

Vierailija
36/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Mä ja mun sisko. Tutkimme toistemme luona jääkaapit ja herkkukaapit ja otamme omatoimisesti vesilasit. Tää on meille ihan normaalia.

Vierailija
37/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt, mutta pitää vain sanoa, että pysytäänpä poissa niiltä kaapeilta. 

Vierailija
38/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen naisystävä. Kesken ylioppilasjuhlien lähti avaamaan kaappeja, halusi nähdä mitä näissä kaapeissa säilytetään. 

Vierailija
39/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana mulla kävi " kavereita" kylässä . Yksi uhkasi potkia mun lemmikkiä ja heittää sen parvekkeelta alas . Toinen kerta kun tein pannukakkua kavereille otti yks asiakseen sitten sotkea kermavaahdolla seinät ja laittoi vielä nompparelleja päälle.

Kaappeja on tongittu ja jääkaapista syöty ruokaa .

Tän jälkeen mun kotiin ei ole tullut eikä tule koskaan ketään ihmiset on sen verran sikoja, ettei ostan kunnioittaa toisten omaisuutta tai kotia

Vierailija
40/48 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat rajansa on tunnettava ja pidettävä, kotiaan myöten.

Niin kauan niitä kolkutellaan ja ravistellaan kunnes löytyvät.

Vttu sä olet vajaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi