Koulutetut alle 40v lähtee ulkomaille töihin ja jättää persulandian rypemään ongelmissaan
Tänä vuonna tuttavien lapsia on lähtenyt perheineen Ruotsiin, Saksaan, Tanskaan ja Viroon.
Tanskassa asuu jo yli 30000 suomalaistaustaista. Saksassa asuu yli 25000 suomalaista. Viroon muutetaan koko ajan koska se on edullinen maa asua.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Liberaali lässyttää
Joo menevätkö sossulle. Pitää olla vankka työ moraali mikäli meinaavat pärjätä.
2000-luvulla yli 10000 suomalaista sairaanhoitajaa on lähtenyt töihin muihin maihin.
Mun sisko on sairaanhoitajana Virossa. Siellä peruspalkka on jo lähes Suomen tasossa.
Totta on että lähtee, muttei nyt vaan lainkaan siitä syystä mitä ap arvelee. Täältä lähtee pärjäävä ja toimeentuleva väki pois, koska tämä on vasemmistolaisen ideologian mädättämä himoverotuksen tyys'sija. Palkat on pienet, verotus on kova ja meille lässytetään jostain maksuttomasta terveydenhuollosta - mitä se varakas ei tarvi, kun ei edes julkisessa terveydenhuollossa juokse. Tässä maassa oikeistolaisinkin puolue Kokoomus on maailman mittakaavassa todella vasemmistolainen. Ei ole mikään ihme, että omillaan pärjäävä haluaa täältä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ha, minä tulin juuri takaisin Suomeen, olen 38-vuotias, 7 vuoden työkokemus USA:ssa ja Saksassa R&D:ssä, eikä vielä niin paljon mammuja kuin noissa maissa.
Täällä on nyt hyvä meininki, pelkään vain, että se heikkenee, kun demarit pääsevät valtaan.
Lähtekööt pois ne ketkä haluavat, tulevat kuitenkin takaisin. Pieni ulkomailla olo tekee kaikille hyvää, osaavat sitten arvostaa Suomea.
Näin on . Mutta kokeilkoon niin oppivat jotakin työnteosta jotakin erinlaista. Ei kuukauden lomia eikä paljon muutakaan.
Ainahan täältä on muuttanut ihmisiä ulkomaille. Mikä siinä on nyt sitten ongelma? Sinne vennäälle ei ole ollut muutohalukkaita!
Tämä on myös meillä käytössä