Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linssileikkaus

Vierailija
20.09.2025 |

Kohta nelisen viikkoa leikkauksesta ja käytän samoja vanhoja silmälaseja.  Näen näillä. -2,5 luokkaa. Näkö piti korjautua. 

Vieläkö odotan vai menenkö jälkitarkastukseen? 

Soitin kaihisairaalaan, mutta hoitaja ei sanonut juuta ei jaata. Lähetin lääkärille tekstiviestin ja olen soittanut pari kertaa. Ei vastaa. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukonäön piti korjaantua. Näe. Terävästi vanhoilla silmälaseilla. Olin optikon tarkastuksessa viime viikolla. Oikean silmän arvot ovat samat kuin aikaisemmin. 

Vierailija
2/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkitarkastus on noin 200 €. Ikävää, etten tavoita kirurgia tai hoitaja ei ota kantaa. En viitsisi maksaa turhaan. 

Netissä lukee, että näkö voi muuttua vielä 2 kk leikkauksen jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sitten ollut virhe, että tekivät kaihileikkaukseen linssileikkauksen sijaan? Tai varastossa ei ollut oikeita linssejä? 

Vierailija
4/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kiire sopia leikkausaika. Mitäköhän siellä on tapahtunut. 

Vierailija
5/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Mehiläinen uusii leikkauksen, kun puhe oli näön korjaamisesta? En tiedä kyllä, haluanko samaan paikkaan enää. 

Vierailija
6/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksessa puuttui välineitä. Olin silmä auki leikkauspöydällä. Lääkäri pyysi jotain välinettä ja hoitaja sanoi, ettei ole. Lääkäri siihen, eikö sitäkään ole? 

Jos siellä ei ole ollut oikean vahvuisia linssejä yms.? Tulee mieleen. 

Vierailija
7/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus maksoi lähes 4000 €. Ei kai lääkäri voi puhella mitä sattuu ja luvata asioita, jotka eivät pidäkään paikkansa? 

Vierailija
8/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi minulle kahteen kertaan, että näkö tulee menemään lähelle 0. Toisen kerran välille -0,8 - 0. 

Nyt siis oikeassa silmässä on samat arvot kuin ennen leikkausta. 

Vierailija
9/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksessa puuttui välineitä. Olin silmä auki leikkauspöydällä. Lääkäri pyysi jotain välinettä ja hoitaja sanoi, ettei ole. Lääkäri siihen, eikö sitäkään ole? 

Jos siellä ei ole ollut oikean vahvuisia linssejä yms.? Tulee mieleen. 

Nyt tää naurattaa. Mutta meillä kävi kesällä siivooja, ja vietti asunnossa aikaa 4 tuntia. Lattiat imuroimatta, lattiat pyyhkimättä, mitään tasoja ei oltu pyyhitty. Vessa pesemättä. 

Voiko leikkauksen tehdä tekemättä leikkausta. 

Vierailija
10/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko sitten ollut virhe, että tekivät kaihileikkaukseen linssileikkauksen sijaan? Tai varastossa ei ollut oikeita linssejä? 

No kyllä kaihileikkauksessakin tungetaan uusi mykiö/linssi silmään. Minulla oli miinus 9 tuli - 2.5. Ja linssien arvot määritellään etukäteen eikä arvota jostain laatikosta . Ihmettelet jo toistamiseen leikkaustasi täällä. Mene lekuriin niin saat faktaa odotuksesi vs.todellisuus.

Mitkä oli lähtöarvot, mihin tähdättiin , pitikö myös mahdollisen sylinterin korjautua jne. Kaikesta em.sulle on annettu dokumentaatio sekä ennen, että jälkeen leikkauksen mm.laminoidut kortin mikä linssimerkki ja minkä vahvuinen.

Kirjoituksesi kuulostavat kuin olisit ollut leikkauksessa Tori.fi : stä löydetyllä euron itseoppineella silmäkirurgilla.

Vierailija
11/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoivat väärät linssit silmään..sellaistakin voi sattua

Vierailija
12/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toisen potilaan tiedoilla. 

Vierailija
13/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kaihileikkauksessakin tungetaan uusi mykiö/linssi silmään. Minulla oli miinus 9 tuli - 2.5. Ja linssien arvot määritellään etukäteen eikä arvota jostain laatikosta . Ihmettelet jo toistamiseen leikkaustasi täällä. Mene lekuriin niin saat faktaa odotuksesi vs.todellisuus.

Mitkä oli lähtöarvot, mihin tähdättiin , pitikö myös mahdollisen sylinterin korjautua jne. Kaikesta em.sulle on annettu dokumentaatio sekä ennen, että jälkeen leikkauksen mm.laminoidut kortin mikä linssimerkki ja minkä vahvuinen.

Kirjoituksesi kuulostavat kuin olisit ollut leikkauksessa Tori.fi : stä löydetyllä euron itseoppineella silmäkirurgilla.

No ei. Olen vain pettynyt, kun näkö ei ole vielä hyvä. En voi jatkaa enää tennistä, kun näkö on tällainen. Ja työssäni haittaa. Vasempaan silmään laitettiin linssi 18,5 ja oikeaan 19. Mitä sitten sanovatkaan. 

Näkö oli aikaisemmin vasen -2,75 ja oikea - 3. 

Olen hiukan epäkohtelias, mutta minulla on niin monenlaisia huonoja kokemuksia eri lääkäreistä. En pysty luottamaan. 

Vierailija
14/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä narise.

Vierailija
15/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen, mutta ensi viikolla on kulunut neljä viikkoa leikkauksesta. Optikko sanoi, että näkö voi muuttua vielä 2 kk leikkauksesta. 

Olen yrittänyt soittaa kirurgille ja kysyä, että kannattaako odottaa. Ei vastaa viestiin. 

En viitsi maksaa turhaan tutkimushintaa. Ja luultavasti joudun ostamaan lasit. Siinä on yli tonnin paketti. 

Vierailija
16/16 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä narise.

Mihin sitten narisen, jos en tänne? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan