Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helkuttia äidit? Lapsen kaverin 8-vuotissynttäreillä oli ohjelmassa kosmeettisten KASVONAAMIOIDEN käyttöä

Vierailija
20.09.2025 |

Kuulemma jotkut pikkukoululaiset käyttää näitä useinkin vaikka "Lapsen ja nuoren iho on ohuempi kuin aikuisella. Mitä suuremmalle määrälle allergeeneja se altistuu, sitä suurempi riski on saada kosketusallergia." 

https://yle.fi/a/74-20177397

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylasten päässä pyörii vain skincare, scincare!

Vierailija
2/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lapsi haluu! Ei sillä väliä, vaikka kolmekymppisenä olisi iho kun mörköllä. Silloin on jo uudet aineet siihenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta.  Allergisen reaktion ja anafylaksian vaara. Ehdottomasti ei.

Vierailija
4/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos kysyt siltä äidiltä itseltään.

Vierailija
5/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saa keskustella keskustelupalstalla?

Vierailija
6/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin viettänyt lapsen kanssa "kylpyläpäivää" käyttäen kasvomaskeja, jalkakylpyjä jne. Rehellisesti sanoen en ole tiennyt riskejä! Itse olen luottanut tulliin siinä, että vaarallisissa kemikaaleissa on selkeät varoitukset (kuten hiusväreissä) tai niitä ei saa tuoda maahan lainkaan.

Onneksi Temun kohdalla olen ollut valveutuneempi enkä ole koskaan tilannut sieltä mitään.

Vierailija
7/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saa keskustella keskustelupalstalla?

Vähän provosoiva aloitus, kun ihan kaikki 8-vuotiaiden äidit tunkevat syntymäpäivävieraiden naamalle väkisin myrkkymaskeja.

En ole kuullut kenenkään näin tekevän, joten kannattaisiko kriittinen palaute suunnata kyseiselle henkilölle, eikä ryhmälle äidit.

Vierailija
8/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jo alakouluikäiset lapset ihailevat kasvomaskien, huulikiiltojen ja hajusteellisten käsivoiteiden käyttöä. Myös ihan pienillekin lapsille markkinoidaan paljon esimerkiksi hajusteellisia suihkugeelejä."

En tiedä missä todellisuudessa tutkija elää, mutta kyllä omassa lapsuudessa/nuoruudessa nämä oli ihan arkipäivää n 5-6 lk lähtien. Paitsi ehkä kasvomaskit. Kynsiä lakattiin, meikattiin, hiuksiakin jotkut värjäs mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Ja tuo hajustettu suihkugeeli?! Hui hirveetä. Yves Rocher, The Body Shop ja Sokos oli ahkerassa käytössä 

Eiköhän tässä ole enemmänkin syynä että tilataan kaikenlaisia myrkkytuotteita Kiinasta.

Vm -85

Vierailija
9/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin viettänyt lapsen kanssa "kylpyläpäivää" käyttäen kasvomaskeja, jalkakylpyjä jne. Rehellisesti sanoen en ole tiennyt riskejä! Itse olen luottanut tulliin siinä, että vaarallisissa kemikaaleissa on selkeät varoitukset (kuten hiusväreissä) tai niitä ei saa tuoda maahan lainkaan.

Onneksi Temun kohdalla olen ollut valveutuneempi enkä ole koskaan tilannut sieltä mitään.

No ei missään satunnaisessa kylpyläpäivässä silloin tällöin mitään riskejä ole, joku järki tähän vöyhytykseen

Vierailija
10/10 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jo alakouluikäiset lapset ihailevat kasvomaskien, huulikiiltojen ja hajusteellisten käsivoiteiden käyttöä. Myös ihan pienillekin lapsille markkinoidaan paljon esimerkiksi hajusteellisia suihkugeelejä."

En tiedä missä todellisuudessa tutkija elää, mutta kyllä omassa lapsuudessa/nuoruudessa nämä oli ihan arkipäivää n 5-6 lk lähtien. Paitsi ehkä kasvomaskit. Kynsiä lakattiin, meikattiin, hiuksiakin jotkut värjäs mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Ja tuo hajustettu suihkugeeli?! Hui hirveetä. Yves Rocher, The Body Shop ja Sokos oli ahkerassa käytössä 

Eiköhän tässä ole enemmänkin syynä että tilataan kaikenlaisia myrkkytuotteita Kiinasta.

Vm -85

Sama täällä, miinus kanssa nuo kasvomaskit. Mutta kaikkea muuta tulikin käytettyä. 

- Myös kasarilla syntynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi