Koulutetut alle 40v lähtee ulkomaille töihin ja jättää persulandian rypemään ongelmissaan
Tänä vuonna tuttavien lapsia on lähtenyt perheineen Ruotsiin, Saksaan, Tanskaan ja Viroon.
Tanskassa asuu jo yli 30000 suomalaistaustaista. Saksassa asuu yli 25000 suomalaista. Viroon muutetaan koko ajan koska se on edullinen maa asua.
Kommentit (26)
Sellaista se on, kun jokaiselle työläisperheen lapselle pitää saada ilmainen korkeakoulututkinto. Sitten meillä ei ole työläisiä täällä enää ja ihmetellään.
Ha, minä tulin juuri takaisin Suomeen, olen 38-vuotias, 7 vuoden työkokemus USA:ssa ja Saksassa R&D:ssä, eikä vielä niin paljon mammuja kuin noissa maissa.
Täällä on nyt hyvä meininki, pelkään vain, että se heikkenee, kun demarit pääsevät valtaan.
Lähtekööt pois ne ketkä haluavat, tulevat kuitenkin takaisin. Pieni ulkomailla olo tekee kaikille hyvää, osaavat sitten arvostaa Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, kun jokaiselle työläisperheen lapselle pitää saada ilmainen korkeakoulututkinto. Sitten meillä ei ole työläisiä täällä enää ja ihmetellään.
Onneksi sulla ei ole lapsia eikä tule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sulla ei ole lapsia eikä tule
Mulla on kolme lasta.
Kannustan kyllä omia lapsiakin lähtemään. Tutkinnot ja kaikki muukin on suurilla veroilla maksettu, vielä jää yli persun toimeentulotukeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ha, minä tulin juuri takaisin Suomeen, olen 38-vuotias, 7 vuoden työkokemus USA:ssa ja Saksassa R&D:ssä, eikä vielä niin paljon mammuja kuin noissa maissa.
Täällä on nyt hyvä meininki, pelkään vain, että se heikkenee, kun demarit pääsevät valtaan.
Lähtekööt pois ne ketkä haluavat, tulevat kuitenkin takaisin. Pieni ulkomailla olo tekee kaikille hyvää, osaavat sitten arvostaa Suomea.
Kyllä monet palaavat Suomeen, kun huomaavat että sille jokapäiväiselle valitukselle ei olekaan niin paljon ja ruoho ei ole niin paljon vihreämpää aidan toisella puolella.
Suomessa tullaan takaisin poikkeuksellisen paljon muuhun Eurooppaan nähden.
Suomesta kannattaa lähteä jos vain pystyy siihen. Aikaisempien huonojen puolien lisäksi suomalaisia aletaan kyttäämään peth testeillä. Ei saa enää edes ryypätä murheisiin vaan sitäkin aletaan kyttäämään. Ei suomi ole enää suomalaisille vaan naapurikyttääjille. Pitäkää tunkkinne ei enää kiinnosta.
Lähdin itsekin koska Suomi on menetetty maa.
Suomalaiset eivät suostu myöntämään että ovat itse syyllisiä tilanteeseen. Kukaan ei vaihda julkiselta yksityiselle, kukaan ei luovu maataloustuista, kukaan ei kannata kehitystukien leikkausta eikä kukaan tyydy vähempään eläkkeeseen.
Uskomattoman tyhmä kansa, joka saa mitä ansaitsee.
*Agendakoulutetut. Nämä koulutetaan wokeyhteisöissä, joissa opetetaan vihaamaan kotimaataan ja valkoisia heteromiehiä. Onneksi tämäkin naurettava trendi on hiipumassa.
Hyvä uutinen! Pian on eläkeläiset kusessa, kun loppuu tyel-maksujen maksajat, osa muuttaa pois ja loput on työttöminä Suomessa. Silloin loppuu myös eläkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta kannattaa lähteä jos vain pystyy siihen. Aikaisempien huonojen puolien lisäksi suomalaisia aletaan kyttäämään peth testeillä. Ei saa enää edes ryypätä murheisiin vaan sitäkin aletaan kyttäämään. Ei suomi ole enää suomalaisille vaan naapurikyttääjille. Pitäkää tunkkinne ei enää kiinnosta.
Paljon kiinnostaa päihdeongelmaisten rutinat 😅
Vierailija kirjoitti:
Kannustan kyllä omia lapsiakin lähtemään. Tutkinnot ja kaikki muukin on suurilla veroilla maksettu, vielä jää yli persun toimeentulotukeenkin.
Vassareita tarkotit varmaan.
Vierailija kirjoitti:
*Agendakoulutetut. Nämä koulutetaan wokeyhteisöissä, joissa opetetaan vihaamaan kotimaataan ja valkoisia heteromiehiä. Onneksi tämäkin naurettava trendi on hiipumassa.
Meinaatko että sulle on sitten naista tarjolla? 😆😆😆
Jep. Onneksi mun tyttäret on kielitaitoisia, enkun ja ruotsin lisäksi osaavat espanjaa, saksaa ja ranskaa. On varaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen! Pian on eläkeläiset kusessa, kun loppuu tyel-maksujen maksajat, osa muuttaa pois ja loput on työttöminä Suomessa. Silloin loppuu myös eläkkeet.
Loppuu myös sinun työttömyystuet.
Suomi on sosialistinen valtio. Ensimmäisenä täältä pois haluavat muuttaa juuri oikeistolaiset. Ja näitä on paljon. Vain vassarit ja demarit sopeutuvat elelemään toimeentulotuella ja muiden taskuilla.
Kehotan lämpimästi ihan jokaista lähtemään. Ja sitten palaamaan, kun ruusunpunaiset silmälasit on kirkastuneet.
Mutta siellä oppii kieltä ja sosiaalisuutta sekä käytöstapoja, jotka suomalaisilta on hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä on molemmat jo lähteneet työn perässä ulkomaille. Mikä on erittäin hyvä ratkaisu. Onneksi voin heidän kauttaa ostaa tuotteita paljon edullisemmin sieltä kuin Suomesta. Tehkää te muutkin samoin, joiden lapset ovat ulkomailla. Kukkaronne kyllä kiittää
Liberaali lässyttää